Hej
Min hun kat Bobine har fået chip for 10 dage siden.
Er det normalt man kan mærke en bule i nakken?
Hilsen Dorte
Hej
Min hun kat Bobine har fået chip for 10 dage siden.
Er det normalt man kan mærke en bule i nakken?
Hilsen Dorte
Hvordan bule?
Man kan som regel mærke selve chippen, men det er ikke normalt, at den er hævet, hvis det er det du mener?
Det man kan mærke må ikke være større end chippen. Er det det vil jeg anbefale en snak med eller en tur til dyrlægen. Indstikstedet kan reagerer allergisk på chippen eller der kan gå betændelse i såret.
Det er kan også være det bare er chippen jeg kan mærke. Det ca på størrelse med et mygstik. Jeg har bare aldrig mærket det på min anden kat, alså hans chip.
Kan ikke helt forklare det, mærkes som en lille bule. når jeg køre hånden over det.
Troede bare ikke man kunne mærke sådan en chip.
Nu spørger jeg dumt… hi…
Men hvor stor er sådan en chip, er der nogen der har et link til hvor stor den er.
Den er lidt større end et riskorn - samme form.
Det passer meget godt i størrelse.
Jeg kontaktet dyrlægen hun sagde at hvis hun ikke var irreteret over jeg rørte ved det og den ikke virket mere varm ind resten af kroppen, så skulle jeg ikke bekymre mig.
Hun skal til dyrlæge i næste uge alligevel, så der kigger de på hende.
Det nok bare mig der er lidt pyldret (staves)
De fleste dyrlæger placerer chippen i den ene side af nakken, nok for at undgå den sidder og generer mellem skuldrene.
Her er et billede af en mikrochip (til hund) - da det er et fremmedlegeme, man indsætter i dyret, kan man forvente at kunne mærke den under huden.
Dyrlægen sagde hun havde sat den i venstre side, men den sidder midt på hendes nakke. Hun sagde den godt kunne flytte sig.
Tak for billedet, har undret mig hvordan den så ud.:)
Ja, men den plejer ikke at flytte sig så langt på så kort tid.
Blev hun samtidig vaccineret eller andet?
[quote=Vivi_Fletcher;340313]Ja, men den plejer ikke at flytte sig så langt på så kort tid.
Blev hun samtidig vaccineret eller andet?[/quote]
Hun blev vaccineret dagen før, og da hun fik chippen havde hun været i narkose og få fjernet en tand.
Og du er helt sikker på det ikke er fra vaccinationen?
Hvor er det pinligt:ups:
Jeg har lige haft hende under en lampe igen, og fik skilt hendes hår ad, der så jeg så at hun havde en skorpe der sad lidt løs, ved ikke helt hvorfor hun havde det.
Da jeg fjernet det forsigtigt, var der ingenting og mærke eller se.
Det må i undskylde, det mig der har troede at det var chippen der sad der.
Tror bare jeg siger tak for hjælpen.
Hilsen den Pyldret mor.