British Shorthair - gode opdrættere

Jeg har læst om forskellige katteracer og er total faldet for British Shorthair. Er der nogle som kan anbefale en opdrætter ? Skal være blå katte :pote:

Prøv Esben og Lisbeth, www.chalina.dk

Jeg er enig med Susanne :slight_smile:

De er et par super flinke mennesker. Og den af deres damer jeg har kælet med på en udstilling var bare SÅ darjlig :hjerte:

Tak for svaret. Har også selv set på deres hjemmeside og er faldet for dem. Har sendt dem en mail i eftermiddags. Rigtig godt at høre at andre synes det er et godt sted :slight_smile:

Der er egentligt også DK Gugs…

Jeg har aldrig mødt nogen af deres katte, men menneskene er flinke. De gør så vist ikke så meget i blå (men er ikke sikker).

Deres gamle hjemmeavlede avlshan er far til min dejlige langhårde Muffedreng, som bare er den rareste kat i verden, så mon ikke deres også er værd at kigge på :slight_smile:

Du kan også gå ind på BB-klubbens hjemmeside = Briter Og Burmeser .

Cats og Conni

Annette Henriksen med www.catwalks.dk - blå og lilla
Martine Ejlersen www.catdeluxe.dk - blå
Ines Tucek www.britishsoul.dk - flere farver :slight_smile:
Mette Bjørn www.british-empire.dk - maskede i flere farver

Esben trak en stor del af læsset, da der blev indført restriktioner for scanning af brite hanner inden de går i avl. Jeg kan derfor kun anbefale at du går efter en brite med FD stamtavle, medmindre du må få forældredyrenes scanningsresultater at se!
VH
Susanne

Der findes heldigvis mange dygtige Brite opdrættere, og når du går efter en blå brite får Esben osse min varmeste anbefaling.

Ellers vil jeg bare ønske dig tillykke med valget, som jeg ikke tror du vil fortryde - Mit motto er En gang Brite ALTID brite :slight_smile:
Jeg ved med bestemthed at der altid vil være en - gerne flere briter i hjemmet her.

Iøvrigt vil jeg anbefale dig at overveje to …Hvis du ikke har kat i forvejen. De fleste Briter holder utrolig meget af at have en misseven :slight_smile:

Tak for alle jeres gode råd. Jeg har for nogle år siden haft en blåmasket Colourpoint og har nu ikke haft kat i nogle år. Kan godt mærke at savnet bliver større og større og derfor har jeg nu besluttet mig at få kat igen. Og har brugt en del tid på at finde den rigtige race for mig - hvilket jeg er overbevist om jeg har. Fik svar fra Lisbeth og Esben i går og krydser nu fingre for der kommer en kat til mig der :pote::pote::pote: For er blevet helt solgt jo flere billeder jeg ser af dem. Jeg starter med 1 kat så må vi se om der kommer en mere til :slight_smile:

Jeg krydser fingre sammen med dig :slight_smile:
Dejlig du vil overveje en kat/killing mere - Det behøver jo ikke nødvendigvis være en racekat, der sidder så mange dejlige killinger rundt omkring, som sidder og mangler et godt hjem.
Måske har Esben en kastrat / tidligere avlskat som skal ud i nyt hjem, det ville da være alletiders sammen med en lille killing.

Jeg startede selv med kun en brite. Jeg arbejdede hjemmefra og mente mit selskab var rigelig for Pretty. Men selvom jeg gjorde ALT for hende, kunne jeg ikke erstatte en artsfælle. Hold op hvor blev hun da glad, da hendes ‘kusine’ Gabby flyttede ind. Nu var der en at putte sammen med, og en der vil vaske ører på hende. Nu er de begge 10 år, og de ELSKER hinanden :slight_smile:

[QUOTE=Lykke;1240006]Der er egentligt også DK Gugs…

Jeg har aldrig mødt nogen af deres katte, men menneskene er flinke. De gør så vist ikke så meget i blå (men er ikke sikker).

Deres gamle hjemmeavlede avlshan er far til min dejlige langhårde Muffedreng, som bare er den rareste kat i verden, så mon ikke deres også er værd at kigge på :)[/QUOTE]

Jeg har mødt kattene fra DK Gugs og kan stå inde for at de er dejlige, og som Lykke siger så er de nogle flinke mennesker :slight_smile:

Jeg har selv 2 briter fra deres opdræt, Lydia som er blå og Gritt som er sort tortie.

Udover Lisbeth og Esben, som du allerede har kontakt med, vil jeg anbefale Pia Kjeldgaard (Apiatif) i Viborg.
Og så er jeg meget enig med Susanne: Hvis du køber en killing med noget andet end en Felis Danica stamtavle, skal du sørge for at få en kopi af forældrenes - særligt hankattens - HCM skanningsresultat!

Venligst
Dorthe