Jeg har overvejet om jeg skulle ride med på bølgen, men kender ikke nogen der har erfaringer med plastikpose i kattebakken, og så tænkte jeg jo straks på jer herinde som altid ved en masse…om en hel masse.
Så er plastikpose noget i bruger - vil i anbefale mig det, eller lyder det smartere end det fungerer?
(Jeg har forsøgt at søge her på siden, men kan ikke finde noget om det)
Jeg bruger det ikke.
Jeg har svært ved at se det effektive i at bruge dem. Jeg er sikker på at mine katte ville kradse hul i dem. Hvis de kunne kradsede de såmænd også hul i kattebakken
Det lyder en hel del smartere, end det er, er min erfaring,
Jeg købte poser, da jeg skulle købe ind til den første kat, men de blev altså hurtigt skrottet. Det er ikke bare et spørgsmål om at grave langt ned. Posen går jo hele vejen op langs siden af bakken - også oven for gruset - og op over kanten. Den del er frit tilgængelig for kattene at sætte kløerne i, når de kradser/graver. Og det gør de så også.
Min gjorde i hvert fald. Posen blev flået i stumper og stykker og var irriterende for både mig og katten, tror jeg.
Min mor fik Triton i sommers og han havde sine poser med fra det gamle hjem. Han har derfor stadig pose i sin bakke for man laver IKKE om på en gammel 10-årige misseherres toiletvaner.
Herhjemme har vi ikke poser i kattebakkerne…de ville ligne spindelvæv i løbet af 2,3 sekunder. Og med garanti ligge udenfor bakkerne :høhø:
Gemalen har lige støvsuget i baggangen…en mis (ingen meldte sig da der blev spurgt) hvem det var…havde gravet det meste af bakkens grusindhold UD på klinkerne. Så nu er støvsugerposen fyldt men kattebakken tømt.
Sejr fik også den smarte ide , at vi skulle bruge poser i kassene , for et par år siden .
Det skulle være så dejligt nemt , men han lavede regningen uden kattene . Det gik ikke mange minutter inden de var revet i stunper. Sejr holdt ud i 3 uger hvor han kom nye poser i kassen hver dag .For de måtte jo lære det . Men efter 3 uger gav han op.
[quote=Sheer;517746]Undskyld måske spørger jeg dumt, men - hvad er det, der skulle blive nemmere, hvis man bruger poser i bakken?[/quote]Hmmmmm, jeg tror der slåes et slag for, at man bare lige skifter hele bakken ved at slå knude på posen og smide det hele ud, og at man derved aldrig behøver at vaske bakken af osv.
Og specielt dem der bruger litter-pearls skulle være glade for det, da urinen jo har det med at sive ned i bunden…osv.
Jeg bruger poser.
Mon der kan laves lidt race-statistik på de ovenstående indlæg? Ved første øjekast er det mest SIA/ORI og MCO, der graver igennem?
Jeg har - som bekendt - persere, og Leise vil gerne skrabe posen op over kanten, men den foldes let tilbage igen.
Min bakke er sådan en, hvor hele fronten kan klappes op, den har jeg så fjernet: Der er nu tre sider i bakken, men lugten (der er nu ikke meget) kommer ud.
Nu kommer det rigtig smarte: Leise står op og tisser på bagvæggen, og det kan sive ud bag på bakke og rør og gulv. Så bagpå og på siderne af bakken er posen foldet opad, så tisset løber ind igen
Dernæst gør jeg noget, som andre tager sig til hovedet over, men det funker her. Når bakken er tømt og gjort ren, så lægger jeg først pose i, og dernæst et ordentlig lag gratis-aviser (tynde udgaver såsom 24 timer er bedst), skiftevis den ene og den anden vej (forside op, bagside op).
Og så godt med grus i, p.t. GGM (ca som Extr. Classic)
Så kradser og skraber misserne ganske rigtigt, men når avisen øverst er kradset op på oversiden, så kan jeg lige tage i et hjørne og fiske den op: Voila, ren og frisk bakkebund til misserne. Der er aldrig “kager” nede i bunden eller andet snask.
Så ja, jeg bruger pose, aviser, og grus. IMHO er den smule ekstra besvær mht “ny” bakke det hele værd.
Misserne vil jo også helst være fri for lugt.
gang da jeg lige havde fået Yasha og Devouee… Yasha er en “kant tisser”, hvis ikke han mener, at gruslaget er tykt nok, og når man tisser på plastikposer, så strinter den igen = hvis han kunne se posen, så måtte der være for lidt grus i bakken og den tissede jo tilbage ham, ergo i hans kattelogik, bruger man ikke kattebakker med poser i…
gang var med Unni … jeg tænkte, at nu var Yasha blevet ældre osv osv… jaja Unni synes det var verdens fineste LEGETØJ og Yasha nægtede at bruge bakken
så poser i bunden af bakken er ikke et hit herhjemme - eller jo, Unni synes de var et hit at bide og kradse i