Cheops kaster op

[quote=Charlotte Oeh.;334094]Med Marrow var det altid efter, at han havde spist Royal Canin Maine
Coon, og det var decideret ufordøjet tørfoder i en lang pølse - og den
kunne sagten spises igen, hvis man ikke var hurtig med at få det fjernet :rock:[/quote]

Ej hvor klamt :S

Hos mine er det hvis…

Charlie har været ude og spise græs. Den er 1000 % sikker. Ellers ikke rigtig noget, jo et par gange har det været rent vand der kommer op, men så har han altså også stået med hovedet i vandskålen for længe.

Nunuu har jeg ikke oplevet noget som helst.

Victoria så kan det være en hårbolle og nogle gange lidt væske uden noget i, men sjældent :slight_smile:

Det er såmænd ikke helt så klamt:høhø: En gang “opkast” i den facon har slet ikke været nede og vende i maven, den er aldrig kommet længere end til spiserøret, derfor den aflange facon , indpakket i lidt slim og returneret. Især killinger synes det er en delikatesse og man skal være hurtig for at komme først for at fjerne det:)
Marina

Her hjemme kaster de alle op med jævne mellemrum (2-3 gange om måneden). Når jeg kommer hjem fra en arbejdsdag, og finder en “gave”, kan det dog være svært at gætte hvem der er den glade giver. Så måske nogle af dem, gør det lidt oftere, end andre. Hvis vi snakker hårbolde, kan man dog se forskel på farven - og er den sort, er Fnuggis altid større end Ebonys. :tihi:

Cæsar og Fnuggi, de to pelsbolde, kaster som regel hårbolde op. Nogle gange kan de gå og kaste lidt slim og/eller ufordøjet tørfoder op. Så giver jeg dem lidt kattemalt eller får straks fremtryllet noget kattegræs (jeg gror det selv, og det er ikke altid jeg kan følge med efterspørgslen - men heldigvis forhandler min lokale Irma det :)), og kort tid efter kommer der en hårbold.
De kan dog også sagtens kaste ufordøjet mad op, bare fordi de har været forslugne.
Det er oftest det der sker for Ebony - og sjældent hårbolde, da hun bare ikke har så meget pels.

Men opkast er nu ikke grund til alarm herhjemme. Kun hvis det er mere end de plejer, og/eller hvis de har andre symptomer.

Det er altid foder de kaster op - og det er næsten altid lige efter spisning, så man kan se at fx tørfoder slet ikke er opløst.
Visse af de andre katte, synes det er dejligt med lidt varm mad :tihi:

Når de har været ude kan de kaste græs op.

Jeg er først bekymret, hvis katten kaster slim/galde op.