Camping Sjælland (Lolland Falster)

Mariannes tråd har inspireret mig :slight_smile:

Vi har jo investeret i en Camp Let som vi skal ud og prøve for første gang her til sommer. :thumbup:

Vi er begge vokset op i hjem hvor der blev camperet da vi var små, men ingen af os har camperet i over 20 år. Derfor kender vi absolut intet til camping pladserne som ligger rundt omkring.

Er der nogle af jer herinde som kan anbefale nogle gode steder? Meget gerne børnevenlige (børn i alderen 8, 13 og 15) :slight_smile:

Maribo Søcamping er rigtig dejlig.
Men jeg er ikke klar over børnevenligheden, det er ikke lige det vi går så meget op i :slight_smile:

Western Camp er sej :slight_smile:
Der har vi også været nogle gange.

Generelt er vi mest til campingpladser fra DK-Camp, især deres elitepladser er vi meget begejstrede for.

Årh maaan - er det sådan en, man også kaldte en Combi-Camp?
Så er jeg misundelig!

Leises opdrættermor har stensikkert nogle gode tips, de har også camperet herovread i forb. m diverse klub- og familie-arrangementer.

Lidt længere væk: Et af mit livs bedste campingoplevelser var Ristinge på Langeland - en af de skønneste badestrande i DK.

Jeg ved faktisk ikke om de også kaldes Combi-Camp :slight_smile:

Det ser så´n en:

//youtu.be/Zhn7CIslESg

der er vældig stor forskel på en camplet og en combi-camp, selvom de begge er teltvogne, for at sige det lidt groft er der mere luksus over en combi-camp, da den bla har fast gulv, rigtigt køkken med 2-3 gasblus, indbygget køleskab osv osv. dermed ikke sagt at en camplet er dårlig for det er den ikke, den er bare mere enkel og meget meget nemmere at sætte op.
vi har selv igennem de sidste 3 år camperet i combi camp og det er bare alletiders at campere på den måde,

jeg vil ønske jer rigtig mange fornøjelige campingture og tillykke med campletten:)

Der er både gasblus og køleskab i vores Camp-Let :slight_smile:

Tak Johnny :slight_smile:

Og tak for tipsene Pia, siderne er gemt :slight_smile:

Vi er blevet anbefalet De Hvide Svaner ved Næstved og Reersø Camping. Begge dele ser spændende ud :slight_smile:

Med børn i den alder, jeres er, er Enø Camping i Karrebæksminde også værd at nævne. Der er masser af liv i strandområdet i sommersæsonen. Fx plejer der at være de her elastikhoppeting (kan ikke huske, hvad de hedder), og der er mange unge mennesker, og selvfølgelig en rigtig god strand. Der er iskiosk, restauranter og diverse butikker. Får man for meget af det meget leben, kan man bare gå/cykle længere ud på Enø, hvor der er landligt og fredeligt. Og som andre har sagt, er BonBon-land jo en oplagt udflugtsmulighed, og byliv kan man få i Næstved.

Tak Else, der er også andre der har anbefalet Enø, så den er med i overvejelserne :slight_smile: