Buksestof?

Ja, mit spørgsmål er egentlig bare; hvilken slags stof er bedst at sy bukser af?

Jeg er træt af mine cowboybukser, for med den størrelse jeg har nu er de enten en tand for små eller en tand for store :rulleøjne:

Men jeg har et par sorte stofbukser som sidder perfekt på mig, det eneste jeg synes kunne være bedre, er længden, der måtte gerne lige være lagt 2-3 cm på.

Derfor har jeg besluttet mig for at jeg vil sy nogle bukser til mig selv (3-4 par) hvor jeg bruger “de gode bukser” som skabelon.

Men hvad er godt at sy bukser af? Det skal helst IKKE være stof som SUGER katte- og hundehår til sig :tihi:

Det skal helst IKKE være stof som SUGER katte- og hundehår til sig :tihi:

Findes der overhovedet noget der ikke gør det:p - altså lige udover denim, som jeg ikke synes er så slemt.

[QUOTE=DK Thomani;962535]

Men hvad er godt at sy bukser af? Det skal helst IKKE være stof som SUGER katte- og hundehår til sig :tihi:[/QUOTE]

Læder :stuck_out_tongue:

Der må ihvertfald ikke være luv på stoffet (fløjl, velour o.s.v.), for det er dømt til at tiltrække kattehår, men ellers synes jeg det er enormt svært at rådgive om over nettet … jeg skal helst mærke stoffet med fingrene :S
Det med at tegne gamle bukser af kan være en god idé, men der spiller stoffet igen en stor rolle … du skal prøve at finde noget der ligger så tæt på det oprindelige stof som muligt (og så kan det alligevel opføre sig anderledes når man får det på), for stoffets egenskaber har meget at sige for pasformen :slight_smile:

Jeg har ikke den store erfaring med at sy bukser (jeg gider ikke sy noget, der er så stort, det er for dyrt i stoft i fht. at købe færdigvarer). Men da jeg for en menneskealder siden havde syning i ungdomsskolen, syede jeg et par sorte bukser af noget, de kaldte vinterbomuld. Det var en lidt kraftig, blød bomuld. De bukser var simpelthen fantastiske, og jeg havde dem, til jeg havde slidt dem op omkring 10 år senere :slight_smile: Stoffet var nemt at sy i til forskel fra forskellige tynde og glatte varianter. Af tykkelse vel nærmest som tynde cowboybukser.

Men hvorfor ikke bare købe færdige bukser og så få dem tilrettet i stedet for at sy helt fra bunden?