Jeg har lige givet Brian hans “pelsolie” og kom i den forbindelse til at tænke på, at vi idag faktisk bruger en del “naturmedicin”, som man i hvert fald ikke ville have brugt, da jeg i sin tid fik Saga
Jeg spekulerer lidt på om det skyldes øget viden, eller måske bare nye vaner, tanker og ideer (og i nogle tilfælde sublim markedsføring)
Bare for at tage eksemplet herhjemme…
Brian får dagligt en teskefuld “pelsolie” (kan ikek huske, hvad det hedder? det er homoøpatisk). Jeg startede på det lige efter at jeg efter en dårlig vask var kommet til at hive al underulden af ham . i et år, hvor der var WS i DK! “Pelsolien” skule stimulere fremvæksten af ny pels… OM det er korrekt, ved jeg ikke - men faktum er at Brian er meget tæt på at stå i fuld pels, kun ca 8 måneder efter “katastrofen”
Thane får dagligt en teske HUSK i sit vådmad… han har tendens til forstoppelse og det hjælper HUSK med til at undgå.
Derudover får han dagligt Canosan, der er udtræk fra grønlæbet kæbemusling, det styrker og “smører” hans led og brusk… Vi håber at det vil være med til at forsinke udviklingen af hans albueledsarthrose og øvrig slidgigt - erfaringerne fra andre tyder i hvert fald på at vi kan være så heldige.
Leo får dagligt HUSK pgr sin kroniske splatmave… det hjælper en smule - vi kan i hvert fald se når hun ikke har fået det i et par dage
Vi har i en periode forsøgt os med colostrum til samme problem, dog uden nævneværdigt godt resultat…
Oddy fik gennem flere måneder i sin tidlige opvækst et homoøpatisk middel, der skulle styrke hans immunforsvar…
I perioder har kattene fået fx zylkene… og jeg har et par gange brugt Bachs Rescue Remedy i forbindelse med udstilling…
Og Ting fik en særlig Bachs Aspenblanding, da Brian i sin tid begyndte at få lov til at gå frit rundt i flokken…
Jeg har med mine katte før den nuværende flok, forsøgt mig med SereneUm, til Saga i et totalt dødfødt forsøg på at sammenføre hende med Aske og Tjalfe…
Kludetæppet fik også SereneUm - i et lige så dødfødt håb om at hun ville kunne omgås Namacoola uden at slå hende ihjel…
Namacoola fik på et tidspunkt et særligt homoøpatisk middel, som man normalt bruger til mælkekirtelbetændelse - Lillepigens mælkekirtler var opsvulmede uden påviselig årsag…
Oventstående skrevet for at vise, at jeg gennem årene har brugt “naturmediciner” til mange forskellige ting… og med meget forskellige resultater…
Bruger I andre også “naturmediciner”, kosttilskud, kald det hvad I vil?
Eller er I helt og aldeles overbevist om at det er noget pjat og pengene lige ud af vinduet= (så¨dan som jeg også har haft det )
Ville I kunen finde på at bruge “naturmediciner” fremfor traditionel medicin, hvis det viser sig at traditionel medicin ikke har nogen særlig effekt?