Jeg har hørt,at det skulle være noget af det bedste legetøj til katte, så jeg købte noget til Nynne - men det er bare NO GO for hende. Hun ligger bare og glor på det, og siger: “No way, det kan du sgu selv lege med”
Skal man gøre noget ved det, før det virker? Er det virkelig SÅ godt? Eller er min kat bare en smule sær
Jeg købte 6 baldrianbolsjer i Kattens Værn-standen i Hornslet d. 29. marts.
Godt nok har her lugtet af sure underbukser og tæer siden, men jeg SKAL da lige love for de har været og
Inden de var 3 minutter gamle var de oversavlet så de nærmest dryppede. Nu ligger en del af dem ude i haven og løbegårdene…hvorfor de slæbes med derud, vides ikke…men måske det er af hensyn til min lugtesans (det vælger jeg at tænke)
Jeg har så købt en masse dufteranker (blomst) så nu er det en underlig lugt…dufteranke med sure tæer …folk siger ingenting men deres blikke siger alt :fløjte:
Det er sådan en sæk, med en snor i, hvor der er noget af det det nip halløj i … Ved ikke, måske har de glemt at putte catnip deri
Bølle er altså også fuldstændig uimponeret af diverse cat nip legetøj… Hvad skal man dog bruge det til?!
Tilløber katten vi havde gående i noget tid var til gengæld helt x’et når vi sprayede det et sted Så jeg tror meget det er en smagssag…
Det er ikke alle katte, der “tænder” på catnip, så måske er din kat bare sær
:)
Silke er normalt heller ikke så vild med catnip, men da jeg købte BALDRIAN-bolcher til hende ???
Det var en larmende succes.
Og nu har jeg sået små frø til Katteurt, så nu må vi se om det er noget for damen.
Min erfaring er, at der er stor forskel på catnip - noget tænder Mufti helt vildt på, andet er han bedøvende ligeglad med.
Fnug er ligeglad med catnip i det hele taget, men hun har vist sig en smule interesseret i min “Godnat-the” som indeholder baldrian.
Catnip (katteurt) og baldrian er ikke det samme - derfor vil nogen katte reagere på den ene slags, men ikke den anden (som mine, hvor især Guinness er syg med bolsjerne ) eller slet ikke på noget af det.
Det er den generelle udfordring ved at være katteejer - første gang man køber noget, ved man ikke om det vil være en succes og når der er så meget at vælge mellem, kan man godt gøre fejl og endda mere end én gang
Nogle katte gider det og nogen gider det ikke.
Mine gider det alle 3, men det er endnu bedre når jeg lige nuldrer posen med catnippet i så duften rigtig bliver frigjort - så er der rigtig succes
sådan en gang catnip virker bare ikke på trixie, derimod bliver daffy fuldstændig skruet over og han gnubber sig i det og oversavler det.
Det er meget froskelligt fra kat til kat… lige såvel som det er med vores smagsløg.
Min Hulk elsker det, men Zalsa er ikke så vild efter det igen.
Måske har det også noget at gøre med hvor meget der er i og hvor frisk og kraftigt det er.
Jeg har også sådan en lille sæk med snor i og der står “Cat” eller “CatNip” på, men den har de aldrig gidet snuse til.
Men så har jeg catnip-bananer, -cigarer, -hjerter som de er helt vilde med.
Sådan en dum sæk er keeeeedelig!!! Bare spørge min lokale Cat-Nip-gourmand Tjalfe!
Næ nej… det skal være Paw breakers, Stinkies, Cigarer, Bananer, og den slags fyldt med amerikansk Cat-Nip… men så er det også bare GODT!!!
Baldrianbolcher kan sagtens bruges i en nødsituation - læs, når der ikke er noget af det andet
Cat-nip og baldrian er ikke et hit her i huset. Den eneste duft de reagerer på, er duften af deres kattemad:rulleøjne:
Bamse er en held med Cat Nip, vik har en der lige engang imellemskl rulles og trygges osv.mellem hænderne så den kommer til at lugte ekstra meget!! Basil gider den ikke rigtig, eller det vil sige, der er så meget andet legetøj som han elsker!
Cat-nip mister forholdsvis hurtigt stanken - i hvert fald for os mennesker - heldigvis… Men er det god kvalitet vil man altid kunne få det til at lugte igen, hvis man lige krammer legetøjet eller gør det fugtigt… det kan man ikke med de der små sække, som kan købes i dyrehandlen.
Jeg opbevarer altid cat-nip varerne i lukkede bøtter og kasser, og der breder sig en stank af den anden verden, når jeg åbner dem om morgenen på udstillingerne - men i løbet af dagen damper tingene lige så stille af… jeg har endda kunder, som brokker sig over at tingene ikke lugter tilstrækkeligt Kattene er helt ligeglade - de kan godt lugte det!!!
Lige i øjeblikket er det helt store hit herhjemme en grøn/gulstribet Stinkie… når jeg finder den tør lugter den faktisk ikke særligt - men gennemtygget og snadret til i kattesavl, så stinker den helt forfærdeligt!!! Især når kræene har lagt tingesten på min hovedpude -barf