Catz vådfoder

Min mor og jeg køber ofte vådfoder i vores respektive supermarkeder - jeg faldt så over et tilbud på “dyrlægens vådfoder” og min mor rapporterer så at hendes missere ikke er så glade for det.

De spiser det - men de nærmest inhalere den slags vådfoder som superbrugsen ligger inde med der går under navnet “Catz”. Er der nogen af jer der kender det og kan sige noget om det?

Jeg er meget skeptisk over for vådfoder som jeg ikke har fået anbefalet herindefra fordi jeg husker noget om at der i Whiskas skulle være et eller andet der skulle gøre misserne afhængige så de KUN vil spise det foder.

Hvis Whiskas kan gøre det, kan andre vel også. Er Catz et godt mærke eller skal jeg anbefale hende at se sig om efter noget andet?

Det er en af de mange, mange skrøner, der har floreret på diverse kattefora igennem længere tid og jeg troede egentlig, den var blevet aflivet :frowning:

Whiskas er hverken mere eller mindre afhængighedsskabende for katte end andet foder - de har bare et stort reklamebudget :slight_smile:

Mht. Catz ville det - så vidt jeg husker - aldrig være første valg hos mig, men jeg kan ikke lige huske indholdsfortegnelsen i hovedet, må jeg indrømme. Her i huset hedder det ingen sukker i maden og så vidt muligt ingen kulhydrater, og jeg er temmelig sikker på, Catz indeholder sukker :frowning:

Hvis man skal have supermarkeds foder, skal det være whiskas Mmm… Det indeholder vist omtrent 27% kød og er vist også uden sukker og korn. Og så de små dåser med Sheba :slight_smile:

Det eneste “problem” ved de to produkter er, at de er så s***** dyre :frowning:

Rigtig nok :slight_smile:
Jeg ville til hver en tid anbefale en omgang zooplus eller måske maxizoo. Men hvis nu det SKAL være noget man kan få i et supermarked, så er de to nok det bedste bud :cool:

Lux fra Aldi opfylder de samme krav og koster 5,50 for 400 gram :rock:

Hvorfor køber I ikke på Zooplus? De har mange ganske udmærkede mærker til en rimelig pris :slight_smile:

Mine katte får tit en dåse Catz. De elsker det, men kun pate-varianterne, der i øvrigt også dufter indbydende.
Lux fra Aldi vrænger de på næsen af.

Får katte ellers optimale produkter, overlever de nok!

Prisen for Catz: 4 dåser for 30 kr.

Jeg tror grunden til min mor køber i supermarkeder og jeg også gør, er at hvis man skal købe på zooplus så skal man have et rimelig stort beløb liggende til udbetaling på en gang. Så er det mere overskueligt at sige 50 kr. om ugen.

Mjah … men det er jo kun første gang, man skal hive et større beløb op - derefter kan man i princippet spare op. Fx kan man planlægge at købe hver anden måned op til den første, hvor man lige har fået penge - så må resultatet jo blive det samme i sidste ende :slight_smile:

Catz er et ganske almindeigt supermarkedsvådfoder med alle de mangle man nu engang kan forvente af den slags…

Når det så er sagt, så levede Saga de sidste ca 10 måneder af sit liv på diverse varianter af Catz… jeg tror at det fungerede udmærket - temmeligt vanskeligt at sige noget reelt da Saga var fyldt med cancer og derfor alt for tynd, men hendes pels var pæn hvis man vil tillægge det nogen betydning…
Jeg ville hellere end gerne have givet hende noget andet - men man diskuterer ikke foder med en gammel stokkonservativ missepige… man bliver bare glad når det lykkes at fnde noget hun vil spise og kan tåle :wink:

Som vi har fundet ud af med flere andre mærker (Whiskas og Pussi f.eks.) er der visse varianter af deres vådfoder, der ikke indeholder sukker. Kunne jo være det var det samme med Catz - og så ville jeg nok vælge at købe det, hvis jeg skulle købe det på et tidspunkt. I Netto (med alle deres rodehylder) har de ind imellem en kasse Whiskas Mmmm for 17,-. Mener der er 4 stk. i en kasse. :slight_smile:

Jeg er også typen der kunne være tilbøjelig til denne model. Men jeg må give Vivi ret…

Jeg synes godt nok det kan virke lidt overvældende at smide et par tusinde af gangen. Men det opvejes klart af fordelen ved at have til grus, vådt og tørt til minimum en måned. :thumbup: Mine penge kan godt være lidt små sidst på måneden, men det er aldrig kattene der kommer til at leve af havregryn. :tihi:

Hvis man skal have supermarkedsdåsefoder kan man med fordel købe Lux fra Aldi eller Pussi, der er nemlig ikke sukker i dem (i et par pussivarianter af dem i de små portionsposer er der sukker men ikke i dåserne)

Jeg kan faktisk ikke huske om der er sukker i whiskas, men tror det ikke.

Det Gry nævner, “dyrlægens” det er noget af det dårligste er det testet til, og det med dyrlægen tager mange fejlagtigt for, at det er af god, anbefalelsesværdig kvalitet.

Og derudover er det sådan, at hvis kattene ellers fodres sundt og varieret, så betyder det alligevel ikke det helt store hvilket mærke vådfoder de får en gang imellem

Der er ikke i Mmmmm varianterne - og heller ikke kulhydrater. Jeg tror, der er begge dele i de “almindelige” varianter.

Men jeg er så også enig med dig i, at vigtigheden af sukker/kulhydrat i vådfoder afhænger af, hvor meget katten får på en uge. Bruges det kun som slik engang imellem, er det ligegyldigt, men får katten det hver dag i større mængder, er det ikke ligegyldigt :slight_smile:

Ang. “Dyrlægens foder” - er der så nogle der ved om der er visse krav der skal opfyldes, før man må bruge “dyrlægens”?

Som apoteksansat ved jeg, at før et kosttilskud eller lignende, må bruge ordet “apotek” i deres reklamer, skal det kunne dokumenteres, at mindst halvdelen af landets apoteker forhandler varen.
Der må da næsten være nogle tilsvarende regler… :?

[quote=Tea;367784]Ang. “Dyrlægens foder” - er der så nogle der ved om der er visse krav der skal opfyldes, før man må bruge “dyrlægens”?
[/quote]

Tror faktisk bare en dyrlæge skal anbefale det … men er ikke sikker.

[quote=Felis;367773]Hvis man skal have supermarkedsdåsefoder kan man med fordel købe Lux fra Aldi eller Pussi, der er nemlig ikke sukker i dem (i et par pussivarianter af dem i de små portionsposer er der sukker men ikke i dåserne)

Jeg kan faktisk ikke huske om der er sukker i whiskas, men tror det ikke.

Det Gry nævner, “dyrlægens” det er noget af det dårligste er det testet til, og det med dyrlægen tager mange fejlagtigt for, at det er af god, anbefalelsesværdig kvalitet.

Og derudover er det sådan, at hvis kattene ellers fodres sundt og varieret, så betyder det alligevel ikke det helt store hvilket mærke vådfoder de får en gang imellem[/quote]

I nogle af varianterne er der :slight_smile:

I den med lam og oksekød i sovs er der ikke.

Mener jeg har en portion Catz i skaber, så kunne godt tjekke deklarationen, men det kræver at jeg lige giver Buster vådfoder samtidig med, så skriver videre om lidt.

Nå, så er Buster fodret, og jeg har fået tjekket beholdningen af vådfoder. Desværre var der ingen Catz pt. så kan ikke lige hjælpe med deklarationen.
Men jeg kan sige at Buster gladeligt spiser det, når det er det jeg serverer…

(Om Whiskas og Sheeba)

Jeg synes ofte, man kan finde tilbud på 10 dåser Whiskas (400 gram) til 75 kr.

Jeg købte det selv i SuperBrugsen - godt nok for noget tid siden - og frem til 12. maj, så har Metro også tilbud på 10 dåser til 75 kr (inkl. moms). Eller 3 poser tørfoder eller 2 pakker multi-pak (12 x 100 g pr pakke) til samme pris.