Det er jo 6 år siden jeg sidst havde små killinger (Spotty var ca. 8 mdr. da jeg fik ham), så jeg havde glemt, at killinger har bussemænd … men hvorfor har de det?
LouLou er så meget kønnere uden de der sorte klatter i næseborene, men hun synes det er irriterende at jeg piller bussemænd … altså hendes
Jeg har altid sagt det er fordi de har næsen for langt fremme, men hvor meget sandhed der er i det, aner jeg ikke noget om. G
Mine har det stadig, selvom de er voksne:høhø: Det er vel støv, tror jeg:?
Jo mindre næsebor, jo større er sandsynligheden for at de “stopper til”.
Det er i hvert fald det jeg tænker.
[QUOTE=Tea;1226923]Jo mindre næsebor, jo større er sandsynligheden for at de “stopper til”.
Det er i hvert fald det jeg tænker.[/QUOTE]
Det virker logisk nok
Det vil sige, at jeg bare skal lave dem større …
Og nogen gange er problemet bare, at de er langt mere synlige på lyse katte :cool2:
Det er klart, det er mere synligt på en lys kat … og LouLou er jo hvid omkring snuden :surrender1:
Jeg vil lidt tro, det kommer an på katten… Muffe og Jack har jeg aldrig lagt mærke til det på, heller ikke på Nobby, selvom han er lys om næsen… Men Hugo! OMG den kat kan samle på bussere! :surrender1:
Sjovt, det har jeg aldrig oplevet med nogen af mine. Jo, Cinnamon, da hun som helt lille killing havde en infektion af en art, men det er jo noget andet.
Udover at jeg tror at nogle katte bare er bedre til at gøre sig selv rene - se f.eks. katte med hvidt, nogle er altid Kridhvide og andre er halvsnuskede at se på :høhø: - har jeg bemærket at det også gør en forskel hvilken farve næsen har. Sorte/sort tabby katte er jo f.eks. sorte på området lige neden for selve snuden, inden hårene begynder. Jeg har flere der er lyse omkring snuden, men jeg ser det kun rigtig på dem har en lys snude (Diego og May), men jeg kan fjerne på f.eks. Ginny også.
Jeg synes også det aftager med alderen Killinger har generelt flere bussere, men dem der render rundt her hjemme nu, har stort set aldrig
Det er da bare fordi de har tørret dem af i sengetøj, sofa og puder:p