Charlie er tør

Charlie har en frygtelig tør pels - noget af skylden giver jeg vores opvarmning som er reversible AC. Dog er Nunuu’s pels ikke berørt i samme stil som Charlies er.

En anden ting med Charlie er at han over vinter tillægger sig en kæmpe pels og med et begynder han at smide den. Der er ikke tale om at han fælder en lille smule, han smider det i kæmpe totter.

Det er utrolig svært at følge med med i at rede ham dog er jeg lykkedes lidt bedre i år end de to foregående år. Han har ikke fået kæmpe plamager af totter der sidder i pelsen - kun små totter.

Gode råd til hvad jeg kan give ham modtages med kyshånd - eventuelt en olie eller andet der giver pelsen mere liv og glans.

Jeg er ved at have så meget styr på pelsen nu så jeg godt tør give ham et bad, men er der et produkt som kan give mere fedt i pelsen og til huden.

Jeg har Anju produkter som jeg ved er gode men er der andre der er bedre?

Jeg har med stor succes brugt Bio Grooms Protein Lanolin shampoo, den fjerner intet fedt, noget det bestemt heller ikke lyder til at han har brug for, og efterlader pelsen dejlig blød og på ingen måde tør. Den fås hos Pitstop for Pets
http://pitstoppets.dk/shop/protein-lanolin-shampoo-317p.html

Jeg er faktisk helt gået over til den, bruger aldrig andet til den daglige pelspleje. Den virker på alle her, uanset om det så er tør eller fedtet pels, så herfra kan den kun anbefales :ok:

Til dagligvask af Brian bruger jeg Casimere shampoo fra Anju kombineret med deres balsam som jeg ikke lige kan huske navnet på.
Jeg ville nok også give en smule olie i vådmaden - fx Efaolie, lakseolie fra Henne eller Grizzlyoil.
Og så ville jeg anskaffe en furminator. Den er noget at det bedste til at få fjernet al den døde underuld, alternativt en schæfer-rive.