Burmilla opdrættere

er der nogen burmilla opdrættere her inde :slight_smile:
Min far læste lige en artikel op for mig om racen, syntes det lød interassant så søgte videre på nettet og læste mere om den.

Men vil gerne høre fra nogle opdrættere hvad de kan fortælle om denne smukke kat :slight_smile:

Uuuuuuuhhh en Burmilla suk Hvor ville jeg bare gerne eje sådan en :wehuu:

Hold op de er skønne:wehuu:

Ja tak det lyder sådan, var inde på forskellige opdrætter sider og se billeder og læse lidt ej blev jo smask forelsket altså.

Overvejet at ta på en udstilling for at se en men min far mener det er en dum ide da det nok ender ud med at jeg så køber en :slight_smile:

Han har nok ret men ej den lyder altså også som en kanon lækker kat

He he åh det kender jeg godt. Mne du kan da sagtens tage på en udstilling. så kan du også snakke med opdrættere og ogaå almendelige katteejere som har kendskab til denne smukke kat.

Der er jo ikke så mange opdrættere af Burmilla i Danmark, men jeg synes da det er en god idé, at tage på udstilling og kigge lidt. :slight_smile:

Hvad er det du godt kan lide ved racen?

Jeg vil så også sige at en Burmeser også er en super dejlig kat

jamen jeg lyttede til min far sad og læste op af dens historie og dens personlighed og tænkte årh det lyder som en perfekt kat :slight_smile: så så jeg billederne nårrh så var jeg endnu mere solgt.
Søgte på nettet læste mere om den og alle steder stod der de samme ting så tænkte det kan jo ikke bare være noget bladet skriver :slight_smile:

men ja en ting er at læse jo så ville gerne opleve den live men ja måske dumt for bliver sikkert mere forelsket så.

Ja var inde på en side hvor opdrættere af denne race var samlet, og der var ikke ret mange på listen, har været inde på de hjemmesider der var på listen og kigge lidt :slight_smile:

Men en burmeser har jo ikke samme sind (eller udseende) som en burmilla :slight_smile:

nej det har den ikke:) Men derfor er den dejlig alligevel:D

syntes ikke burmeseren er så flot igen… eller jo den er flot men syntes ik den har sådan sådan specielt hvor man lige tænker wow

Jeg tænker at Burmillaen måske er en bedre familiekat end Burmeseren, men jeg ved det selvfølgelig ikke. Jeg har ikke en dyt forstand på nogen af racerne, men har været inde og læse om dem inden jeg fik Birma, da jeg overvejde meget kraftigt ta købe en Burmilla eller en Burmeser.

De endte emd en Birma:tihi:

Ja Burmillaen HAR et skønt ansigt. Virkelig dejlig at se på :wehuu:

Jow da :slight_smile:
Men så vil jeg da sige, at det er abyen også :smiley:

[QUOTE=SineGry;86331]Jeg tænker at Burmillaen måske er en bedre familiekat end Burmeseren, men jeg ved det selvfølgelig ikke. Jeg har ikke en dyt forstand på nogen af racerne, men har været inde og læse om dem inden jeg fik Birma, da jeg overvejde meget kraftigt ta købe en Burmilla eller en Burmeser.

De endte emd en Birma:tihi:[/QUOTE]

Jeg tror da netop en burmeser er en rigtig god familiekat.
Burmillaen er en roligere type - og derfor måske lidt mere “kedelig” som familiekat.

Den kat har jeg aldrig set før, men gud hvor er den da smuk-love

[quote=Vivi_Fletcher;86334]Jow da :slight_smile:
Men så vil jeg da sige, at det er abyen også :D[/quote]

Og der kan jeg så kun give dig ret:D det er den helt sikkert:wehuu: den har skam også været på ønskesedlen, men vi kan bare ikke have flere misser lige nu :tihi: og man skulle jo nok helst have to af dem, da jeg desværre tror den ville R*V kede sig blandt dovne BImser :tihi:

Sjovt du skriver det - jeg solgte en aby fra mit sidste kuld til en pige, der i forvejen havde en bimse. Jeg tænkte meget over det, før jeg sagde ja til at hun kunne købe, men se lige her :inlove:

hehe jeg vil ikke have noget imod med en rolig kat :slight_smile:
skovkatten syntes jeg også har et roligt sind :slight_smile:

Den store forskel rent udseendemæssigt mellem burmesere og burmillaer (der jo trods alt er lavet på burmesere oprindeligt) er farven. Jeg tror ikke engang, burmillaer har længere pels (har oplevet dem live).

Til gengæld er de temmelig kedelige i forhold til burmesere, der gerne spurter gennem livet for derefter at falde om og tage en - lille - lur. Hvis man med familiekat tænker børnevenlighed, så scorer burmeseren nu ret højt. Mine elsker børn, selvom de ikke engang er vant til at have besøg af dem :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;86340]Sjovt du skriver det - jeg solgte en aby fra mit sidste kuld til en pige, der i forvejen havde en bimse. Jeg tænkte meget over det, før jeg sagde ja til at hun kunne købe, men se lige her :inlove:

[/quote]

åååhhh:wehuu::wehuu: de er godt nok super dejlige:wehuu:

Kan de fint finde ud af at lege sammen Vivi?