Byld

Kære Alle
Jeg er førstegangs katte-ejer til en kæk hankat (huskat) på 1 år og 8 måneder. Han er udekat og fik sidste sommer en stor byld i kinden efter bid fra anden kat, som måtte tømmes i bedøvelse og efterbehandles. Det gik godt men nu er den gal igen men ny stor byld samme sted, og han blev behandlet hos dyrlægen igen og har fået dræn som skal fjernes i morgen. Jeg er med på at det kan være et vilkår for særligt udekatte, og jeg er meget tilfreds med vores dyrlæge, som er omsorgsfuld og kompetent. Men billigt er det jo ikke. Så! Vil lige høre om andre har erfaring med bylder og priser. Jeg bor i hovedstadsområdet og har rundt regnet måtte slippe 4000 kr for hver byld. Det includerer hele behandlingen, kontrol efterfølgende, fjernelse af dræn ect. Hvis jeg kigger priser hos andre dyrlæger, så er de jo ikke inkluderet alt det løse, så hvis nogen har været igennem samme mølle, kunne det være interessant at høre hvad priserne ligger på alt i alt, sådan ca. Selve spaltning og udtømning af byld er jo én pris, men så kommer der narkose, smertestillende medicin, kontroller, anden medicin osv oveni, så en pris for et samlet ukompliceret forløb, kunne være spændende at høre. Lidt svært at greje når man kigger hjemmesider. Ps: Min kat er nu forsikret :smile::money_with_wings:

1 Synes om

Jeg kan ikke svare på spørgsmålet, men god idé at forsikre katten. Må jeg spørge, om den er neutraliseret? Jeg tror ikke, det er en garanti mod slagsmål, men katten strejfer generelt mindre omkring, hvis den er neutraliseret - og møder så måske ikke så mange andre katte, den kan slås med.

Hejsa
Ja, du kan tro han er neutraliseret… øremærket og chippet. Her de sidste uger har han bare været rigtig meget væk i dage ad gangen - for så pludselig at dukke op igen. Spiser mindre og er hurtigt væk igen, virker lidt som forårskuller. Mange katte i området, så tænker de nemt kan komme i totterne på hinanden. Bare en kraftig kontrast til hvordan han har været i vinter, hvor han her været meget hjemme.
Tusinde tak for dit input.

1 Synes om

Ja, lys og varme gør vist noget ved alle kattes hjerne på en eller andet måde. Nogle instinkter, der vågner til live - neutraliseret eller ej :slight_smile:

1 Synes om