Bruger I åben eller lukket kattebakke?

Jeg bruger en lukket, hvor lågen er taget af. Har taget lågen af, for at de kan få luft når de er på bakken :tihi:

Havde jeg haft en hel åben bakke ville der båre være grus ud over ALT :dokdok:

Og det sammen her :slight_smile:

Det ser ud som om flertallet foretrækker bakker med låg men uden klappen/lågen :slight_smile: Tror jeg også bare jeg fortsætter med.

Med nogle katte jeg havde engang, havde jeg en lukket kattebakke med låge og det hele. De tissede alle mulige andre steder, fordi der vistnok ikke lukkede så godt i kattebakken. Det har Oliver heldigvis aldrig gjort. Min dygtige mis har aldrig i sit liv besørget udenfor bakken :slight_smile:

Grunden til at jeg selv har en lukket kattebakke nu, er til gengæld at Oliver tisser lodret. Så for at undgå at tisset ryger ud over kattebakken, skal jeg have en med låg på. Men jeg har som sagt i første indlæg fjernet låge og en del af loftet (det er bygget sådan, så det er nemt at komme ind i bakken og muge ud). I den gamle bakke synes jeg ikke han kunne stå ordentligt oprejst, og det var lidt synd.
Nu bruger jeg Extreme Classic som grus, så jeg synes jeg selv jeg bruger en ordentlig grus. Men er der andet man kan gøre for at mindske lugtgener? :?
Har hørt om sådan noget pulver man strøer ind i kattebakken, men ved ikke helt om det virker…

Jeg har 1 stor lukket bakke… Startede med 2 lukkede bakker, men de brugte kun den ene,så nu er den anden røget i kælderen.

2 gigantisk lukkede og en “semi-åben” … jeg om designede en lukket bakke så kattene ikke kunne pisse ved siden af… så det er en åben med mega høje sider

Jeg bruker begge deler,men det er provisorisk laget, for jeg bruker kun pellets til mine.
Pellets lukter minimalt når dem kun gjør nr 1. Gjør dem nr 2 så lukter det sterkt, der hvor en god sand ville kamuflert lukten. Der skal man være flink til å ta vekk bæsj og man skal gjerne tømme og vaske beholderen under hver gang det begynner å lukte amoniakk. Jeg gjør det ca annenhver dag, da det i perioder er flere som bruker samme bakken.

I kjøkkenet har jeg en åpen bakke,men den står innebygget.
På loftet når det bor noen på hannkattrommet,står der en åpen bakke.
I kjelleren står der en åpen bakke, og en hvor vi har brukt et Bill F2 tak/topp.

Akkurat for tiden har vi også en sand-bakke i stua. Jeg virkelig hater det :smiley:
Men jeg har ikke noe valg,for Tiger vil slett ikke bare gå på pellets,han vil ha begge deler tilgjengelig.
Vi hadde lenge en åpen bakke,men da lignet min stue på rene sandstranden da alle de voksne også ville bruke den,og alle graver til Kina :stuck_out_tongue:
Så nå har jeg en lukket bakke. MEN ingen av mine har noen ganger ville bruke lemmen i døren,så den har aldri vært på.
Så jeg innbilder meg at hos meg er ikke bakkene helt lukket og føles like innestengte ut :slight_smile:

Vi bruger en ekstra stor lukket kattebakke. Dog har vi pillet lemmen af, det var åebnbart for teknisk for dem :wink:

Hihi, ja, det der syns jeg er så merkelig. For vi har lem i kjeller døren, slik at døren ikke må stå åpen, og vi har lem ut til den gamle kattegården som ikke lenger er i bruk. Begge disse er/var der null problemer med å forstå. Men lemmen til kattebakkene… :smiley:

En af hver - så kan de selv vælge. De bliver brugt begge to, i perioder er den ene mest populær, i perioder den anden… det er aldrig lykkedes mig at lure hvorfor, men det er jo også ligemeget, bare de kan finde ud af det :slight_smile:
Vi bruger dem fra Gimpet, den lukkede med lige sider og uden “flap”. Vi har haft en lukket model, der var mindre rummelig indeni, den var de ikke helt så glad for.

Vi har kun lukkede bakker, dog har jeg fjernet lågen i alle sammen, for at det ikke skal blive for indelukket, alle mine misser har et eller andet med at man skal skrabe på låget for at dække pøllen til??? Så hvis ikke der er låg på går Kyra ikke derind hehe… jeg tømmer så også mine 3-5 gange dagligt, for at jeg ikke syntes det skal lugte for meget derinde når de skal bruge dem…

Jeg bruger lukkede bakker. Lemmen er taget af dem begge.

Vi har åbne bakker.
Da Pixie kom for en måned siden var det med lukket bakke uden låge. Jeg spurgte til det, og det havde hun bare altid været vant til. Lige så snart hun var lukket i resten af huset, valgte hun de åbne. Så vupti - af med låget på den hun havde med… Og nu er de alle uden låg, og hun skraber slet ikke så meget på gulv og møbler som hun ellers gjorde med den lukkede.

Jeg tror da lige jeg skal tjekke sådan en hjørnebakke ud… For nogle af mine står i hjørner, og måske det var smart?

Vi har to lukkede bakker, en med flap og en uden. Begge er med kulfiltre og det virker fint, det lugter kun lige når Jeppe har været på den åbne bakke:) Han har begge bakker, fordi det viste sig at halvere hvor meget grus han fik ud af den uden flap, men har han kun den med flap så er han utilfreds:?
Han sidder også meget sjovt på begge bakker, men tror det er fordi han har en ide om bakkerne er delt op i 2, forenden er til det ene og bagenden er til det andet, så enten stikker hale eller hoved udenfor, og han ser så tilfreds ud når han sidder med hovedet ude:tihi:
Så går ud fra han er tilfreds med løsningen:)

Herhjemme er vi til de helt store lukkede bakker :høhø:

[QUOTE=Henriette;881266]Herhjemme er vi til de helt store lukkede bakker :høhø:

[/QUOTE]

er det sådan en hynde-kasse? eller er det en reel kattebakke?

Det er en hyndebox :slight_smile: Og kattene elsker den :slight_smile:

Ja det er godt nok smart… Ikke fordi jeg har plads til sådan en, og jeg har da også kun en enkelt misser… meeen!
Kom der flere til og flyttede jeg i hus, så kunne jeg da bestemt godt se pointen i den :wink:

Jeg har i mange år, kun haft åbne kattebakker, men har i forbindelse med flytningen købt en XXL hjørnebakke … hvor jeg dog har fjernet flappen.
Vi rykkede ind i det nye hus i går og bakken er godkendt :ok: … men de har også to åbne bakker de kan vælge at bruge, hvis ikke de vil have overdækning på :slight_smile: