Chikane fra andre

Da jeg var teenager boede jeg i et lille hus i Flensborg, med min 9 måneder gammel hankat. En aften var han ikke kommet hjem til aftensmaden og jeg begav mig ud for at lede efter ham. Efter et par minutter kunne jeg høre ham svare på mine kald, men han kom ikke. Jeg fik ham til at svare mig og fulgte hans triste miaven hen til skraldespanden. Nogen havde åbenbart smidt ham derned og bundet ham til en teglsten, for at han ikke kunne slippe ud.

Aldrig i mit liv har jeg oplevet noget lignende og jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan folk kan gøre sådan noget. Jeg kan se at der også er andre herinde, som har oplevet hæslige episoder med katte. :brist:

Nu bor jeg så igen i en by og tænker tit på om der mon vil komme folk og klippe i vores løbegård, som vi skal til at bygge. Kan man på nogen måde beskytte sig for sådan noget, og hvad gør man egentlig, når sådan noget sker? Dyrenes værn var pænt ligeglade dengang (men det var selvfølgeligt også andre tider og i Tyskland).

Undskyld mit engelske men

Forbandede dumme SVIN - de skulle selv ha samme tur!

Så fik jeg luft.

Jeg bor i en lille by, og mine naboer synes jeg er så sær med mine gårde, at hele byen holder øje med kattene her:-) Tag en snak med dine naboer, fortæl dem, at det er for deres skyld, at kattene bor sådan, da de jo ikke har valgt at have kat, så skal du bare se løjer - her valfarter skoleklasser og Børnehaver forbi, og når jeg er hjemme kommer der nogle gange nogle piger og snakker uden for - så stikker jeg hovedet ud, og siger hej.

De ser helt sære ud - øh vi er bare kommet for at hilse på kattene…

Nå okay - jamen jeg går ind igen…

:slight_smile:

[quote=lenschow;511228]De ser helt sære ud - øh vi er bare kommet for at hilse på kattene…

Nå okay - jamen jeg går ind igen…

:-)[/quote]

Ja, det vil jeg jo meget hellere end så meget andet.

Det er nok en god ide´at snakke og introducere sig til naboerne i det hele taget. Hvem ved, måske kan man få en dejlig snak om katte :stuck_out_tongue:

Ja du kan jo se, hvad det fører med sig - pludselig står der to børn med en lille killing som de vil give dig uden for dit hus mandag aften:-)

Men det er jo kun dejligt, for det viser, at det er lykkes at nå folk her i byen med al PiaH og min snak om at tage ansvar for katte:-)

[quote=lenschow;511259]Ja du kan jo se, hvad det fører med sig - pludselig står der to børn med en lille killing som de vil give dig uden for dit hus mandag aften:-)

Men det er jo kun dejligt, for det viser, at det er lykkes at nå folk her i byen med al PiaH og min snak om at tage ansvar for katte:-)[/quote]

Det er nemlig dejligt :høhø: Jeg ville gerne være kendt som “kattekonen” i byen :tihi:

Sikke nogle frygtelige mennesker - forstår slet ikke de kan få sig selv til sådan noget overfor et levende væsen :frowning:
Det må ha’ været frygteligt for både missetatten og dig :trøste:

[quote=•~ Rikke ~•;511270]Sikke nogle frygtelige mennesker - forstår slet ikke de kan få sig selv til sådan noget overfor et levende væsen :frowning:
Det må ha’ været frygteligt for både missetatten og dig :trøste:[/quote]

Det kan jeg love dig at det var :brist:

Pietz, som han hed, udviklede en alvorlig lejeagression efter det. Jeg flyttede ham ud på landet, hvor han boede til han blev 17 hos mine forældre og deres andre katte. Jeg ville hellere undvære ham, end at jeg ville have det skulle ske igen.

[quote=pietzel;511275]Det kan jeg love dig at det var :brist:

Pietz, som han hed, udviklede en alvorlig lejeagression efter det. Jeg flyttede ham ud på landet, hvor han boede til han blev 17 hos mine forældre og deres andre katte. Jeg ville hellere undvære ham, end at jeg ville have det skulle ske igen.[/quote]

Ja det kan jeg godt forstå :slight_smile:
Så fik han da et godt og fredeligt liv uden nogen var onde ved ham igen :slight_smile:

[quote=•~ Rikke ~•;511287]Ja det kan jeg godt forstå :slight_smile:
Så fik han da et godt og fredeligt liv uden nogen var onde ved ham igen :)[/quote]

Ja det troede jeg også til for cirka et år siden. Jeg har lært meget om katte siden da og mine forældre er tæt på, i mine øjne, at mishandle deres dyr.

Min far tvinger altid kattene til at lægge sig hos ham og han kan finde på at sparke efter dem, når han er i dårlig humør og de står i vejen.

De har p.t. 7 katte som de ikke tager til dyrelægen “bare fordi det ene øje løber lidt”. Alle kattene uden undtagelse har lopper og hudproblemer. Min mor påstår at det er rigeligt, at hun piller lopperne af dem… nå hvorfor har de så hudproblemer, tænker jeg bare.

For 2 år siden besøgte jeg dem sidst, og gav dem allesammen en loppekur. Jeg havde lige råd til et par ekstra som jeg lagde til hende. Hun var nød til at gentage behandlingen efter der var gået en måned. Alt hvad hun skulle købe, var 1 ekstra pakke, men næ nej, det har hun ikke råd til sådan noget pjat. Det virker jo alligevel ikke.

Jeg har siden ikke været hos dem og katten med det løbende øje er i mellemtid død af alderdom. Sikken nogle sidste dage at byde sin kat som man har haft i mange år.

Jeg er stadig sjokkeret over hvor dårlig jeg selv engang har behandlet katte. Jeg fik lært at man tager dem ved nakken og stikker deres snude i deres afføring, hvis de havde lavet ved siden af. Jeg måtte simpelthen starte helt forfra med katte. Det er helt utroligt hvad jeg har fundet “normalt” :dokdok:

[quote=pietzel;511314]Ja det troede jeg også til for cirka et år siden. Jeg har lært meget om katte siden da og mine forældre er tæt på, i mine øjne, at mishandle deres dyr.

Min far tvinger altid kattene til at lægge sig hos ham og han kan finde på at sparke efter dem, når han er i dårlig humør og de står i vejen.

De har p.t. 7 katte som de ikke tager til dyrelægen “bare fordi det ene øje løber lidt”. Alle kattene uden undtagelse har lopper og hudproblemer. Min mor påstår at det er rigeligt, at hun piller lopperne af dem… nå hvorfor har de så hudproblemer, tænker jeg bare.

For 2 år siden besøgte jeg dem sidst, og gav dem allesammen en loppekur. Jeg havde lige råd til et par ekstra som jeg lagde til hende. Hun var nød til at gentage behandlingen efter der var gået en måned. Alt hvad hun skulle købe, var 1 ekstra pakke, men næ nej, det har hun ikke råd til sådan noget pjat. Det virker jo alligevel ikke.

Jeg har siden ikke været hos dem og katten med det løbende øje er i mellemtid død af alderdom. Sikken nogle sidste dage at byde sin kat som man har haft i mange år.

Jeg er stadig sjokkeret over hvor dårlig jeg selv engang har behandlet katte. Jeg fik lært at man tager dem ved nakken og stikker deres snude i deres afføring, hvis de havde lavet ved siden af. Jeg måtte simpelthen starte helt forfra med katte. Det er helt utroligt hvad jeg har fundet “normalt” :dokdok:[/quote]

Åh nej hvor frygteligt :frowning:
Troede lige at han i det mindste havde nogle gode år hos dine forældre :frowning:

Havde det været mine forældre så havde jeg fjernet dyrene fra dem. Eller anmeldt dem. ET eller andet havde jeg i hvertfald gjort.

Jeg hader sådan nogle beretninger og bliver helt stakåndet af harme, men takker dog for din åbenhed og glæder mig over du selv er kommet videre.:slight_smile:

[quote=•~ Rikke ~•;511320]Åh nej hvor frygteligt :frowning:
Troede lige at han i det mindste havde nogle gode år hos dine forældre :([/quote]

Ja, man bliver helt ked. Jeg skulle have fundet et godt hjem til ham i stedet… men jeg vidste som sagt ikke bedre. Jeg ønskede bare at han skulle have mulighed for at komme ud - det elskede han :brist:

[quote=Helene;511325]Havde det været mine forældre så havde jeg fjernet dyrene fra dem. Eller anmeldt dem. ET eller andet havde jeg i hvertfald gjort.

Jeg hader sådan nogle beretninger og bliver helt stakåndet af harme, men takker dog for din åbenhed og glæder mig over du selv er kommet videre.:)[/quote]

Absolut enig… Det forholder sig sådan at mine forældre bor i Nordtyskland. Der må jo være en eller anden form for “Tiershutz Verein,” eller noget i den stil. De har været der et par gange før angående hestene, men det er en helt anden historie. Det er nok på tide at der er nogen som melder dem igen, indtil videre har de nemlig kun fået advarelser.

Øv… hvor jeg hader det. Hvorfor kan folk ikke se at deres “kærlighed” til deres dyr er fejlplaceret når man ikke har råd.