Da jeg lavede aftensmad i dag (cuvettesteg - ja, fordi cuLOtten var for dyr :p) puttede jeg et skvæt kulør i sovsen, for den skulle da være brun. Men så slog tanken mig: Hvorfor i al verden dog det?? Hvorfor kan sovsen ikke bare have den farve, den nu engang har? Og hvorfor kaldes brun sovs egenlig “brun”? -uden kulør er min da aldrig særligt “brun” Hvordan lavede man egentlig brun sovs førhen - sådan og siden at den idag kaldes “brun”?
Nå, men spørgsmålet i afstemningen er egentlig såre simpelt: bruger du kulør for at gøre din brune sovs brun?
Men så kom jeg til at tænke lidt videre…er der andre områder hvor jeg bruger lidt “kulør” uden at det egentlig er nødvendigt? Mjo…jeg gør det faktisk på fotos af mine katte…De bliver redigeret, inden jeg poster dem nogen steder. Nullen har næsten altid lidt mørkt snuller i øjenkrogene, og hvis jeg får taget et godt billede af hende, inden dette er tørret væk - jammen så fjerner jeg det altså i mit foto-redigeringsprogram Det gjorde jeg også med Sofus, da jeg havde ham (man set ALT på en lilla kat). Og jeg fjerner kattesand eller andet “snavs”, som ligger og flyder på mine billeder, inden jeg viser dem offentligt frem.
På et andet område, - mig selv -, der plukker jeg øjenbryn og vokser mine ben for på den måde at redigere lidt :høhø: Make-up bruger jeg næsten aldrig, men engang brugte jeg noget body-lotion med selvbruner effekt på mine ben (Dove, tror jeg, det var)…lige indtil jeg opdagede at det smittede af på mit sengelinned…så stoppede jeg med det
…og der er sikkert mange flere områder, hvor jeg giver det hele lidt “kulør” - for det gør man jo
Ja, de få gange hvor vi skal have brun sauce bruger jeg som regel kulør. Dog er det så sjældent så udløbsdatoen når at blive overskredet før jeg har brugt en lille flaske :høhø:
Bruger også kulør, når vi en sjælden gang får brun sovs- synes nu også, at det lige pifter smagen lidt op.
Der var engang jeg også redigerede søvn i øjnene osv. på billeder, men det gider jeg ikke rigtigt mere- så skal det virkelig forstyrre indtrykket, så kan jeg godt lige klone det væk.
Bruger ikke makeup ( tåler dt ikke så godt ), men kan godt lide kulør i håret.
bruger osse kulør når vi laver brun sovs, det er faktisk lidt sjov for det er som sådan et dansker fænomen med brun sovs,
en af mine tyske venner havde sin kæreste med til dk 1 gang og vi serverede frikadelle med mos og brun sovs, hun sad bare og gloede på sit fad for den slags brune sovs havde hun nu aldrig set før
jg bruger aldrig kulør i sovsen og jeg redigerer aldrig mine billeder inden jeg poster dem…
for mig gør det ikke noget at sovsen er lysebrun og ikke bæ-brun… og jeg er ikke tilhænger af at man lave opbagt sovs til stege - jævnet sovs er super men opbagt gør lige maden 10 gange tungere
JA - Jeg bruger kulør i sovsen. :høhø: og elsker sovs…
Jeg bruger indimelle kulør i håret, når min frisør overtaler mig og denne vinter droppede jeg næsten solarie helt og brugte i stedet en lækker mineral foundation, fordi sundhedsapostlenes prædikener om at solarie er farligt har bidt på mig. Det er jo ikke helt nonsens, at det virkelig er dårligt for huden at lægge sig ind i poletnegerparadis. Mineralsk make up er bare sagen - i alverdens afskygninger.
Jeg har også været på Dove’en som Beydana, men ja - det smitter nemlig af Løsningen kommer fra L’oreal - et skønt selvbrunerprodukt, der i øvrigt er til at betale.