Cajun... originalopskrifter søges

Som jeg har nævnt før, så er det ved at være en tradition at Camilla og jeg holder en god middag mellem jul og nytår…
Vi har hver gang haft et eller andet overordnet tema for maden - og et par begrænsninger :slight_smile:

I år blev Camillas mand og jeg enige om at det kunne være sjovt at prøve et helt anderledes køkken - som måske nok kan pifte en kold decemberaften op…
Valget for tema er derfor landet på Cajunkøkkenet fra Louisiana og omegn.
Jeg kender faktisk kun to retter fra det køkken, Gumbo og Jambalaya, og ingen af dem kan jeg bruge til vores middag…

Det, jeg skal bruge, er retter, hvor kødet er mere tilbehør fremfor hovedbestanddel (gryderetter er dermed udelukkede), retter uden fisk og skaldyr, og retter som ikke er alt for stærke :wink:
Fisk og skaldyrretter, ved jeg godt, er næsten et must, men hvis nogen kender en ret, som kan bruges som apetizer eller lille mellemret ville det være fint…

Der er utallige sider med Cajunopskrifter, så jeg kan sagtens finde noget ved at google… Men tænk nu, hvis en eller anden bare ligger inde med den lækreste opskrift…

Jeg skal bruge opskrifter til appetizers, snacks, forret, mellemret, hovedret, dessert, kaffe og kage… Så der er masser af muligheder for at byde ind med ideer…

Ps… Skal spørge fra Camillas mand, hvor vi kan skaffe alligatorkød… maden skal jo være autentisk :klapper: og ja… jeg regner med at i hvert fald frølår kommer til at indgå i menuen :tihi:

[QUOTE=Ann K;638632]
Ps… Skal spørge fra Camillas mand, hvor vi kan skaffe alligatorkød… maden skal jo være autentisk :klapper: og ja… jeg regner med at i hvert fald frølår kommer til at indgå i menuen :tihi:[/QUOTE]

det kan du få i Metro :slight_smile: de har både krokodille og frølår :slight_smile:

Gitze… det er krokodille… og jeg skal bruge alligator, hvis det skal være helt rigtigt :slight_smile:

Har dog opgivet gator-meat, da dyrene er fredede :slight_smile:
Men frølår - det kommer vi ikke udenom!

Frølår smager altså også godt! :slight_smile: Jeg håber du uddyber menuen herinde, det lyder som et spændende projekt :slight_smile:

Mums Cajun . Det er godt nok langtid siden vi har fået det,
Forbinder cajun med meget fisk /skaldyr og Gumbo og Jambalaya.
Sejr er ikke så vil med cajun .Men har da hjemmelavet cajun krydderiblandinger som han ikke altid lækker mærke til jeg blander i.
Men vi har da haft en cajun aften med højskole venner .Hvor vi hver især havde to eller tre retter med .Og det ende med det her. Vi var ikke så våget som alligatorkød ect , men vi kunne rulle fra bordet .

crab cakes
Cajun popcorn (rejesnack)
Hushpuppies
piroger

Kreoler roastbeef
Blanckend steak
Kreoler kylling
Turkey Cajun style
Black fish
kyllinge pie
Gumbo og Jambalaya eller Etouffëe

Dirty rice .( ikke lige mig med lever )
Ris med pecan og ananas
Ris med cajun grønsager (1 stort løg -1 grøn peberfrugt - 2 bladselleri )
Cajun røde bønner
og der må ikke mangle
Glaserede sødekartofler
sødekartoffel mos
majs kolber med smør
majsbrød
bagte rådfrugter, med aubergine og peberfrugt
cajun grønsager

Louisiana biscuits
Ris budding med frugte
Cremetærte
pecan cake