Barnett og Blue-Belle søger deres nye, kærlige hjem
De er født 10. juni 2015, og er klar til at flytte hjemmefra når de er 15-16 uger gamle.
På dette tidspunkt vil de være:
vaccineret 2 gange
neutraliseret
chippet
og de har fået ormekur
Med killingerne følger naturligvis:
sundhedsbog
stamtavle
en killingepakke med lidt våd- og tørfoder, legetøj mv.
Killingerne sælges ikke som alene-katte, og ej heller til fritløb - dog gerne med adgang til kattesikker have eller kattegård.
Barnett:
Chokolade dreng. Barnett er en lille sweetheart:hjerte: Han elsker at kæle og putte, og nyder især at lege med bror Bastian (den mindste i kuldet).
Blue-Belle:
Blå pige. Blue-Belle er virkelig en skøn killing:hjerte: Når hun ikke kan se os, kalder hun, og når hun kan se os, mivser hun for at blive samlet op. Hun er en rigtig kælepot, og spinder rigtig meget.
Tak De har fundet deres nye familier og er flyttet hjemmefra. Blossom fra samme kuld bliver hjemme, og hun sørger for der stadig er killingeballade i hytten
Hvordan kan det egentlig være at jeg ofte synes at jeg ikke ser ret mange røde og creme burmeser.
Er de ikke ligeså meget “in” for opdrættere eller udstillere?
det kan selvfølgelig også bare være mig som tænker det. Men synes ofte det er chokolade, brun og lilla jeg ser.
[QUOTE=Mijv;1267056]Hvordan kan det egentlig være at jeg ofte synes at jeg ikke ser ret mange røde og creme burmeser.
Er de ikke ligeså meget “in” for opdrættere eller udstillere?
det kan selvfølgelig også bare være mig som tænker det. Men synes ofte det er chokolade, brun og lilla jeg ser.[/QUOTE]
Der er mange kælekatteejere, der ikke vil have dem og derfor er der en del opdrættere, der vælger at lade være med at opdrætte dem (langt de fleste killinger bliver trods alt solgt til kæl :))
Og så er der de opdrættere, der personligt foretrækker de farver, der kaldes grundfarverne (brun, blå,chokolade og lilla) - herunder mig
jeg står og skal have hankilling af en opdrætter til Februar. Hun har enten en creme eller en chokolade til mig. Selvom jeg synes den creme også er vildt lækker, så foretrækker jeg også chokoladen. Men min opdrætter har anbefalet creme, af den grund at katten skal bruges til udstilling, og som hun siger, de fleste udstiller brune og chokoladeburmeser allerede, og derved kan det blive svære at konkurrerer om.
Nu har jeg ikke endnu mødt nogle af disse katte. Skal jeg først midten af december. Men allerede nu tænker jeg om jeg skal lytte til opdrætter eller lytte til mavefornemmelsen. Det er jo ikke fordi creme ikke er en flot kat, for det er den så bestemt! Men elsker den maske chokoladeburmeseren har. Den er ikke til at stå for.
Jeg synes, du primært skal lytte til mavefornemmelsen - altså hvilken killing, der passer bedst til dig - og fuldstændigt ignorere dens farve. Jeg kan godt se argumentet, for der er så få creme burmesere på udstilling, at man næsten er garanteret certifikat hver gang, men der er andet i livet end udstilling og det er temperamentet mere end farven, du skal leve med i hverdagen
Jeg har også en skøn cremefarvet burmeserpige, Tani Jeg var ligesom dig mest til chokolade, men min mand var mest til creme da vi skulle ud og have vores første burmesere, så vi endte med en af hver
Ligesom de andre vil jeg også sige at temperamentet er langt vigtigere end farven.
Cats og Conni ( med Burmser og Singapura )[/QUOTE]
det kan du tro at I gør. Jeg kan jo slet ikke lade være med at spamme jer med billeder, når det kommer til stykket. <3
Håber det bliver gengældt, da jeg elsker billeder og slet ikke kan få nok af at søge på denne race.
jeg kunne ikke drømme om ikke at vælge kat ud fra temperamentet, men opdrætter siger, at deres temperament er næsten ens, og hvis det er rigtigt, er fokus derved mere på farven.
Men jeg må indrømme, at jeg altså bliver mere og mere forelsket i den creme også, og den bliver smukkere for hver gang jeg ser billeder. Så endelig spamme mig med en masse billeder af jeres burmeser her og i indbakken.
Glæder mig i hvert fald uanset til at opleve racen hos mig selv, og se hvordan Silke reagere til en lille ny