Butternut squash

Nå mad eksperter

Jeg er strandet med en halv butternut squash. Nogen mener at den er fantastisk som fritter/ båd kartofler. NOT - jeg synes den er alt alt for sød.
Min tanke er derfor at lave den til suppe.
Men ikke en ren græskar, det bliver for meget af det gode. Jeg kan bare ikke lige hitte på hvad den skal parres med, for kartofler,ærter,pastinak,blomål osv bliver jo alle sødlige ved tilberedning. Og selleri er ikke en option :blegne:

Hvis alt andet kikser, så fryser jeg den i tern og laver den til kage !!!

Persillerod? Jeg synes nu iøvrigt ikke alm. kartofler bliver ret søde af kogning, mere af bag. Måske løg eller porre også? :slight_smile:

hov den havde jeg glemt - godt bud eva !

Rist dem i en gryde med lidt smør. Kom hakket skalotte løg, hvidløg og frisk chili. Kom det i en skål rist bladselleri, kartoffel og peberfrugt (rød ) . Hæld det hele sammen. Brug en kvist timian. ( den skal også tages op når der skal blendes ) Kom en pakke underlår af kylling sammen med grønsager hæld vand over lad det simre ca 50 min . tag kylling op. Stav blend Smag til med urte salt, peber, kaffefløde og cremfrais. Kom kylling stykker i og kom hakket porre i suppen. Lad det koge let i 15 min. VELBEKOMME.

HUSK spaus skal skal i små stykker…

Velbekomme

Jeg laver tit suppe af hokkaido og løg eller porre. :slight_smile: Den bliver ikke sød, synes jeg. Og så skal der selvfølgelig chili, hvidløg, ingefær og lime i. Og PISKEFLØDE. :slight_smile: Så er DEN hjemme. :wink:

ville nok strimle den og bruge den som pasta for en god kødsovs