Canon eos 500 d - vise billede på skærm

Vi har jo nogle fotoglade mennesker herinde. Nogen der ved hvordan man får den til at vise billedet på skærmen når man skal tage billeder (live view real time)? Altså ikke efter det er taget. Men så man ikke behøver bruge okularen til at tage billederne…
Vi kan ikke finde noget i manualen (min veninde har lige fået nyt kamera)

:gruble:

Mon ikke at du kan Google dig frem til det ??

Tut - Det var det jeg startede med. Kan ikke få nogle ordentlige hits på det…

:S

ÆV !

Hvor ærgerligt for jer…

Det kan kameraet først og fremmest ikke såfremt det er indtillet på auto og autofokus,

Kameraet skal stilles på “kreativ zone”
Funktionen kan kun bruges ved fuldt manuel indstilling også manuel fokusering og det er noget bøvl at arbejde med liveview

Fandt lige det her:

Tryk på den knap der har en lille prik i midten (Er placeret under Av+/- Knappen, og næsten lige over din WB knap.
Så burde den gerne starte live view.
En ting du så lige skal være opmærksom på er at når du kører i live view mode kan du ikke fokusere på samme måde som normalt, så den er en del langsommere. Men hold * knappen inde (den lille runde til venstre af de to oppe i højre hjørne) indtil firkanten midt på skærmen bliver grøn, og tryk så herefter på den knap du normalt tager billeder med (Mens du stadig holder * knappen nede)

http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=26705

Felis - Hov, ja det skrev jeg ikke. Men ja, vi var ovre i kreativ zone. Havde fundet i manualen at det skulle den være. Bare ikke nogen forklaring på hvordan man SÅ kom videre :tihi:

Men tak, smider lige et link til tråden til hende :slight_smile: