Coco vil ikke spise

Coco som i mandag blev opereret for løs knæskal har mistet appetiten. :frowning:
Det er der nok ikke noget at sige til, hun får metacam som smertestillende og 1½ pencillin pille 2 gange dagligt. Hendes appetit fejlede ikke noget mandag efter operationen heller ikke tirsdag. Hun har også tisset fint, men først her til morges kom den første pølle. I går spiste hun ikke så meget og i dag virker det til at appetiten er helt væk. Ud over smertestillende og pencillin påvirker det hende også at hun skal være på min datters værelse og kun kan være sammen med de andre misser når vi er hjemme fra arbejde.
Vi er lige begyndt på zoolac. Kogt kylling er prøvet, A38 og creme fraise er prøvet - uden held. Jeg prøver lidt rå lever mod forstoppelse, så nemlig hun har lidt hård mave.
Alle gode råd og ideer til uimodståeligt mad modtages gerne. Især fordi vi de sidste dage har kunne gemme hendes pencillin piller i maden og nu har vi et værre hyr med at få dem i hende, når hun ikke vil spise.

Metacam’en kan udemærket være grunden til det. Hvor længe endnu skal hun fortsætte med den?

Jeg vil abre lige sige at det er MEGET vitgtigt at hun spiser noget hver dag. Du må ikke lade hende gå over en dag uden mas. Så skal du hellere tvangsfodre hende.

Jeg ved godt det ikke er alle der synes A/D er ligeså fantastisk som jeg gør. men næsten alle katte elsker der. Og hvis hun ikke selv vil spise det, så kan du fortynde det lidt med vand og give hende det via en engangssrøjte. Så er du sikekr på hun spiser noget!

hun har været på metacam i ca 10 dage og skal min være det 1 uge endnu. De første 10 dage har appetitten ikke fejlet noget. Men jeg er godt klar over det kan give kvalme osv. Indtil i tirsdag syntes hun også at metacam smagte herligt, men ikke de sidste par dage - da er det foregået med tvang. Desværre har min dr dyr ikke noget der er bedre og dækker smerterne lige så godt, siger han.

A/D fåes hos dyrlægen ikke dyrehandlen vel ?? så må jeg forbi dr dyr. Hun spiser lidt når vi håndfoder hende, men slet slet ikke i nærheden af hendes normale mængde.

Jo du skal have det ved din dyrlæge. Og vil regne med hun skal have en om dagen, men du kan se det på dåsen!

Når man er ude i “bare et eller andet” kan jeg anbefale Makrelguf på tube. Det er under ingen omstændigheder lødig kost eller noget, hun skal leve af særligt længe, men det er guf og kan måske hjælpe til at få pillerne ned i det mindste :slight_smile:

(jeg skulle hilse fra Galliano og sige, at det skal være den på tube, den på dåse smager adr).

Ingen af mine katte har frivilligt spist a/d, men det indeholder nogle gode ting (selvom det heller ikke er fuldfoder)

Royal Canin Convalescence Support kunne også være en mulighed. Det findes både som vådmad og som et pulver, der opløses i vand, og det er ligesom A/D til dyr, der restituerer :slight_smile: (Det købes hos dyrlægen)

Har du indtryk af, at hun har smerter?
Hvis hun ikke virker plaget, ville jeg forsøge at tage hende af Metacam’en.

AD’en var her til aften virkelig GUF - pillerne puttet i AD, smuttede i mavsen uden problemer :thumbup::thumbup: tror måske også zoolac’en er begyndt at virker, der er også røget et par godbider ned - dog ikke tørfoder endnu.

De gange jeg har haft brug for A/D er det også forsvundet som dug for solen.

Dejligt med opdatering, tak for den
:slight_smile: