Bruger jeres katte deres kradsetræ?

Hvad er jeres erfaringer med de store kradsetræer? Bruger jeres katte dem? Jeg overvejer at købe et til de to små bøller men jeg er i tvivl om det er pengene værd? De andre katte jeg har haft har nemlig ikke vist særlig stor interesse for dem og de blev aldrig brugt. Så inden jeg kaster 1000 kr efter et til killingerne så vil jeg lige høre jeres erfaringer.
Har i alle sammen kradsetræer derhjemme til jeres katte og bliver de brugt?
Jeg har vedhæftet billede af de 4 jeg overvejer, i må gerne komme med et bud på hvilken en i selv ville vælge 1,2,3 eller 4 :pray:

2 Synes om

Vi har to gulv til loft kradsetræer samt to tønder og kattene elsker dem, både til at sove i og til at hvæse klør på



4 Synes om

Ja, jeg har et i soveværelset der er gulv til loft. Atlas kradsetræ

Aslan sover tit i den ene hængekøje og begge katte kradser på det nederst.

3 Synes om

Jeg har nr. 2 som jeg godt nok fusionerede med dette Natural Paradise Kradsetræ Magnolia gulv-til-loft | zooplus.dk

Begge træer bliver brugt … hulen i det lave træ og især hængekøjen og sengen til venstre, på det høje :ok:

2 Synes om

PetFun gulv til loft med tre hængekøjer, PetFun gulv til loft galoptræ med enkelt hylde, en Kattens No1 Stamme samt ½stamme monteret på trappen op ovenpå og så en tønde :slight_smile:
De bliver flittig brugt hver eneste dag til lur, leg og rally :smiley:

For flere år siden havde jeg billede nr. 3. Det kan ikke holde til siamesere i længden, der er simpelthen for meget riv under når de holder rally, så det knak :wink:

2 Synes om

Mine to har et petfun gulv til loft, med to køjer og en hylde, den gamle på 12 år klatre næsten dagligt til tops for en lur, mens hende på 10 tager den lave køje, og begge kradser glad og gerne i det :slight_smile:

2 Synes om

Mine er især glade for hængekøjerne i deres træ, men bruger alle 5 sovepladser på skift og kradser flittigt på stammerne. Min huskat klatrer op ad sisalstammerne, mens min aby springer op på den laveste soveplads og derfra videre opad i spring.

Dine huskatte ligner jo til forveksling min, så de vil sikkert også sæt pris på nogle stammer at kravle på :blush:

3 Synes om

Har du fritløbere eller indekatte?

Vores eeeelsker den øverste køje, den er den mest eftertragtede plads. Og de hvæser altid kløer på dem, når de kommer forbi. Men lokalitet betyder en del.
Gå efter noget, der ikke er overvældende med plader og lign., men har nogle gode lange kradsestammer, så kattene kan stå udstrakt og hvæse kløer. Nr. 2 har den fordel at køjer mv. kan tages af og vaskes, det kan klar anbefales :smil:

3 Synes om


Jeg synes altid katte skal have mulighed for at kradse.

Vi valgte nummeret større end nr 2. Han bruger det mest til tonseture og til at komme op på vitrineskabet. De andre to katte bruger ikke kradsebræt. Inden killingens ankomst havde vi kun en kradsetønde. Den har vi stadig, men den er flyttet i soveværelset.

Jeg kunne måske godt have nøjes med en tønde mere :woman_shrugging:t3: Der er måske også noget med placering, der gør han ikke bruger det så meget. Men grundet pladsudfordringer kan det ikke stå andre steder.

Vi købte derudover et lille bitte killingekradsebræt, som han stadig bruger flittigt og forsøger at sove på hylden med alle kropsdele hængende ud :joy:

7 Synes om


Det går liiiige akkurat lidt endnu.

8 Synes om

Tusind tak for alle jeres billeder og erfaringer :pray: Har ikke lige været online grundet personllige ting.
Jeg har i dag bestilt den her på billedet da den var billig, og så køber jeg en bedre engang efter jul når der er lidt mere økonomisk råderum. Håber de kan hygge sig lidt med den indtil jeg kan få en bedre. :heart:

9 Synes om

Jeg har to små killinger som er indekatte. :smiling_face_with_three_hearts:


Det her er Mus :smile:

12 Synes om

Det er da et fint træ - jeg er sikker på, at de nok skal blive glade for det :thumbup:
Hvor er lille Mus dejlig :heart_eyes:- går det stadig godt med hende og den større killing?

3 Synes om

Ja de sover meget om dagen og så leger de fra kl 21-07 om morgenen :rofl: De fiser rundt efter hinanden konstant. Især lille mus… har aldrig set en kat der leger så meget :heart_eyes: Nu er vi begyndt at lukke døren til soveværelset om natten fordi de løber efter hinanden oppe på vores dyner om natten. Når de så er trætte tidlig morgen så vækker de os lige med miaven på den anden side af døren og beder om morgenmad. De er virkelig søde. To små tosser :laughing:

9 Synes om

Jeg bliver brugt som en forhindringsbane … :surrender:

5 Synes om

Pas på de ikke bare lære at åbne døren :grin:

Det kan min den store :stuck_out_tongue:

4 Synes om

De kradsetræer vi har haft mest held med har været et kantsyet berber gulvtæppe snoet om trappens mægler hedder det vist, der går fra gulv til loft og engang lærte jeg min kat at bruge gulvtæppet i entreen, for det var godt til formålet og ikke så dyrt at skifte ud. Det vigtigste er, at katten kan strække sig helt ud og at det står/ligger urokkeligt fast. Og så selvfølgelig et godt tæppe på.

1 Synes om

Jeg endte med at købe den her på billedet. De bruger den hele tiden. Sover i den og leger på den. De elsker den. Det bedste køb jeg har gjort til dem.
294779_400x400_9

5 Synes om