Burgardin

så er der købt stof og jeg skal i gang med at sy det til burgardin…
nogen der kan hjælpe mig med hvad mål jeg skal bruge til hver enkel del, når det er til enkelbur og gerne i danske mål …:?

hvis du søger efter gamle tråde om burgardiner er der rigtig mange, og bla med links til den svenske side med mål og vejledning som er rigtig god- kan ikke huske hvad den hedder.
de har samme mål som os

[QUOTE=minimimse;1177060]så er der købt stof og jeg skal i gang med at sy det til burgardin…
nogen der kan hjælpe mig med hvad mål jeg skal bruge til hver enkel del, når det er til enkelbur og gerne i danske mål …:?[/QUOTE]

Et danskt enkeltbur er 60x75x60 (dybt x bredde x højde), så der skal bruges 2x sidegardiner der er minimum 60x60 (gerne 70x70, for lidt bevægevidde og at de kan bukkes ind under bunden) og baggardin der er minimum 60x75 (gerne 70x80, efter samme princip som med sidegardiner).
Bundmål er 60x75 og det er toppen jo også, men hvis der skal være lidt kappe som falder ned over forsiden af buret, skal der lægges lidt til (jeg plejer at have kappen ca. 8 cm., så kommer den ikke i krambolage med lågen, så er målene 68x75)
Det er mål på de færdigsyede stykker, så dertil skal lægges sømrum :slight_smile: