Brugte brøndringe eller 2 sortering - bare de er billige

er der nogen af jer herinde der har gode ideer til hvoran i alverden jeg skaffer brøndringe på 100 cm x 25 cm x 6-8 cm … billigt

for jeg skal bruge dem men det virker grotesk at betale op til 900 kr for et stykke beton… især når det er lige meget om det er brugt eller 2 sortering…

Kan du ikke støbe dem selv? :slight_smile:

meget sjov tanke men nej - det er lidt uden for mine evner da jeg gerne vil have dem bare nogenlunde ensartede :slight_smile:

hmmmmm…gu’ ved om det er 100 eller 120 cm jeg har stående…det må jeg se om jeg husker at finde ud af …

Kender nogen der køber meget her

http://www.genbyg.dk/

men de har ikke brøndringe lige pt.
Men måske de kommer … aner ikke om det haster for dig.

hvis det er 100 er det jo kanon - men de vejer 155 kg stykket så de er jo ikke liiiiiiiiiige til at få fra Jellinge til Dronningmølle :slight_smile: men hvis jeg alligevel skulle forbi nordjylland så er det jo en mulighed i hvertfald :slight_smile:

det er mere hvis der er nogen der kender nogen der… for det billigste jeg har fundet er 573 + moms for 100258 - og jeg skal bruge 15

det er stadig i det jyske, men der er det her nedbrydningsfirma som sælger alverdens brugte byggematerialer

http://www.p-olesen.dk/kompetencer/genbrug.html

vi kender osse en entreprenør som har en del brøndringe stående, men stadig her i det jyske

Kan desværre ikke hjælpe, men sig til hvis du skal bruge en god bøf :smiley:

[QUOTE=Battlestar;1133829]hvis det er 100 er det jo kanon - men de vejer 155 kg stykket så de er jo ikke liiiiiiiiiige til at få fra Jellinge til Dronningmølle :slight_smile: men hvis jeg alligevel skulle forbi nordjylland så er det jo en mulighed i hvertfald :slight_smile:

det er mere hvis der er nogen der kender nogen der… for det billigste jeg har fundet er 573 + moms for 100258 - og jeg skal bruge 15[/QUOTE]

Nu bliver jeg nysgerrig:slem: Hvad skal du bruge 15 brøndringe til:?

Jeg forestiller mig noget “mur” hvor man kan plante et eller andet i toppen bagefter?

Men det er så fordi jeg ikke er helt sikker på hvad en “brøndring” er for en størrelse. . Jeg har en ide men jeg ved ikke om den er rigtig? Sådan et betonrør på en halv/hel meters penge der er bredere i den ene ende end i den anden?

Brøndringe stables ovenpå hinanden i hullet i jorden, så det danner en brønd :wink: Ta daaaa Brøndringe :smiley: Men de kan også bruges til meget andet :slight_smile:

Hvad med at høre den lokale kloakmester/entreprenør ad? :?

udvikling…

jeg har findet ud af at det bliver ALT for tungt… vi kan ikke håndtere 155 kg til det jeg vil bruge dem til…

så ideen er ændret til topringe… 80010099 :smiley: de vejer kun 26 kg - kan købes i genbrugsplast OG er BILLIGE!!!

ideen mmed beton har jeg været nødt til at skrotte - for jeg fandt ud af at den kran jeg skulle bruge for at lave projektet skulle være så stor at plænen ville blive kørt i smadder… det var den lokale entreprenør så venlig at oplyse mig om… og byggemarkederne kunne ganske vist hjælpe mig - men max med 1-2 ringe pr marked, så jeg skulle helt til fyn for at få samlet 15 (det viste sig at jeg skal bruge 23 og ikke 15) så jeg opgav…

der var nemlig ingen af grossisterne der ville sælge til mig for de spurgte alle sammen om branchekode til vvs og kloak - og DET har jeg alligvel ikke…

så nu er hele projektet ændret…

og det er til min have… til at have rundt om tæer og nogle af buskene så jeg har dem nøje afgrænset fra plænen, kan holde ukrudtet langt væk OG med lethed kan slå græs uden om !!! :slight_smile: voila - 4-5-7 fluer med et smæk :lol: