Charlie har et eller andet

Kunne godt ligne det du viser pivnu, dog var det lidt mere bumseagtig. Her til morgen er ‘‘bumserne’’ væk. Hævelsen er væk og der er kun en lille sårskorpe tilbage.

Jeg har fået en tid ved dyrlægen kl 14,30 og så må vi se hvad han siger :slight_smile:

Tak for alle jeres indput :slight_smile:

:kryds: for Charlie.

Lige en lille kommentar: Jeg så der var en der anbefalede brintoverilte.
Jeg vil generelt istedet anbefale klorhexidin (også fra apoteket). Årsagen er at brintoverilte ‘exploderer’ og kan forårsage skade på vævet, hvis det bliver lukket inde (fx i en byld).

[quote=lenschow;393700]God bedring til Charlie:-)
Jeg fjernede alle plastik skåle og så fik han det behandlet. Så gik det væk
[/quote]

Det med plastskåle læste jeg også (i “Katte for Dummies” - en guldgrube af info), og syntes, at det lød som noget vrøvl.
Men den er god nok: Katte kan få udslet af plastskåle. Nu gætter jeg på, at Birthes luksusmisser :slight_smile: ikke spiser af plast, men måske er han på anden måde kommet i kontakt med plastskåle :?
Håber, at det er så enkelt, og at charme-Charlie snart må slippe af med dimsen :kryds:

[quote=MiSi;393814]Det med plastskåle læste jeg også (i “Katte for Dummies” - en guldgrube af info), og syntes, at det lød som noget vrøvl.
Men den er god nok: Katte kan få udslet af plastskåle. Nu gætter jeg på, at Birthes luksusmisser :slight_smile: ikke spiser af plast, men måske er han på anden måde kommet i kontakt med plastskåle :?
Håber, at det er så enkelt, og at charme-Charlie snart må slippe af med dimsen :kryds:[/quote]

Mjaeeee - det de får går nu mere på Acne - de sorte prikker der ses på hagen på det billede Pivnu viste.

Plastic får nemt en ødelagt/ridset overflade der så er grobund for bakterier. Det samme gælder iøvrigt alt det katten går og gnider sig op af og afsætter kropsfedt.

Misi, du har ret, mine misser spiser af stål skåle og glas/glasseret keramik :slight_smile:

[quote=Temple Bar;393638]Det er et klassisk sted for et eosinophilt granulom og bortset fra, at der så vidt jeg ved ikke går hul på dem, lyder beskrivelsen også rigtig.
[/quote]

Tak igen, dyrlægen er enig med dig i at det kan være det. Charlie har fået en indsprøjtning med prednisolone som virker i 8 dage (Svær håndskrift så det kan hedde noget andet) og så penicilin. Derudover har jeg fået noget salve jeg skal smøre med hver dag, morgen og aften. (Cortanmycetin som også indeholder prednisolone og lidt andet).

Charlie klarede det i stiv pote uden at brokke sig en eneste gang :thumbup:

Men så har det vel afsæt i noget allergi?

Det glemte jeg faktisk at spørge om :ups:

Vi skal derned igen om 14 dage, så må jeg hellere spørge :slight_smile:

Ikke nødvendigvis. Guinness’ gik væk efter en indsprøjtning med binyrebarkhormon og kom aldrig igen, hverken dér eller andre steder på kroppen. Så skulle det i hvert fald være allergi over for noget, han aldrig nogensinde mere blev udsat for og det skulle da være underligt alligevel :slight_smile:

Det der undrede mig var også der gik hul - og det gule - det passer ikke med Eosinofil granlulom …

http://www.katter.nu/vet/granulom.htm

GOd bedring med ham:-)

[quote=Lis Dahlstrøm;393922]Det der undrede mig var også der gik hul - og det gule - det passer ikke med Eosinofil granlulom …

http://www.katter.nu/vet/granulom.htm

GOd bedring med ham:-)[/quote]

Nu har jeg jo ikke set at der gik hul på det, men blot konstateret at den gule dims som lignede en bums ikke var der mere og derfor troede jeg at der måtte være gået hul på den siden den forsvandt :slight_smile:

Jeg tænker bare, at det så lyder endnu mere som noget lignende det min Amira har - jeg har jo så været heldig hurtigt at finde ud af, hvad det kan af, så jeg selv kunne fjerne problemet.

Men i uddraget fra Boysen stod der jo også netop:

Alle tre former er symptomer på andre sygdomme, som oftest overfølsomhedsreaktioner overfor f.eks. foder, insektbid og husstøvmider. Det vil sige, eosinofilt granulom kompleks er ikke en selvstændig lidelse.

Insektbid er så ret oplagt på denne årstid og vil jo netop være en forbigående oplevelse.

[quote=pivnu;393925]Jeg tænker bare, at det så lyder endnu mere som noget lignende det min Amira har - jeg har jo så været heldig hurtigt at finde ud af, hvad det kan af, så jeg selv kunne fjerne problemet.

Men i uddraget fra Boysen stod der jo også netop:

Insektbid er så ret oplagt på denne årstid og vil jo netop være en forbigående oplevelse.[/quote]

Så håber jeg da på at det er fra et insektbid :kryds::kryds::kryds:

Charlie er ikke særlig imponeret over at blive smurt på læben, men han tager det nu pænt. :slight_smile:

Sårskorpen er ved at falde af - den hænger i et lille hjørne. Skal jeg rykke den af eller lade den falde af selv?

[quote=birtheras;394493]Charlie er ikke særlig imponeret over at blive smurt på læben, men han tager det nu pænt. :slight_smile:

Sårskorpen er ved at falde af - den hænger i et lille hjørne. Skal jeg rykke den af eller lade den falde af selv?[/quote]

Birthe…lad den endelig falde af - af sig selv. -love

[quote=birtheras;393909] (Cortanmycetin som også indeholder prednisolone og lidt andet).

Charlie klarede det i stiv pote uden at brokke sig en eneste gang :thumbup:[/quote]

Når det hedder noget med myce, så kan der være et svampemiddel i :? Er der en Indholdsdeklaration med?
Dygtig Charlie :ok:

[quote=MiSi;394497]Når det hedder noget med myce, så kan der være et svampemiddel i :? Er der en Indholdsdeklaration med?
Dygtig Charlie :ok:[/quote]

Prednisolone
Chloramphenicol
Nitrate phenylmercurique
Excipient q.s.p.

Hmmm…
Kloramfenikol er en klassiker for enhver kontaktlinsebruger, det er effektivt mod øjenbetændelse og irritation. Gia får det for tiden, fordi hun for en gangs skyld har kløende løbeøjne. Det har jeg haft langt flere gange end hende, dengang jeg afprøvede forskellige linsetyper :slight_smile:
Skal se at tjekke op på de andre indholdsstoffer, men der er sikkert erfarne opdrættere herinde, der ved mere end mig om medicinen :slight_smile:

Alt er væk, intet at se og Charlie er glad for at læben ikke skal smørres mere. Der har intet været de sidste 4 dage :thumbup:

:wehuu:
Tak for en rigtig dejlig update - så er Charlie kysseklar igen.

:hjerte::hjerte::hjerte: