Cirkus Benneweis

Vi var i cirkus Benneweis med pigerne igår. Normalt er jeg ikke så meget til cirkus, men pigerne elsker cirkus :slight_smile:

Det var så utrolig underholdende og meget sjovt igår. Der var en fantastisk sjov klovn, og mig der ellers ikke kan lide klovne:tihi:
Nogle smukke prinsesser som mine døtre kaldte dem, og en fascinerende tryllekunstner:)

Der var et fantastisk show

http://www.benneweis.dk/program-2009/bambolina--dodo.aspx

Med en dame der spillede dukke, aldrig har jeg set noget så godt lavet, det var helt vildt :uha: super flot virkelig flot:)

Der var også et katteshow, det er jeg dog ikke helt sikker på hvad jeg syntes om.
man kan se det her

http://www.benneweis.dk/program-2009/olandar’s-cats.aspx

Der var en del med en dama og hendes hest, det var super skægt og man kunen tydeligt se kemien imellem dem og at de begge var glade for hinanden, så det var dejligt at se.
http://www.benneweis.dk/program-2009/rosi-hochegger.aspx

Det med elefanter i cirkus har jeg aldrig brudt mig om, så det vil jeg ikke refererer til, men der var en del med en hund og hest som også var super flot
http://www.benneweis.dk/program-2009/roger--mettin.aspx

Man ser dog ikke hundene her.

Men det var nok det mest udnerholdene cirkus jeg personligt selv har været med til. Vi var i cirkus Arenä forrig år, det var slet ikke noget for mig:( Men ungerne syntes som altid det var sjovt, da der jo altid er prinsesser med, og det er dem ungerne elsker :slight_smile:

det kan være jeg skulle lokke PP med ind når de kommer til Sjælland igen … vi har tit snakket om cirkus-tur - det er da nu det skal være så :slight_smile:

Det nummer de laver med den levende dukke er helt fantastisk og det hele værd :D:thumbup:

Jeg skal møde Olandars når de kommer her - det glæder jeg mig bare til:-) Han er så god til at træne katte - jeg så et tv program med ham, hvor han fortalte, at ingen dyr arbejder uden løn, at han udvælger kattene fra små og vænner dem gradvis til larm osv og på de klip jeg har set storspinder kattene og halerne står lige op i luften:-) Det er så herligt.

Må jeg spørge:
Hvorfor brød du dig ikke om hans katteshow?

MVH

dejligt at i havde en god tur i cirkus, jeg vil osse gerne vide hvad du ikke kunne lide ved katteshowet???

jeg er ikke selv ret meget for cirkus, jo jeg gider godt se klovne,artister osv, men de shows med dyr bryder jeg mig ikke så meget om, jeg syntes et eller andet sted at det er synd for dyrene, spørg mig ikke hvorfor. så for mig ville det være ligegyldigt om det er en hest,en hund el en kat der “optræder”

Altså jeg syntes det virkede lidt forvirrende og stressende med kattene :frowning: Når de fik en godbid så blev den spist som om de ikke havde spist meget længe.
Jeg syntes de øvelser de lavede, der så kattene i mine øjne bare ikke særlig glade ud. Men det er min og min mors mening, det er slet ikke sikkert at andre der så det samme show vil mene det samme :slight_smile: Når de var færdige så spurgtede kattene så hurtigt ind i det der hus de var kommet i, og det så altså mærklig ud. Men igen måske det bare er os der er lidt sarte jeg ved det ikke. Jeg har samme mening om elefant showet, jeg brød mig ikke om det, den virkede ikke gald elefanten.

Det med hesten og hundene, virkede også helt iorden )(

[quote=Johnny;177578]dejligt at i havde en god tur i cirkus, jeg vil osse gerne vide hvad du ikke kunne lide ved katteshowet???

jeg er ikke selv ret meget for cirkus, jo jeg gider godt se klovne,artister osv,

Er helt enig :slight_smile: men de shows med dyr bryder jeg mig ikke så meget om, jeg syntes et eller andet sted at det er synd for dyrene, spørg mig ikke hvorfor. så for mig ville det være ligegyldigt om det er en hest,en hund el en kat der “optræder”[/quote]

ja det med dyrene har jeg det lidt på samme måde, det virker så underligt at dyr på den måde er i et cirkus med meget høje lyde, lys og uro. Men som jeg svarede Helle, så virkde de andre dyr faktisk helt okay:)

Jeg bryder mig generelt ikke om dyr i cirkus - og jeg er mere end glad for, at det er forbudt at optræde med de store rovdyr + bjørne herhjemme.

Jeg havde gerne set, at der også kom forbud mod at optræde med elefanter, men det har vist desværre lange udsigter.

Hunde synes jeg er i orden - jeg har på fornemmelsen at de kan lide at optræde.

Jeg har ikke set kattenummeret, men rent umiddelbart er jeg ikke glad for det.

[quote=Eva;177591]Jeg bryder mig generelt ikke om dyr i cirkus - og jeg er mere end glad for, at det er forbudt at optræde med de store rovdyr + bjørne herhjemme.

Jeg havde gerne set, at der også kom forbud mod at optræde med elefanter, men det har vist desværre lange udsigter.

Hunde synes jeg er i orden - jeg har på fornemmelsen at de kan lide at optræde.

Jeg har ikke set kattenummeret, men rent umiddelbart er jeg ikke glad for det.[/quote]

Jeg er 110% ENIG med dig Eva :smiley:

Jeg ved tilfældigvis hvorfor misserne spurter ind i rummet:-)

Det er deres target-rum og der er mad derinde som de smovser mellem numrene:-)

De er ikke fodret i løbet af dagen før et nummer - sult er en vigtig faktor når Olandars anvender mad som forstærker - ellers ville det ikke virke. Og slet ikke med en kat som hurtig bliver mæt.

Når jeg “optræder” med mine så fodrer jeg dem heller ikke hele dagen før. I har derfor ikke set noget her, som I ikke kan se hos mig og mine katte og jeg ved ikke om de fremstår sultede på mine foredrag:-)

Det man skal huske, er at både Olandars og mine katte er i fine foderstande - det betyder, at vi ikke sulter vores dyr til dagligt, men det er klart, at vi fjerner maden fra dem før et show/foredrag.

Alternativt skulle vi forstærke med andre ting - og det er nu engang sådan, at mad er det letteste:-) For os altså.

Jeg glæder mig til at møde ham - jeg kan LOVE jer, at ingen kunne tvinge en kat til dette mod dens vilje :slight_smile: De optagelser jeg har set med ham viser glade katte, som endda spinder højt undervejs.

Men I kan jo også have set dem på en dårlig dag?

Generelt er jeg også imod dyr i cirkus - men det gælder skam alle dyr. Ikke kun katte og ikke kun de store dyr.

Heldigvis arbejder cirkusfolk i dag med helt andre indlæringmetoder end i gamle dage. De er blevet klogere. Det er derfor ikke selve træningen og cirkusoptræden jeg er imod, men hele livsstilen på landevejene som jeg synes er synd - men jeg erkender samtidig, at det nok skyldes min uvidenhed om dyrenes forhold. Jeg har kun forestillinger om deres liv.

Jeg glæde rmig til sidst i maj at få et nærmere indblik i dette også.

MVH