BTs forside idag (27.4) Slankepille i håndkøb

[quote=Therese;171431]:slight_smile:

Mon ikke, at de fleste svært overvægtige har følgesygdomme ??

Uha… nej, det er skam ikke for sjov at få sådan en operation, men hvis man er garanteret at man aldrig mere kan blive svært overvægtig - så ville jeg nu nok nappe den og undgå at skulle have nye hofter, nye knæ, diabetes med alle dens modbydelige følgesygdomme osv.osv.

:slight_smile:

Men det er da en stor og livslang beslutning, der skal tages…og man skal være sikker på, at det er det rigtige.
[/quote]

nej det har de fleste overvægtige ikke, men der er en forøget risiko for at få, men så meget mere syge er overvægtige altså ikke.

og man er ikke garanteret noget som helst med en GB, rent faktisk ender mange opererede med at have samme str mavesæk som før operationen.

Der er debat om pillerne på TV2 i godaften Danmark lige om lidt

Ja, jeg synes så ikke, at man “bare” skal kunne vælge sådan en operation. For det første mener jeg ikke man bør operere nogen, medmindre det er nødvendigt og for det andet, koster det jo altså samfundet en hel del penge, hver gang, der opereres.
Så jeg synes det er rimeligt, at den, der skal opereres selv lige viser lidt vilje først :slight_smile:

og efter at have set det indlæg så overvejer jeg lidt hvorvidt de piller så overhovedet virker eller om de er fup som så ekstremt meget andet…
Hende der skulle tale FOR pillerne stod jo og sagde at man skulle på en bestemt diæt med 15g fedt i hvert måltid før de virkede og at hvis man ikke tog den diæt så virkede pillerne slet ikke…Hvordan kan man så vide at det ikke er selve diæten der virker og at pillerne bare er for at tjene kassen på andre folks sorger/ønsker…

HVIS pillerne virkelig virker så er jeg klar på dem, men jeg vil helt ærligt stille mig tvivlende overfor deres evne pt…

Nu må vi se for den skulle være kommet allerede fter jul men er gang på gang blevet udskudt så hav tålmodighed :stuck_out_tongue:
Når det så er sagt så fungerer det sån at man i komb. med den pille skal spise sundt hvor max. 30% af ens kost må indeholde fedt da man ellers risikerer den fedtdiarre og ukontrolleret fæcesafgang.
Personligt ville jeg ikke købe den. Og jeg arbejder på et apotek. Så ville jeg hellere invistere i nogle af de receptpligtige slankemidler som ikke har så klamme bivirkninger og så ville jeg aldrig proppe mig med tabletter af den kaliber uden at rådføre med min læge og høre om det ville være en god ide…

-what-what-what

Jeg så debatten i Godaften Danmark - og jeg er rystet over, at enhver kan gå lige ind fra gaden og købe dem.

:blegne::blegne:

Selvom der blev sagt fra producenten GSK, at apotekspersonalet er uddannet til at rådgive… PLAT ! siger jeg bare, at lægge ansvaret over på apotekets ansatte.

:prut:

Tæt på. Såvidt jeg husker gik der mellem 15 og 30 minutter efter et måltid før virkningen indtraf, måske længere (det er som sagt længe siden). Men man er ikke i tvivl når det sker…

det lyder skummelt…-brækkesig :prut:

[quote=Ronja;171464]og efter at have set det indlæg så overvejer jeg lidt hvorvidt de piller så overhovedet virker eller om de er fup som så ekstremt meget andet…
Hende der skulle tale FOR pillerne stod jo og sagde at man skulle på en bestemt diæt med 15g fedt i hvert måltid før de virkede og at hvis man ikke tog den diæt så virkede pillerne slet ikke…Hvordan kan man så vide at det ikke er selve diæten der virker og at pillerne bare er for at tjene kassen på andre folks sorger/ønsker…

HVIS pillerne virkelig virker så er jeg klar på dem, men jeg vil helt ærligt stille mig tvivlende overfor deres evne pt…[/quote]

ja, selvfølgelig er det fup-…pillerne “virker” hvis man følger en diæt.

Altså er folk så dumme, at de tror det er pillen der virker og ikke kostomlægningen.

Nogen der kender det gamle eventyr “Suppestenen”…det er slankepillerne her, om igen. -høhø

**Der var engang en farende Svend, som blev budt indenfor af en kone langt ude på landet. Hun serverede ham et glas vand og dertil serverede hun nogle humpler rugbrød. Den gæstfri bondekone spurgte høfligt til hvad manden havde i sin bylt. Hertil svarede manden, at hans bylt rummede hans eneste skat, den helt særlige og ekstraordinære suppesten.

Nu var bondekonen meget fattig, men også meget nysgerrig, så hun ville meget gerne se suppestenen og høre, hvad den kunne. Manden pakkede sin bylt ud og viste bondekonen sin store flotte suppesten. “Hvordan kan den lave suppe?” spurgte den gamle kone. Manden svarede: “Det skal jeg vise dig - men så må du først hente mig et par ting, som jeg skal bruge.”

Og så hentede bondekonen sin eneste høne og den store, sorte jerngryde. Stenen blev lagt ned i bunden af gryden, og hønen blev slagtet og kom samme vej. Så hentede konen alle de dejligste urter i sin have, men manden var stadig ikke tilfreds. Han forlangte, at konen skaffede ham noget godt flæsk, og et stykke oksekød. Og selv om det var en fattig landsby, lykkedes det konen at skaffe det hele, for hun løb fra dør til dør og fortalte om den vidunderlige suppesten, og alle folk gav hende hvad hun bad om.

Alle de gode sager blev givet til manden, som puttede det hele op i sin gryde og fyldte vand oveni. Og da han var tilfreds med resultatet, lod han alle bønderne i den lille by smage på suppen, men han tog den største portion selv, for det var jo hans suppesten, der havde lavet den dejlige suppe.

Og alle de gode mennesker i byen var enige om, at den suppesten var helt fantastisk, og den ville de gerne købe…så de skillingede sammen og betalte alle deres sparepenge for den vidunderlige sten…

Den farende Svend gik videre på sin færd med et listigt grin på sit ansigt.

Og landsbyboerne…de stod tilbage med en sten, ingen penge og en laaaaaaaaang næse.***

-engel-engel-engel

Jeg ser et problem ved pillen - efter at Gitze skriver - den opsuger 25% af den fedt man indtager. Er det 25% af den mængde fedt man indtager eller?
Fx hvis man lever korrekt efter kostrådene, så indtager man ca 25% fedt gennem dagen - det er i hvert fald det anbefalede. Måske er det mig der er blondine dum her:tihi: Men går man så i 0% pga den tager 25%, eller er det 25% af de 25% fedt man får gennem dagen?

Det er jo ikke nogen hemmelighed, at man skal have fedt, for at tabe fedt - og det er ikke sundt med for lidt fedtstoffer, så for mig, som prøver for så vidt muligt at komme op på 25% fedt gennem kosten, kan jeg se en risiko for at jeg får for lidt fedtstof? Er det korrekt antaget eller:?

Jeg så gerne en pille, som i stedet binder sukker, hvis det var muligt. Vi får utoligt meget skjult sukker gennem vores mad, tomme kulhydrater som vi skal af med igen - så bind 25% af mit sukker - se det er en pille jeg ville kunne lide:thumbup:

[QUOTE=~Prinsesse~;171735]Jeg ser et problem ved pillen - efter at Gitze skriver - den opsuger 25% af den fedt man indtager. Er det 25% af den mængde fedt man indtager eller?

[/QUOTE]

Jeg er helt sikker på, at pillen ikke kan regne ud, om du indtager 25 eller 50% af dit daglige behov :tihi:
Derfor må det nødvendigvis altid være 25% af det fedt man indtager :slight_smile:

[QUOTE=~Prinsesse~;171735]
Jeg så gerne en pille, som i stedet binder sukker, hvis det var muligt. Vi får utoligt meget skjult sukker gennem vores mad, tomme kulhydrater som vi skal af med igen - så bind 25% af mit sukker - se det er en pille jeg ville kunne lide:thumbup:[/QUOTE]

Jeg er helt enig!
Jeg spiser lige tilpas, hvad fedt angår - men sukker … det indtager jeg helt sikkert for meget af.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;171740]Jeg er helt sikker på, at pillen ikke kan regne ud, om du indtager 25 eller 50% af dit daglige behov :tihi:
Derfor må det nødvendigvis altid være 25% af det fedt man indtager :slight_smile:

Jeg er helt enig!
Jeg spiser lige tilpas, hvad fedt angår - men sukker … det indtager jeg helt sikkert for meget af.[/QUOTE]

Ja ikk:) Jeg har intet problem med at være på 25% fedt - men sukker:argh: det er overalt, også der hvor vi tror det ikke er:)

ved ikke om der er andre end mig der bruger www.madlog.dk for at holde styr på hvor meget protein og kulhydrat og fedt der ryger indenbords… afhængig af hvor meget man gør ud af at bruge siden kan det jo blive meget meget præcist…

jeg synes den er super til at give et vejledende overblik

[quote=Battlestar;171768]ved ikke om der er andre end mig der bruger www.madlog.dk for at holde styr på hvor meget protein og kulhydrat og fedt der ryger indenbords… afhængig af hvor meget man gør ud af at bruge siden kan det jo blive meget meget præcist…

jeg synes den er super til at give et vejledende overblik[/quote]

Jeg synes madlog i princippet er rigtig godt, men det spiller bare så dårligt sammen med, at jeg hver dag spiser i vores lækre kantine, hvor vi betaler maden efter vægt = al maden vejes samlet, så jeg aner ikke hvad det vejer. Jeg gik død i at sidde og gætte og taste ind og samtidig vide, at det slet slet ikke alligevel gav et korrekt billede af, hvad jeg havde spist.

jeg har så aldrig fattet at folk køber slankeprodukter af hverken den ene eller anden ard hvor der står at man skal spise sundt osv for det i sig selv er jo slankende så hvorfor skal man så fylde sig med piller samtidigt?

ønskepillen for mig må helt klart være en pille der i løbet af no time går ind og fjerner strækmærker, hængehud og lige de der sidste par overflødige kg som man ikke rigtig kan komme af med selvom man spiser sundt.

(og tænk sig, Lars synes ikke det er hårdt at spise sundt, han ELSKER salater og grøntsager)

[quote=Ronja;171945]ønskepillen for mig må helt klart være en pille der i løbet af no time går ind og fjerner strækmærker, hængehud og lige de der sidste par overflødige kg som man ikke rigtig kan komme af med selvom man spiser sundt.

(og tænk sig, Lars synes ikke det er hårdt at spise sundt, han ELSKER salater og grøntsager)[/quote]

Uha ja - DEN pille kunne jeg godt tænke mig :tihi: Meeen det sker nok ikke lige.

[quote=Therese;171407]-what-what

Ja, åbenbart… så nappede jeg langt hellere en gastric bypass, der ved man hvad man går ind til.

Det undrer mig faktisk, at mange svært overvægtige ikke vælger denne løsning - men efter min bedste overbevisning er det fordi de vil spise - og helst i store mængder.

:?[/quote]

Nogle af de svært overvægtige får ej heller ikke denne operation pga. den vægt de har. En hel del bliver bedt om at tabe sig, nogle formår så at tabe de få kilo(nu skriver jeg få i forhold til det de reelt burde tabe sig) mens andre slet ikke kan. Og det hænger ofte sammen med at få vendt sine vaner/tankemønstre og det kræver godt nok sin rygrad skal jeg hilse og sige :frowning:

[quote=Therese;171363]

Men som andre nævner, så er det ikke maden og dens størrelse det drejer sig om - det er noget helt andet det drejer sig om :

Nogen lever for at spise - andre spiser for at leve.

:)[/quote]

Måske handler det om at selv om man spiser rimeligt fornuftigt, så rykker vægten sig ikke - hvorfor er det sådan for nogle :S

Måske handler det også om at nogen slet ikke kan fornemme den mæthedsfølelse som der skal til før man stopper og de derfor kommer til at spise for store portioner :S

Der er nogen spiser for at leve og ikke lever for at spise, men alligevel kæmper de alligevel med vægten. :frowning:

[quote=Sabrecats;171968]Måske handler det om at selv om man spiser rimeligt fornuftigt, så rykker vægten sig ikke - hvorfor er det sådan for nogle :S

Måske handler det også om at nogen slet ikke kan fornemme den mæthedsfølelse som der skal til før man stopper og de derfor kommer til at spise for store portioner :S

Der er nogen spiser for at leve og ikke lever for at spise, men alligevel kæmper de alligevel med vægten. :([/quote]

Det du skriver, er fuldkommen rigtigt - men alligevel anser nogle mennesker det for dårlige undskyldninger for ikke at tabe sig.

:thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Hvis de selv kan smide de 4-5 kilo, de vejer for meget uden besvær, så fatter de altså ikke, at andre ikke også bare kan smide de overflødige kilo.

Jeg er virkelig træt af disse bedrevidende personer, der i tide og utide kommer med deres “bare tag jer sammen” og lufter deres fordomme i samme åndedrag.

:argh::argh::argh::argh: