BTs forside idag (27.4) Slankepille i håndkøb

Jeg er jo sikkert ikke den eneste der har glædet sig til dette nye tiltag hvor enzymer forhindres i at nedbryde fedtet så det ikke kan optages i tarmen og dermed ryger direkte igennem til den anden ende…

MEN… nu vil jeg da gerne høre…

hvad har i af hhv reservationer og forbehold eller glæder ved dette nye præperat??

[quote=Battlestar;171282]Jeg er jo sikkert ikke den eneste der har glædet sig til dette nye tiltag hvor enzymer forhindres i at nedbryde fedtet så det ikke kan optages i tarmen og dermed ryger direkte igennem til den anden ende…

MEN… nu vil jeg da gerne høre…

hvad har i af hhv reservationer og forbehold eller glæder ved dette nye præperat??[/quote]

Er den i handelen nu :?

Er der bivirkninger :? hvilke er nævnt :?

Den vil jeg da gerne prøve :slight_smile:

Jeg vil gerne se resultater før jeg kunne drømme om at købe produktet:) Jeg synes man er blevet så skeptisk efterhånden med alle de fup produkter der har været.

Desuden er jeg til dels modstander af, at man kan tage en pille også tabe sig:)
Ja det er en drømmekur - men vi må også huske, at overvægtige ikke er overvægtige uden grund - og at der mange gange ligger noget psykisk bag - så en pille er bestemt ikke en mirakel kur for alle.

Men virker den, er det kanon til fx folk der er for store til et gas. bypas:ok:
Eller andre sygdomme der gør det sværere end normalt at smide sin overvægt

[QUOTE=Mona Jensen;171287]Er den i handelen nu :?

Er der bivirkninger :? hvilke er nævnt :?

Den vil jeg da gerne prøve :)[/QUOTE]

den kommer om et par dage… det stof i pillen der hedder orlistat sætter sig på de enzymer der nedbryder fedt… når de ikke nedbrydes kan de ikke optages i kroppen og ryger således lige igennem tarmene i stedet og kommer ud som ufordøjet fedt i den anden ende…

den snupper ca 25% af det fedt du spiser ved almindelig daglig dosis.

der er selvfølgelig bivirkninger…

først de gode - dvs de præventive der helt automatisk får dig til at tænke dig om når du putter noget i munden…

hvis man bibeholder sine fede kostvaner kommer straffen promte - kontante toiletture, opkast, diarre, kvalme, og en afføring der er decideret olieagtig pga fedtindholdet…

det er jo ikke lige det man har lyst til… men med sund afbalanceret og ufed kost - så ser man ikke rigtig de bivirkninger i ubehageligt omfang

så er der de negative… …hovedpine, lavt blodsukker, mange prutter og ikke mindst en mangel på KEDA vitaminerne der er fedtopløselige… derfor skal man huske en daglig vitaminpille og holde pauser i behandlingen så man ikke pludselig har vitamin underskud…

Link?

Det er absolut ikke noget jeg vil prøve eller udsætte mig selv for, for jeg tror ikke på at det er sundt for kroppen at blive udsat for sådanne piller og så er man jo lige vidt:thumbdown:

Jeg kæmper selv med vægten men jeg ved også at det handler i den grad om den svære kunst at få vendt mine vaner og handlingsmønstre, og der har jeg efterhånden holdning…det må tage den tid det tager for mig at nå dertil :kryds:

[quote=Battlestar;171296]den kommer om et par dage… det stof i pillen der hedder orlistat sætter sig på de enzymer der nedbryder fedt… når de ikke nedbrydes kan de ikke optages i kroppen og ryger således lige igennem tarmene i stedet og kommer ud som ufordøjet fedt i den anden ende…

den snupper ca 25% af det fedt du spiser ved almindelig daglig dosis.

der er selvfølgelig bivirkninger…

først de gode - dvs de præventive der helt automatisk får dig til at tænke dig om når du putter noget i munden…

hvis man bibeholder sine fede kostvaner kommer straffen promte - kontante toiletture, opkast, diarre, kvalme, og en afføring der er decideret olieagtig pga fedtindholdet…

det er jo ikke lige det man har lyst til… men med sund afbalanceret og ufed kost - så ser man ikke rigtig de bivirkninger i ubehageligt omfang

så er der de negative…hovedpine, lavt blodsukker, mange prutter og ikke mindst en mangel på KEDA vitaminerne der er fedtopløselige… derfor skal man huske en daglig vitaminpille og holde pauser i behandlingen så man ikke pludselig har vitamin underskud…[/quote]

Lige den her, kunne jeg godt frygte, ville blive et stort problem, for hvis man har (eller har haft) tilbøjelighed til meget usund mad, så er det sikkert ikke vitaminpillerne man husker ved siden af.

HVIS man så kunne få denne “mirakel” pille, så tror jeg ikke, at mange umiddelbart tænker vitaminpille ved siden af.

I øvrigt vil jeg give Prinsesse ret i det hun skriver.
Mange gange ligger der en masse “bag” problemet om overvægt, og det hjælper denne pille ikke med, og så kan det ende ud i den direkte modsatte grøft (her tænker jeg fra overvægt til spisevægring)

Men hvis den virker, så kan den bestemt være god til de meget overvægtige mennesker, som en start på deres slankekur (kostomlægning)

[quote=Battlestar;171296]den kommer om et par dage… det stof i pillen der hedder orlistat sætter sig på de enzymer der nedbryder fedt… når de ikke nedbrydes kan de ikke optages i kroppen og ryger således lige igennem tarmene i stedet og kommer ud som ufordøjet fedt i den anden ende…

den snupper ca 25% af det fedt du spiser ved almindelig daglig dosis.

der er selvfølgelig bivirkninger…

først de gode - dvs de præventive der helt automatisk får dig til at tænke dig om når du putter noget i munden…

hvis man bibeholder sine fede kostvaner kommer straffen promte - kontante toiletture, opkast, diarre, kvalme, og en afføring der er decideret olieagtig pga fedtindholdet…

det er jo ikke lige det man har lyst til… men med sund afbalanceret og ufed kost - så ser man ikke rigtig de bivirkninger i ubehageligt omfang

så er der de negative… …hovedpine, lavt blodsukker, mange prutter og ikke mindst en mangel på KEDA vitaminerne der er fedtopløselige… derfor skal man huske en daglig vitaminpille og holde pauser i behandlingen så man ikke pludselig har vitamin underskud…[/quote]

Næ, og hvis man kun lever af en sund afbalanceret og ufed kost, er der jo nok heller ikke brug for pillen, for så burde man jo ikke blive overvægtig.
:?:?:?:?:?

Pillen - eller en med samme virkning i hvert fald - har jeg ad omveje prøvet i et par uger for snart mange år siden…og den virker altså.

Er man en gang styrtet på toilettet med dårlig mave tænker man virkelig over hvad man putter i munden næste gang…

Har ikke meget fidus til piller, pulver osv. ifm. vægttab.

Det kan måske virke kortvarigt, men hvad så bagefter- så ryger al vægten bare på igen, så er det vel bedre, at gå langsomt frem via den gammeldags metode, der hedder sund kost, motion og spis mindre end man forbrænder osv…

[QUOTE=alleos7;171318]Næ, og hvis man kun lever af en sund afbalanceret og ufed kost, er der jo nok heller ikke brug for pillen, for så burde man jo ikke blive overvægtig.
:?:?:?:?:?[/QUOTE]

det er da bestemt ikke rigtigt…

du kan godt leve sundt og korrekt og så fx have et problem med portionskontrol… så kan maden være nok så korrekt men hvis du spiser 4 gange så meget er du jo lige vidt… det vil denne pille gøre op med fordi du straffes kontant med en toilet-tur/opkast hvis du ikke lærer portionskontrollen…

som sabrecats meget rigtigt skriver - så handler det om at vende sine mønstre… pt har vi ingen grund til at gøre det andet end at vi ved vi “BØR” gøre det… men det er bare ikke grund nok for så var alle tynde…

nu er der kommet en pille der sikrer kontant og brutal afregning hvis man ikke får styr på de dårlige vaner og de skadelige mønstre… så personligt vil jeg sige det er en stor hjælp…

basalt set minder den her pille dig om hver gang du gør noget du ikke må… (og som du godt ved men bare ignorerer)… og hvis man ændrer sine vaner ved hjælp af pillen og lærer at leve sundere ad den vej - så er problemet jo meget mindre når kuren så stopper

[quote=Annette O;171317]Lige den her, kunne jeg godt frygte, ville blive et stort problem, for hvis man har (eller har haft) tilbøjelighed til meget usund mad, så er det sikkert ikke vitaminpillerne man husker ved siden af.

HVIS man så kunne få denne “mirakel” pille, så tror jeg ikke, at mange umiddelbart tænker vitaminpille ved siden af.

I øvrigt vil jeg give Prinsesse ret i det hun skriver.
Mange gange ligger der en masse “bag” problemet om overvægt, og det hjælper denne pille ikke med, og så kan det ende ud i den direkte modsatte grøft (her tænker jeg fra overvægt til spisevægring)

Men hvis den virker, så kan den bestemt være god til de meget overvægtige mennesker, som en start på deres slankekur (kostomlægning)[/quote]

Alt her i livet er under ansvar - ens eget. :slight_smile:
Uanset…om det er en Panodil.
De er også skadelige i forkerte mængder. :S

Jeg tror ikke, at det går ud på blot at tage en pille -
og så er vi slanke som ål.
Kostomlægning skal der også til…

Der er sørget for, at træerne ikke vokser ind i himlen. :græde:
Ligesom med så meget andet.

Nu hvor jeg er på det punkt hvor min mad er mager, men at min vægt står næsten stille så kunne jeg altså godt finde på at tage den pille…ikke at det er noget man skal køre fast, men lige som et lille boost når man ellers lever sundt men liiiige mangler de sidste kg, så kan jeg ikke se de store problemer ved det…

:):):slight_smile:

Jeg ville aldrig i livet putte sådan en pille i munden.

Nu er jeg ikke hverken rund, buttet eller svært overvægtig - men jeg ville nu ikke gøre det om jeg så var.

:slight_smile:

Jeg kan godt forstå, hvis man er svært overvægtig - så virker det slemt fristende blot at tage en pille og så rasler kiloene af.

Men som andre nævner, så er det ikke maden og dens størrelse det drejer sig om - det er noget helt andet det drejer sig om :

Nogen lever for at spise - andre spiser for at leve.

:slight_smile:

Siger Therese, der netop har smidt 3 kilo - ved at tænke over, hvad jeg putter i munden.

:wehu::wehu:

PS : er de mon på recept, eller kan alle få adgang til dem i håndkøb ??

de er på håndkøb…
Og nej naturligvis skal man ikke tage dem istedetfor at spise ordentligt osv, men når man har tabt sig 20- 25 kg og mangler de sidste 5-10 kg, ens madvaner er blevet sunde men at vægten ganske enkelt står i stampe, ja så kan jeg ikke se det slemme ved den pille…men den burde selvfølgelig ikke være i håndkøb, men noget man kunne få gennem sin læge når det var nødvendigt…

Nogen der ved hvornår den kommer på markedet???

Det lyder som en gusten pille - sådan en rigtig straffepille -høhø Fuldstændig ligesom antabus.

[quote=Battlestar;171296]

så er der de negative… …hovedpine, lavt blodsukker, mange prutter og ikke mindst en mangel på KEDA vitaminerne der er fedtopløselige… derfor skal man huske en daglig vitaminpille og holde pauser i behandlingen så man ikke pludselig har vitamin underskud…[/quote]

Skal den stå under de negative?? er vi ikke ude i noget med underholdningsværdi her? :tihi:

[quote=Gizzemissen;171324]Pillen - eller en med samme virkning i hvert fald - har jeg ad omveje prøvet i et par uger for snart mange år siden…og den virker altså.

Er man en gang styrtet på toilettet med dårlig mave tænker man virkelig over hvad man putter i munden næste gang…[/quote]

Det kom simpelthen lige med det samme den virkning? altså lige med det samme, når man havde spist det usunde?

[QUOTE=Gizzemissen;171324]
Er man en gang styrtet på toilettet med dårlig mave tænker man virkelig over hvad man putter i munden næste gang…[/QUOTE]

Aha … lidt a la antabus for overvægtige :smiley:

-what-what

Ja, åbenbart… så nappede jeg langt hellere en gastric bypass, der ved man hvad man går ind til.

Det undrer mig faktisk, at mange svært overvægtige ikke vælger denne løsning - men efter min bedste overbevisning er det fordi de vil spise - og helst i store mængder.

:?

[quote=Therese;171407]-what-what

Ja, åbenbart… så nappede jeg langt hellere en gastric bypass, der ved man hvad man går ind til.

Det undrer mig faktisk, at mange svært overvægtige ikke vælger denne løsning - men efter min bedste overbevisning er det fordi de vil spise - og helst i store mængder.

:?[/quote]

det er der skam en dejlig nem forklaring på :slight_smile:

  • man skal have en BMI over X antal, eller følgesydomme af sin vægt for overhovedet at blive taget i betragtning.

-man skal tabe sig mellem 8 og 12 % af sin vægt før man bliver indstillet til operation.

-GB er ikke en “for sjov operation”, det er livslang beslutning, med rigtig mange restiktioner, og meget stor fare for komplikationer.

[quote=Lunica;171423]det er der skam en dejlig nem forklaring på :slight_smile:

  • man skal have en BMI over X antal, eller følgesydomme af sin vægt for overhovedet at blive taget i betragtning.

-man skal tabe sig mellem 8 og 12 % af sin vægt før man bliver indstillet til operation.

-GB er ikke en “for sjov operation”, det er livslang beslutning, med rigtig mange restiktioner, og meget stor fare for komplikationer.[/quote]

:slight_smile:

Mon ikke, at de fleste svært overvægtige har følgesygdomme ??

Uha… nej, det er skam ikke for sjov at få sådan en operation, men hvis man er garanteret at man aldrig mere kan blive svært overvægtig - så ville jeg nu nok nappe den og undgå at skulle have nye hofter, nye knæ, diabetes med alle dens modbydelige følgesygdomme osv.osv.

:slight_smile:

Men det er da en stor og livslang beslutning, der skal tages…og man skal være sikker på, at det er det rigtige.