Ca. 7 uger gamle killinger alene efter mormis er blevet trafikdræbt

Åhhh, hvor er de da kære - ikke mindst August :hjerte::hjerte::hjerte:

På vores skovkatte-kuld blev de blå øjne grumset-farvede mellem 7 og 8 uger. Men jeg ved ikke, hvor stor variationen er mellem racerne. Så jeg er spændt på at se billeder af dette kuld om 2 uger.

vh

Andreas

De er bare så fine og dejlige. :hjerte:
Godt dine forældre vil tage sig af dem - det skal nok gå. :slight_smile:

Og til Mormissen, farvel - man skal have heldet med sig derude, og dit slap desværre op. :rip:

Så længe, vi husker dem, er de stadig med os. :trøste:

[QUOTE=Andreas;663857]På vores skovkatte-kuld blev de blå øjne grumset-farvede mellem 7 og 8 uger. Men jeg ved ikke, hvor stor variationen er mellem racerne. Så jeg er spændt på at se billeder af dette kuld om 2 uger.

vh

Andreas[/QUOTE]

Vi ved jo heller ikke præcis hvor gamle de er - blot at mormis Stribe var blevet tynd igen 1. juli.
Så de er tæt på 7 uger. Mener ikke at mine forældre så mormis fra tirsdag aften til fredag, hvor hun jo så havde født. Og hun plejede at komme hver eneste dag, så hun har sikkert født mellem tirsdag og onsdag.

Og åh ja, jeg skal nok få min far til at tage flere billeder. Det her er fra i går.

Nøj hvor ER de bare dejlige. Rask minder ualmindelig meget om en hittekilling jeg tog mig af. Han var bare så nuttet at jeg havde mere end svært ved at komme af med ham igen.

Han hedder Rask fordi mormis Stribe først kom med August sidste søndag. I søndags kom hun så med Sorte og mandag med over RASK elsen.
Der var kun brugt 3 patter på hende, så mine forældre er helt overbeviste om at der ikke er flere. Også fordi hun mandag slappede fuldstændigt af og ikke mere gik til døren.

Jeg synes også Rask er så sød med den hvide stribe og de hvide tæer.

Lone - Sikken da et kært navn :tihi: Nogle gange så giver deres navne sig bare helt af sig selv :slight_smile: Jeg havde selv en hittekilling ved navn Trold sidste år - fordi det første jeg sagde til ham da jeg så ham var at “Du er da en kær bette Trold” eller noget i den stil… (og gud hvor var det svært at finde et nyt hjem til lige ham…)

Tid til en lille update.

Alle killinger har det godt, og går nu ind i deres 8. uge.
De spiser, går på potten og vasker sig. Og de er super frække.

Mine forældre har besluttet at de små bliver sammen de næste 6 uger, og så har de fået afsat Rask og Sorte, der skal ud og være staldkatte på et lille husmandssted.

August beholder de. I første omgang bliver han indekat, og til efteråret bliver han kastreret og mærket. Min mor har hørt, at hankatte der bliver kastreret strinter mindre, ikke går så langt væk og er meget mere kælne. Hvor hun har det fra aner jeg da virkelig (næsten) ikke! Så jeg er glad og tilfreds. Og har foreslået hun anbefaler den nye ejer til de andre to banditter at de får dem alle fixet samtidigt. Men den arbejder vi stadig på!

Hehe, super opdatering. Kan godt lide den med hvad din mor har hørt :tihi: :ok:

Nå, sidste opdatering på killingerne…

…Der er er blevet store og fine! Rask og Sorte er flyttet hjemmefra og bor nu som staldkatte sammen med kaniner og heste. De har det pragtfuldt, og boltre sig på markerne.

August bor stadig hos mine forældre. På onsdag har han tid hos dyrlægen, hvor han skal mærkes, neutraliseres, vaccineres og have en ormekur.
Åh jo, og så skal min far lave katte-løbegård! De har en allerede nu en terresse, som de bare lige kan bygge lidt på - så det gør de!

tak for en dejlige opdatering!! :tak:

[QUOTE=Andreas;663848]Ja, de er nuser. :smiley:

Bemærk i øvrigt øjenfarven: 7 uger = endnu blå.

vh

Andreas[/QUOTE]
Vi har Brite killinger der 4 1/2 uge gamle og de har altså skiftet øjenfarve.

:juhu: :ok:
VH
Susanne

:juhu::wehu::juhu:

:juhu: :wehu: :juhu: YES YES YES!!!

Nej dog for en herlig opdatering. Husk endelig at takke dine forældre mange gange for at have taget sig så godt - og ansvarligt - af dem. Jeg er sikker på, at August vil vide at belønne dem i mange år fremover. :smiley:

Og Lone - tak til dig for at have skubbet lidt til dem m.h.t. løbegård. :wink:

og jeg jubler med…super sejt at du har fået dine forældre opdraget til ansvarlige katteejere…sådan…respekt

Tak alle sammen - er også lidt stolt!

Og det er bare super godt at de laver den løbegård. I øjeblikket får han lidt udetid i drivhuset, men det andet er meget bedre.
Og så skal det lige siges at det jo ikke kun er mig, min mand har jo også været drivkraft, og så har deres dyrlæge også gjort en masse og har rost dem meget for at de har taget sig så fint af killingerne.

Ih, det var da bare alle tiders opdatering :thumbup:

Tak for updaten :slight_smile:

Kommer straks til at tænke på: Rask og Sorte … er de blevet neutraliseret?
Ellers bliver de det forhåbentlig

:slight_smile: