Bureaukrati......burde regler ikke være ens

Jeg har lige rekvireret ny dåbsattest til både min mand og mig selv. Hans var helt ulæselig pga fugtskade og min…ja der var kun et hjørne tilbage…aner ikke hvor resten er.

Nå men jeg skriver så til de to sogn hvor vi er døbt.

Fra mit sogn kommer der promte en besked om at de lige skal hent oplysninger fra mit fødesogn. Det kan godt tage lidt tid fordi der er ferie. Senere samme eftermiddag kommer der besked om min dåbsattest er på vej. Hold da op de jyder arbejder hurtig… -høhø

Fra min mands sogn får vi en besked om at de ønsker en skriftlig ansøgning, underskrevet. Den SKAL sendes på gammeldags maner. Grunden hertil er at det er omfattet af dataloven…(Sjællandsk Bureaukrati)

Så allerede inden jeg får skrevet det brev er min nye dåbsattest allerede ankommet…i 2 eksemplare hvoraf den ene er både på Dansk og Engelsk.

Hans skriftlige ansøgning er lige sendt idag…

Hihi, vi jyder kan bare det der :smiley:

Men håber da så du får din mands nu her :slight_smile:

Det er da nogle af jeres vilde dyr der har spist resten af din dåbsattest :smiley:

Hvis jeg skal rekvirerer noget lignende så vil der garanteret gå flere år. For det første er det en navngivningsattest, og for det andet er den fra Frankrig -høhø

Måske har de 2 lande bare hver deres måde…

Ja det er rigtig Poly… -LOL Sjælland og Jylland -LOL

Uhhhh så må du hellere passe godt på den… -høhø de er nemlig papirnarkomaner hernede… -høhø

Birthe - Hvordan er man forresten bosiddende i tre forskellige lande? :slight_smile: Bare nysgerrig.

Jow-jow… -thumbs

-xxrotflmao jeg tror du har ret Denise :slight_smile:

jeg skulle binde Sethi go give ham stiv krave på hvis han ikke skulle æde vores papirer… han fik blandt andet fat i vores vielses-ansøgning :smiley: :smiley:

men Birthe - jeg håber de finder ud af det… hvor svært kan det være…

Knus Regitze

Der er stor forskel på Sjælland og Jylland/sjællændere og jyder.
Jeg er selv sjællænder, men helt ærligt er der mange sjællændere jeg ikke bryder mig om. Der er en helt anden omgangstone og opførsel og humor, end i Jylland (ikke at den jyske altid er bedre). Nu bor jeg på Fyn og studerer, så jeg møder mange mennesker fra begge lande, og forskellene er tydelige. Så snart jeg møder en rigtig irriterende personlighed, så ved jeg at det er én fra Djævleøen -høhø
Jeg arbejder som optæller i Netto og rejser rundt i næsten hele landet og tæller varer i butikkerne, og dem i Jylland er (næsten)altid pæne, rene og ordentlige, men dem på Sjælland oftere ligner noget der er løgn. Jyderne er som regel venlige og arbejdsomme (i det mindste i Netto) mens sjællænderne stikker én en cola og kegler rundt uden at få lavet noget…
Måske er det bare en fordom, men jeg har oplevet den i praksis så mange gange at der vel må være noget om det… -shhhh
Fyn er en rar blanding! [smilie=hate-tunz.gif]

(P.S. undskyld til dem jeg fornærmer!)

Arbejdsmoral hos visse fagområder er ret så forskellig i Jylland og på Sjælland.

Men jeg er nu også engang blevet snydt af en jysk håndværker, og jeg har også mødt nogle effektive københavnske. Men i hovedreglen synes jeg også der er forskel. Det er bare to forskellige kulturer med godt og dårligt i hver, det er bare forskellige ting der er gode og dårlige.

Jamen jeg -forelsket sjællændere…eller i hvert tilfælde mindst 1 -høhø

Nej, men der er helt sikkert foreskel på Jyder og Sjællændere, og heldigvis… -høhø men der er såmænd også foreskel på Nordjyder og folk fra sønderjylland…

Sikkert også foreskel på sydsjællændere og folk fra nordsjælland…

Skal vi ikke bare klappe i vores små hænder og være glade for den forskellighed der er…Hvor ville livet dog blive trist hvis vi alle var ens… -thumbs

[/quote]

jamen den store dag er d. 14 feb :slight_smile: vores månedsdag faldt nemlig på den dag … på Københavns Rådhus omkring kl 12 :slight_smile: og selvfølgelig med et lille glas til de fremmødte efterfølgende :slight_smile:

vi glæder os meget

Knus R

Som jeg ser det så fornærmer du mest dem der arbejder i Netto -høhø
Men jo, der er forskel på jyder og sjællændere, og hurra for det. Ellers kan vi jo ikke drille hinanden af og til. Jeg har f.eks. aldrig prøvet at gå med halm i træskoene, eller været til halballer eller hvad det hedder, når høsten er i hus, og jeg aner heller ikke pt. hvad kursen på jydedollar er :stuck_out_tongue:

Som jeg ser det så fornærmer du mest dem der arbejder i Netto -høhø
Men jo, der er forskel på jyder og sjællændere, og hurra for det. Ellers kan vi jo ikke drille hinanden af og til. Jeg har f.eks. aldrig prøvet at gå med halm i træskoene, eller været til halballer eller hvad det hedder, når høsten er i hus, og jeg aner heller ikke pt. hvad kursen på jydedollar er :P[/quote]

Jeg behøver ikke at rose Netto fordi jeg arbejder der (men de er billige, og der er et stort udvalg - det er et helvede at tælle ALLE varer op! -neje ) Det er skønt med forskelle og jeg kan heller ikke andet end at more mig over de snobbede københavnersnuder og bonderøvene fra Jylland -høhø :stuck_out_tongue: Kender heller ikke kursen på jyderigsdaleren (det hedder da ikke dollar derovre!) - men heller ikke kursen for københavnerpundet :stuck_out_tongue:

Som jeg ser det så fornærmer du mest dem der arbejder i Netto -høhø
Men jo, der er forskel på jyder og sjællændere, og hurra for det. Ellers kan vi jo ikke drille hinanden af og til. Jeg har f.eks. aldrig prøvet at gå med halm i træskoene, eller været til halballer eller hvad det hedder, når høsten er i hus, og jeg aner heller ikke pt. hvad kursen på jydedollar er :P[/quote]

Jeg behøver ikke at rose Netto fordi jeg arbejder der (men de er billige, og der er et stort udvalg - det er et helvede at tælle ALLE varer op! -neje ) Det er skønt med forskelle og jeg kan heller ikke andet end at more mig over de snobbede københavnersnuder og bonderøvene fra Jylland -høhø :stuck_out_tongue: Kender heller ikke kursen på jyderigsdaleren (det hedder da ikke dollar derovre!) - men heller ikke kursen for københavnerpundet :P[/quote]
Jeg har også arbejdet i Netto, og det jeg husker som det værste var når alkoholikerne kom ind og stank (!!!) og afleverede en flaskebon og købte een øl.

Kan også huske en mand som kom tilbage med et glas kartofler og var meget oprørt, fordi de jo var kogte! Han havde nok lige fået skæld ud af sin kone. Der mødte jeg mange mennesker, som jeg ellers ikke anede eksisterede. Man tror man kender sin kultur, men ofte går man kun rundt i sit eget spor. [bigloony]

Som jeg ser det så fornærmer du mest dem der arbejder i Netto -høhø
Men jo, der er forskel på jyder og sjællændere, og hurra for det. Ellers kan vi jo ikke drille hinanden af og til. Jeg har f.eks. aldrig prøvet at gå med halm i træskoene, eller været til halballer eller hvad det hedder, når høsten er i hus, og jeg aner heller ikke pt. hvad kursen på jydedollar er :P[/quote]

Nej, men så har ud jo nok været til ball i det lokale forsamlingshus, eller til det ugelige Banko…

Og kursen på Jydedollaren er 2-1 vi er nemlige så nærige i jylland at vi vil have alt til halv pris…

Eva, det er da meget let…man køber bare et hus og så bor man der… -høhø

Det der menes med det er at uanset hvor vi er, er vi hjemme… -høhø

Det betyder 3 gange ejendomsskat…3 gange så mange renoveringer…3 gange vinduer der skal pudses…

Men mest af alt…glæden over at komme hjem…selvom man er væk fra hjemme…

Jamen hjemme er der hvor man bor fast…UPS…så er det vel mest hernede i Frankrig…men er jeg så ikke hjemme når jeg er i DK…Joooo