Cherrytomater sælges

:):):slight_smile:

Så er der billige cherrytomater til alle.

Ikke noget med først til mølle princippet her - jeg regner med, at der er nok til alle.

:):):slight_smile:

De koster 5 kr. for et kilo - så der bliver nok rift om dem.

Men du må nok lige have lidt tålmodighed, for jeg har lige købt min tomatplante i dag.

-høhø-høhø-høhø

Jeg har i år selv forsøgt mig med at så mine planter. Indtil nu ser de fine, men lidt små ud.
Så nej tak ingen tomater til mig, jeg har selv ca. 15 planter. Alle de tomater der forhåbenligt kommer skal jeg nok blive “kvalt i”.-brækkesig

Det lyder fantastisk :slight_smile:

[kender du den om konen med æggene :tihi: ]

[quote=Charlotte Oeh.;172267]Det lyder fantastisk :slight_smile:

[kender du den om konen med æggene :tihi: ][/quote]

-LOL-LOL-LOL

Jæp… og hovmod står for fald, så måske skal jeg være glad hvis der kommer en lille-bitte fætter som Rynke kan gnaske i sig…

-høhø

[quote=Therese;172259]:):):slight_smile:

Så er der billige cherrytomater til alle.

Ikke noget med først til mølle princippet her - jeg regner med, at der er nok til alle.

:):):slight_smile:

De koster 5 kr. for et kilo - så der bliver nok rift om dem.

Men du må nok lige have lidt tålmodighed, for jeg har lige købt min tomatplante i dag.

-høhø-høhø-høhø[/quote]

Aaaarj…Therese…
Jeg har lige ledt efter mine nøgler…fordi jeg ville skynde mig at køre
til København.
Og så er det bare en AND…:græde: :græde:

Tænk…at du vil være det bekendt :venter:

[quote=Mona Jensen;172272]Aaaarj…Therese…
Jeg har lige ledt efter mine nøgler…fordi jeg ville skynde mig at køre
til København.
Og så er det bare en AND…:græde: :græde:

Tænk…at du vil være det bekendt :venter:[/quote]

-what-what

Årh nej, Mona-pige.

Nu gør du mig ulykkelig, for jeg kan ikke tilbyde and… eller tomater… endnu.

-fin

Men hvis du er en dyyygtig pige og sover maaaaaange nætter, så kan du komme til København og hente tomater, okæi ??

Tør nu øjnene, og nyd resten af dagen i haven med dine misser og manden i huset.

:tihi:

[quote=Therese;172276]-what-what

Årh nej, Mona-pige.

Nu gør du mig ulykkelig, for jeg kan ikke tilbyde and… eller tomater… endnu.

-fin

Men hvis du er en dyyygtig pige og sover maaaaaange nætter, så kan du komme til København og hente tomater, okæi ??

Tør nu øjnene, og nyd resten af dagen i haven med dine misser og manden i huset.

:tihi:[/quote]

Okæi…så sover jeg mange nætter; men så vil jeg også have både and
og tomater - Rynke og jeg kan spise tomaterne og nusse-pusse med Silke - imens du laver anden. :savle:

:savle::savle:

MUMS !

Det lyder hyggeligt, for selv om jeg ikke spiser kød - så er det nu ganske lækkert med et stykke grillet berberi-andebryst.

:savle:

:):slight_smile:

PS : hvis man vil have en lille tæt busk i stedet for en lang og ranglet - er det så topskuddene eller sideskuddene man skal nippe af ??

:?:?

Uha Therese jeg kan godt se at du kommer til at få noget af en overproduktion af cherry tomater-surrender Min datter Sheila er stor spiser af tomater, så send du bare et par kasser til Odense:ok: :wehuu:

:inlove::inlove::inlove:

Det gør jeg med største glæde, men sig lige til prinsessen at det varer lidt endnu.

-høhø

Jeg forsøgte mig også med tomater i Frankrig, men på det forkerte tidspunkt af året (højsommer).

Der kom da fine tomater men vandforbruget var helt enorm og planterne groede heller ikke så godt som de kunne have gjort hvis jeg havde plantet dem i Februar som alle andre -høhø

For at gøre mere skade kom vores venner på besøg. Han havde så hørt at jeg havde rigtig flotte tomatplanter med masser af tomater og dem skulle han da se :thumbdown:

Han var ikke imponeret og påstod at de var ynkelige -høhø

Dermed sluttede min tomatavlerkarriere :tihi:

Finn var ellers så stolt af mig :wehuu:

[quote=birtheras;172418]Jeg forsøgte mig også med tomater i Frankrig, men på det forkerte tidspunkt af året (højsommer).

Der kom da fine tomater men vandforbruget var helt enorm og planterne groede heller ikke så godt som de kunne have gjort hvis jeg havde plantet dem i Februar som alle andre -høhø

For at gøre mere skade kom vores venner på besøg. Han havde så hørt at jeg havde rigtig flotte tomatplanter med masser af tomater og dem skulle han da se :thumbdown:

Han var ikke imponeret og påstod at de var ynkelige -høhø

Dermed sluttede min tomatavlerkarriere :tihi:

Finn var ellers så stolt af mig :wehuu:[/quote]

-LOL-LOL

Årh, din stakkel… men hvis man ikke har succes første gang, så prøver man bare igen.

:tihi:

Min plante står ikke ude, men i min vindueskarm med masser af sol - så nu må vi se, hvor mange tomater der dukker op.

Måske har jeg været lidt for frisk i spyttet med mit salg af tomater - men hellere det end at gå i for små sko, ikke ??

-fin-fin

[quote=Therese;172420]-LOL-LOL

Årh, din stakkel… men hvis man ikke har succes første gang, så prøver man bare igen.

:tihi:

Min plante står ikke ude, men i min vindueskarm med masser af sol - så nu må vi se, hvor mange tomater der dukker op.

Måske har jeg været lidt for frisk i spyttet med mit salg af tomater - men hellere det end at gå i for små sko, ikke ??

-fin-fin[/quote]

Absolut -høhø

Men han var undskyldt, han var Hollænder -høhø

[quote=birtheras;172421]Absolut -høhø

Men han var undskyldt, han var Hollænder -høhø[/quote]

-LOL

Nåååårh, der har vi forklaringen - hvad har en hollænder vel forstand på tomater ?

Han skal bare holde sig til tulipaner, skal han…

-høhø

[quote=Therese;172301]:):slight_smile:

PS : hvis man vil have en lille tæt busk i stedet for en lang og ranglet - er det så topskuddene eller sideskuddene man skal nippe af ??

:?:?[/quote]

Jeg ville mene topskuddene - sådan er det ialtfald mht Clematis :slight_smile:
Du skal nok få mange tomater!
Jeg har nemlig forsøgt, og sikke en høst!

Det første år i min nuv. lejlighed såede jeg frø i mine altankasser til små planter, der hen på sommeren simpelthen var dækket af små fine gule blommetomater :uha: Mange :uha:

At jeg så ikke turde spise dem pga, at altanen er i nærheden af en befærdet vej, er noget andet.
Da jeg læste biologi, blev der offentliggjort en undersøgelse, der viste, at frugt og grønt, der stod ud til gaden foran en butik på befærdet gade, indeholdt bly i betænkelige mængder.
Siden er der kommet blyfri benzin :?
Men alligevel :?

Indendørs dyrkede burde ikke være problematiske (tror jeg).
Jeg ser frem til næste afsnit i tomat-føljetonen :stuck_out_tongue:

[quote=MiSi;172632]Jeg ville mene topskuddene - sådan er det ialtfald mht Clematis :slight_smile:
Du skal nok få mange tomater!
Jeg har nemlig forsøgt, og sikke en høst!

Det første år i min nuv. lejlighed såede jeg frø i mine altankasser til små planter, der hen på sommeren simpelthen var dækket af små fine gule blommetomater :uha: Mange :uha:

At jeg så ikke turde spise dem pga, at altanen er i nærheden af en befærdet vej, er noget andet.
Da jeg læste biologi, blev der offentliggjort en undersøgelse, der viste, at frugt og grønt, der stod ud til gaden foran en butik på befærdet gade, indeholdt bly i betænkelige mængder.
Siden er der kommet blyfri benzin :?
Men alligevel :?

Indendørs dyrkede burde ikke være problematiske (tror jeg).
Jeg ser frem til næste afsnit i tomat-føljetonen :p[/quote]

:wehu::wehu::wehu:

Sikke en dejlig historie om mange tomater :savle::savle:

Jeg prøver at nippe topskuddene af og se, hvad der sker - tak, søde.

Ja, mine står i vindueskarmen så der er ikke det store smogproblem med dem.

Jeg glæder mig bare så meget til at høste, for tomater er bare GUF her hos mig.

:inlove::inlove:

Tak :slight_smile:
Jeg får helt lyst til at gentage forsøget, blot indenfor i mit sydvendte stuevindue.
Men jeg er bekymret for, om misserne vil spise af planterne… som måske er giftige for katte :?
Må finde den der berømte liste :S

[quote=MiSi;173131]Tak :slight_smile:
Jeg får helt lyst til at gentage forsøget, blot indenfor i mit sydvendte stuevindue.
Men jeg er bekymret for, om misserne vil spise af planterne… som måske er giftige for katte :?
Må finde den der berømte liste :S[/quote]

:wehu::wehu:

JAAAAH !!!

Gør det… så holder vi to en intern tomatkonkurrence.

Jeg tror bestemt ikke, at tomatplanter er giftige - min er en krydder cherrytomat Tiny Tim - og dens blade udsender en meget kraftig duft, blot man rører ved den - og Silke har ikke vist den mindste interesse for den.

:slight_smile:

Så køb du trygt en plante og lad os slås om, hvem der får flest ??

:kryds:

Åååå jeg ser overskriften for mig:
Crazy Cat-Ladies in Tomato Fight :rock:
-LOL