[QUOTE=SineGry;86361]
Kan de fint finde ud af at lege sammen Vivi?[/QUOTE]
Ja, det er helt klart mit indtryk - og det endda selvom abyen stadig er ungdyr og bimsen er voksen.
Det skal så siges, at ejeren sagde til mig, at hendes bimse var rimelig aktiv
hun har somali…vi har da ellers siddet og savlet over den sidstankomne på birmalisten Hun udstiller også somali. Men kan da være du er gået glip af noget Nu ved du det
Jeg syntes at Burmillaen er en utrolig smuk kat, og den lyder til at havde et rigtig dejligt sind.
Dens pels er utrolig lækker, som silke at røre ved, har holdt en på en udstilling en gang, virkelig lækker kat.
Jeg kender noget til dem, da de kom frem mens jeg udstillede og Birgit Nehammer var hende der startede det, næstformanden i vores klub. Der er blandet Silvershadede Chincilla ind i det, nøjagtigt som med vores Silvershadede Briter - og fra samme opdræt faktisk. Så de første havde sikkert også en smule længere hår vil jeg tro, nøjagtigt som vores.
Annemette fra vores klub Dansk Silver Katteklub har en folk skønne Burmillaer som jeg har haft lejlighed til at besøge. Hun kommer som regel på udstillingerne her på Sjælland og sikkert også andre steder.
[quote=marion;86325]jamen jeg lyttede til min far sad og læste op af dens historie og dens personlighed og tænkte årh det lyder som en perfekt kat så så jeg billederne nårrh så var jeg endnu mere solgt.
Søgte på nettet læste mere om den og alle steder stod der de samme ting så tænkte det kan jo ikke bare være noget bladet skriver
men ja en ting er at læse jo så ville gerne opleve den live men ja måske dumt for bliver sikkert mere forelsket så.
Ja var inde på en side hvor opdrættere af denne race var samlet, og der var ikke ret mange på listen, har været inde på de hjemmesider der var på listen og kigge lidt :)[/quote]
Bortset fra detaljerne med en højtlæsende far og søgning på nettet (ingen af delene fandtes dengang), så var det præcis på denne måde at jeg opdagede abyssinieren
At møde dem på udstilling… tja - nu bor her en… og det vil der nok gøre de næste mange, mange år!
En gang aby - altid aby
Så tag endelig på udstilling og nyd dem… og få en lang nak med racens opdrættere. De vil så gerne fortælle om deres dejlige katte…
[quote=marion;86931]ja det nok rigtigt, har ikke kunne få det ud af hovedet, går hele tiden ind på div opdrætters hjemmesider og kigger billeder og læser osv.
Men hvis jeg nu besluttede sig ville de så kunne gå med en skovkat?
skovkatten er nok ikke problemet jo mere om den anden ville have noget imod det[/quote]
Det tror jeg sagtens de ville kunne!
Burmillaen er jo forholdsvis rolig race, trods at den absolut ligger i den livlige ende af spektrummet “rolig”, og skovkatte plejer at være sådan nogle dejlige no noncense katte, der kan tilpasse sig det meste… så det ville bestemt ikke være dét jeg ville være bekymret for
Men prøv evt at tage kontakt til Bent og Anni Aggersbøl fra Misapotamien www.misapotamien.dk de er nogle utroligt venlige og engagerede mennesker, der gerne fortæller og forklarer i timevis, hvis ellers de får lov
Hvem ved… måske dit opdræt også kan komme ind i nogle helt andre rammer… med nogle dejlige mentorer
ja det kunne da være meget spændende.
Ja det er det jeg elsker ved norsk skovkat der skal godt nok meget til at hylde dem ud af den hehe.
Ud fra det jeg har kigget rundt så skal man skrives op osv til en så har også tid til at spare op hvis det skal være sådan en, for hvis det endelig er så har jeg udkigget en farve det skal være hehe
[quote=Ann K;86935]Det tror jeg sagtens de ville kunne!
Burmillaen er jo forholdsvis rolig race, trods at den absolut ligger i den livlige ende af spektrummet “rolig”, og skovkatte plejer at være sådan nogle dejlige no noncense katte, der kan tilpasse sig det meste… så det ville bestemt ikke være dét jeg ville være bekymret for
Men prøv evt at tage kontakt til Bent og Anni Aggersbøl fra Misapotamien www.misapotamien.dk de er nogle utroligt venlige og engagerede mennesker, der gerne fortæller og forklarer i timevis, hvis ellers de får lov
Hvem ved… måske dit opdræt også kan komme ind i nogle helt andre rammer… med nogle dejlige mentorer [/quote]
Ikke for at blande mig, men navnet på opdrætterens website er forkert…