Canon EOS 1000D godt eller skidt?

Jeg er lidt på udkig efter et kamera og jeg er fast besluttet på det SKAL være Canon.
Jeg har lidt kig på Canon EOS 1000D men har fået forskellige meninger om kameraet. Nogle siger det er fantastisk mens andre siger man skal gå langt udenom det.

Hvad er jeres mening om dette kamera? Og kan det bedre svare sig at købe et andet? Vil sige at godtnok har jeg taget 8729487875749245 billeder men vil stadig kalde mig forholdsvis nybegynder.

Jeg kan kun tale for mig selv, men det er lige præcis det kamera jeg er ved at forsøge at spare sammen til. Min far har et af slagsen og nu har jeg - af to omgange - fået lov at låne det, og jeg er vild med det.

Jeg tager også tonsvis af billeder, men vil kun til nøds kalde mig amatør, begge gange jeg har haft lånt kameraet har det været uden manual, men jeg kan altså hitte ud af at bruge det alligevel.

Fem stjerner herfra :ok:

I den prisklasse får du nok ikke noget bedre.

Nu afhænger det lidt af hvike objektiver der bruges, men i linket her er der en række sider med billeder taget med sådan et apparat, af både rene amatører og lidt mere øvede fotografer. så kan du nogenlunde danne dig en mening om hvad du kan forvente

http://www.phosee.dk/camera/269-eos-1000d

Derudover kan jeg kun tilslutte mig overbevisningen om, at det SKAL være Canon

[quote=Felis;352388]I den prisklasse får du nok ikke noget bedre.

Nu afhænger det lidt af hvike objektiver der bruges, men i linket her er der en række sider med billeder taget med sådan et apparat, af både rene amatører og lidt mere øvede fotografer. så kan du nogenlunde danne dig en mening om hvad du kan forvente

http://www.phosee.dk/camera/269-eos-1000d

Derudover kan jeg kun tilslutte mig overbevisningen om, at det SKAL være Canon[/quote]

Var lige inde og lure lidt og de ser vel helt okay ud.

Fandt så billeder der er taget af ham, der vil hjælpe mig i gang. Han er fantastisk til at tage billeder og jeg har set RIGTIG mange af hans billeder. Han bruger så et kamera i en helt anden prisklasse :tihi: men syns da i skal prøve at se nogle af dem.

http://www.phosee.dk/search?title=&text=&user_id=327&camera_id=&lens_id=&start=0

de billeder jeg har set taget med sådan et kamera har været utrolig flotte, brugervenligheden er osse i top og så er det muligt at købe alverdens tilbehør til ikke mange penge.

da vi købte kamera for et ½ år siden havde vi osse kig på sådan et canon, men valgte istedet at købe et olympus og det blev valgt pga strørrelsen, det er enoget mindre end eks canon og meget nemmere at holde osv.
ellers er funktionen og kvalitetet den samme

[quote=Anne K;352438]Var lige inde og lure lidt og de ser vel helt okay ud.

Fandt så billeder der er taget af ham, der vil hjælpe mig i gang. Han er fantastisk til at tage billeder og jeg har set RIGTIG mange af hans billeder. Han bruger så et kamera i en helt anden prisklasse :tihi: men syns da i skal prøve at se nogle af dem.

http://www.phosee.dk/search?title=&text=&user_id=327&camera_id=&lens_id=&start=0[/quote]

Ja, hans billeder har jeg fulgt med i de sidste 5-6 år, han er meget dygtig

Personligt vil jeg sige, at noget af det vigtigste, når du skal købe kamera, er, hvordan det ligger i din hånd.

Det er måske ikke så relevant, når du nu på forhånd har bestemt dig for, at det SKAL være en Canon. For så er det mere prisklassen, der sætter begrænsningerne.

Men da jeg selv var ude og købe kamera for en halvandet års tid siden, der havde jeg også på forhånd sat mig for, at det nok skulle være et Canon 450D.

Men da jeg kom ned i butikken, der faldt jeg i stedet for en ældre Nikon D80, da den bare lå super godt i hånden. Der var mere gods i kameraet, hvor Canon’s model føltes for let og for “billigt” i materialet.

Det var en udgående model, så den var noget billigere end 450D’eren. Den tilsvarende Nikon model er vist nok D60’eren. Så det er muligt, at D80’eren også var en kvalitet over 450D’eren.

Men jeg vil ikke anbefale at købe et kamera uden at have haft det i hånden først i hvert fald.

// Martin

Jeg har et Canon EOS 1000D.
Jeg er meget meget glad for mit. :slight_smile:

Jeg har sender et par billeder…

P.S. Det ligger også rigtig godt i hånden.

En af årsagerne til det SKAL være Canon er, at Kaj (fra linket) ikke vil være til stor hjælp hvis det er et andet kamera, og jeg er fast besluttet på at det skal være ham. Vi snakker med dem privat og har gjort det de sidste 8 år, og da han er dygtig til at lære fra sig, kunne det ikke være mere nærliggende… Nårh ja så bor de også meget tæt på (12 km fra mig) så har jeg et problem kan jeg jo bare starte Thomas op og drøne ud til dem.

Jeg har prøvet at stå med et 1000D / 450D (de er ens i huset) og jeg syns det ligger fint. Jeg blev bare lidt i tvivl da jeg fik forskellige meninger om kameraet.

Hov ja… Mona det er nogle gode billeder :ok:

Intet kamera er bedre end den der betjener det.
Og så naturligvis det objektiv det er udstyret med…

Den største forskel på EOS 1000 og 450 er nok at 450 har ca 2 megapixels mere, samt at 450 også har flere fokuspunkter.

De 2 megapixels er uden betydning - med mindre man vil lave plakater.

Hvorfor ikke overveje canon’s EOS 550 D som jo er helt nyt?

Jeg har selv lige købt Nikon 5000D - overvejede det eller canon 500 D (da var 550’eren ikke helt ankommet til DK endnu :).

Jeg var også overbevist om at det skulle være canon, men nej - jeg er super glad for mit valg…

Og det tager fantastiske billeder:

Og et af dem jeg tog i Strib (Jeg har ikke helt styr på jer - så hvem er det og hvem er den lækre kat?):

[quote=AliceM82;354486] Og et af dem jeg tog i Strib (Jeg har ikke helt styr på jer - så hvem er det og hvem er den lækre kat?):

[/quote]

Det ligner grangiveligt Joan med Wall E - hun er så vidt jeg ved ikke på dette forum :slight_smile:

Tak :slight_smile:

Og den anden er frk. Yrsa :wehuu::wehuu:

[quote=AliceM82;354486]Hvorfor ikke overveje canon’s EOS 550 D som jo er helt nyt?
[/quote]

Fordi økonomien ikke er til et EOS 550D

Bjørn har sådan et - og han siger, at det er et “bedre amatørkamera”. Han kan anbefale dig at læse anmeldelsen af det i det nyeste Digitalfoto blad - det får ret fine anmeldelser.

Til videooptagelser kan det IKKE bruges. Det er udelukkende til billeder - og på mange måder godt, siger manden, der selv har sådan et kamera. Bjørn kan anbefale 500D eller 550D, men det koster jo også lidt mere end det dit budget rækker til.

Og fra mig selv … jeg har ikke temperament til det der med at skulle skifte objektiver, så jeg er noget SÅ glad for mit Nikon P90. Men indrømmet - flashen rækker ikke så langt med mit, som med Bjørns 1000D.