Charlie tænder af

Vi har før haft besøg af venner med hund uden at Charlie har reageret på det, faktisk har han været næsten ligeglad. Der var tale om hunde der var neutraliseret.

I går fik vi så besøg af venner med samme type hund men han var ikke neutraliseret. Charlie gik helt amok og ville dræbe hvis han fik lov til det. Den stakkels hund havde ikke en chance. Kan det skyldes at Charlie har lugtet hormoner og tændt af på det eller…

Jeg er total uforstående. Der har været andre hunde og katte uden at Charlie på nogen måde har været den toneførende, nærmere modsat.

tvivler på at en kat er interesseret i om en hund er neutraliseret. Jeg tænker der har været noget i den hunds adfærd som katten ikke kunne lide.

Det kan være hunden har stirret igen? her går kattene når hundene stirre på dem, alternativt så får de nemlig en mavepuster for ja hundene stirre også på hinanden når de opfordre til leg

men her bor de sammen og kan læse hinanden ganske fint.

Jeg har haft besøg af en hund, hvor kat bagefter måtte til dyrlægen… mine katte har ingen ide om at hunde bidder og mine hunde aner ikke at katte kan rive

Hunden viste fra starten af at den var sky og stirrede bestemt ikke på Charlie. Charlie har før mødt sky dyr men har aldrig haft den opførsel som han udviste her, tværtimod.

tænker han har kunnet lugte hundens angst/nervøsitet. ? har været usikker på hunden og angreb er det bedste forsvar?

Ville nok råde ejer til ikke at tage hund med fremover og være obs på om kat udviser lignede adfærd for andre - men det er jo set fra mit synspunkt, hvad jeg ville stille op.

Syntes det lyder underligt som han ager.

Jeg havde en lidt underlig oplevelse som mener lidt om det her men der er var det en hund der reageret. Jeg var på et speditør kontor i Hamborg Jeg skulle på wc gik og gik frem og tilbage og vente på det blev min tur . Jeg ser en brun labedor ligge inde i et kontor. Den begynder og knurre af mig jeg tænker lidt hold op et sur bæst og havde med på job. Jeg går væk fra kontor og tripper på og komme på wc. Hunden kommer ud på gangen og der har den rejst hårene på ryggen og knurre jeg tænker skal jeg løbe nu. Speditøren kommer grinende ud ( bliver lidt fornærmet over hans grin for man griner ikke af sådan hund ) Han siger du har kat der hjem . Jeg troede han syntes jeg lignet et spørgsmål tegn. Han fortalte hans hund ikke kunne fordrage katte. Syntes det er lidt vildt har ikke været hjemme siden mandag og den kan lugte så meget.

Tro lugt gør mere end vi lige regner med når det handler om vores dyr.