Capucinerabe - Dyrenettet

Ved I, om det er tilladt at handle med Capucineraber i Danmark?

Jeg har i et par dage holdt øje med www.dyrenettet.dk pga. et par suspekte annoncer (skrevet på et ekstremt dårligt dansk).
For et par dage siden var aben annonceret til salg på Bornholm, i dag på Fyn, og billedet er det samme.

Annoncøren, som i dag kalder sig macr, har flere “mærkelige” annoncer derinde.

Hvis i ser under Annoncer -> Hund -> Hunde til salg, har han på første side 3-4 annoncer, bl.a. denne med billede af et barn
http://www.dyrenettet.dk/Annoncearter.asp?art=2&type=annoncer

Jeg har talt med en kredsformand på Fyn og gjort ham opmærksom på annoncerne. Han ville kigge på dem, men lød nu ikke særligt interesseret.
Sagde, det ikke var forbudt at sælge hunde, og mht. capucineraber vidste han ikke, om det var ulovligt. Ellers var det en sag for politiet.

Mailede med annoncøren i søndags om en yorkshire-hvalp. (Da hed han noget andet, men tlf.nr. var det samme).
Han sendte mig nogle billeder, men da jeg spurgte, om hvalpen og dens mor kunne beses (og hvor), hørte jeg ikke mere.

Annonce nr. 47195
indrykket 8. september 2009 af:
macr, Denmark, 6700 Denmark, Fyns amt
Tlf. 53269874


T-cup yorkie for rehoming
Pris: 2500Dkr Race: Yorkshire Terrier
Dette kæledyr er søde og klar til at gå til ethvert hjem til vedtagelse den eneste fordel, er omkostningerne incured i transport, hvor personen er klar til at vedtage vil betale for, for at få yderligere oplysninger om barnet komme tilbage via e-mail.

Say what ??!! :?

Er det hunden eller barnet han vil af med … :S
Meget mystiske annoncer …

Denne annonce er med et billede af et barn:

Annonce nr. 47192
indrykket 8. september 2009 af:
macr, Denmark, 6700 Denmark, Fyns amt
Tlf. 53269874


Et barn er klar til at gå til ethvert hjem til ved
Pris: 000000 Race: Border collie
Dette barn forældre døde i en motor ulykke, og han var incide på mig forbi, jeg så den incident.infact hvis de er interesseret at vedtage hendes kontakt via e-mail.

I får også den tidligere annonce om yorkshire-hvalp:

Annonce nr. 47039
indrykket 4. september 2009 af:
luis, DENMARK, 6700 DENMARK, Fyns amt
Tlf. 45287985


Yorkie hvalp til fri vedtagelse
Pris: 3500 Race: Yorkshire Terrier
så sød, dejlig og elsker selskab med andre hjem rejst kæledyr og lidt children.wanting til at flytte til enhver kærlige og omsorgsfulde hjem til free.interested personer bør komme tilbage til mig

Det er udlændinge der bruger google til oversætter, og det kommer der noget “sjovt” ud af! Alle mulige dyr er i sådanne annoncer.

Mange er fupmagere og vil franarre dig penge! Som nigeria brevene.

Det har siden 1965 været ulovligt at importere aber til DK.
Og siden 2003 har det været ulovligt at avle på og handle med, alle andre abearter end silkeaber.

Cappucineraber er i hvert fald ikke tilladte at holde som almindelige husdyr, medmindre der foreligger specielle tilladelser.
De eneste primater der er tilladt er silkeaber og egernaber.

Men det ser åbenbart ud til, at personen sælger lidt af hvert…også børn…;-))))))

Og annoncernes tekst er tydeligvis maskinoversatte.
Der har været mange af den slags gennem det seneste par år.

Jeg tror slet ikke, at der er nogen dyr. Dyrene bruges bare som lokkemad for at få penge ud af folk. Det lugter langt væk af fup!

Jeg plejer at anmelde de “sære” annoncer til Dyrenettets ejer, så bliver de fjernet.