Chokolade-blomsten

I lørdags var jeg i mine forældres have for at klippe den årlige buket lavendler (en aftale jeg har med min mor :hjerte:)

De var i sverige, så jeg gik lige en runde for at tjekke at det hele var som det skulle være. Jeg sluttede af med at stoppe op og nyde deres Kakaoblomster som simpelthen bare er FANTASTISKE! Jeg elsker bare den blomst, og havde jeg haft en altan med sol på havde jeg haft en, men det må jeg desværre vente med til muligheden byder sig.

Med mine forældre ude af synes sneg jeg mig altså til at “låne” et par blomster til min nye eva solo single-vase. Og de står bare SÅ flot :wehuu:

Og de dufter bare SÅ godt :savle:

de små skud der er ved at springe ud er næsten helt sorte når man kigger med det blotte øje. Virkelig virkelig smuk altså!

Ja, de er RIGTIG flotte :slight_smile:

Ja. Og de dufter så godt at man får lyst til at spise dem…

De hedder da chokoladeblomst, gør de ikke? :slight_smile:

Smukke er de i hvert fald - det er bare ærgeligt, at de ikke er vinterhårdføre…

[QUOTE=Diana F;897182]De hedder da chokoladeblomst, gør de ikke? :slight_smile:

Smukke er de i hvert fald - det er bare ærgeligt, at de ikke er vinterhårdføre…[/QUOTE]

Hmmm… nu blev jeg lige i tvivl et øjeblik :gruble:

Jo, se her:
http://www.idenyt.dk/Haven/Blomsterhaven/Chokoladeblomsten--dufter-af-kakao-28145

[QUOTE=Diana F;897191]Jo, se her:
http://www.idenyt.dk/Haven/Blomsterhaven/Chokoladeblomsten--dufter-af-kakao-28145[/QUOTE]

søreme så om du ikke har ret… må nok hellere lige bede admin om at ændre overskriften så der ikke opstår nogen misforståelser…

Arh, det går nok, mon ikke…:cool2:

Det kan da også godt være, at man i folkemunde kalder den kakaoblomst - at en plante har flere ‘kaldenavne’ har man da set før. :slight_smile:
Jeg har bare set den som chokoladeblomst på planteskolerne. :slight_smile:

jeg har nok hørt det som begge dele kunne jeg forestille mig…

Hvor er det en flot blomst :slight_smile: Jeg kunne godt fristes, men tænker det er bedre at lade være - tænk hvis jeg forgreb mig på den i et chokolade-quick-fix øjeblik :høhø:

Den så jeg i Kvickly for et par uger siden - og var meget tæt på at købe en. Men så vidste jeg ikke om kattene kunne tåle den - så den blev stående. Men rigtig fin og speciel, det var den!

jeg ved faktisk ikke om den er giftig for kattene, men smokey har heller ikke vist den mindste interesse for den sååå… Han er mere interesseret i sin galia-melon :tihi: