Collie forsvundet på Amager

Hentet fra HundeGalleriet:

Nette Stormlund: At møde op juleaftensdag…nogle endda ved 18 tiden, og søge rundt, det er stort. TAK !!

Jeg tog en ekstra runde i skoven fra 4 til 5. Intet spor af Andrea. Hentede eksmand og børn med hjem til jul hos mig. Var i fuld sving med den sidste julemad, da tlf. ringede. Det var politiet…de var blevet ringet op af en gut, som havde mødt os i skoven (?), og nu stort set havde påkørt hende i svinget Fælledvej/ Konglelundsvej ( der ved militæranlægget ). Han havde prøvet at lokke hende til sig, men hun var tæsket ind i militærområdet. Han havde ikke vort nr. mere, men ringede så til politiet. TAK for det.

De ringede videre til mig, og gav mig hans nr. Jeg fik nøjagtigt at vide, hvor hun var set, og styrtede ud ad døren. Pia Lander havde lige ringet, hun ville tage ud og kigge, så fange hende og sige hvor vi skulle hen. Sønneke tog også med.

Vi kom derud og ingen spor af Andrea. Vi gik og kaldte og så kom nabo Rolf, som flere også have talt med i dag. Han havde sågar selv set Andrea i skoven kl. 11.00

Uhhhh, det er et stort område derinde, fik vi at vide, men vi lånte en lygte af ham, og så smørede han vagten,så vi kunne gå ind. Langt lys på bilen, og så gik vi og kaldte og kaldte = ingen Andrea.Spooky og uhyggelig skov…uha :frowning:

Så besluttede vi at afsøge grunden med tomt hus, der stod ved siden af. Andreas blev ved bilen. Pia Lander Sørensen og jeg gik rundt og kiggede og kaldte…ingen spor.Pludselig lød de jublen og skrig fra sønneke…Andrea kunne ses i lyskeglen fra det lange lys på bilen et stykke inde på stien.

Jeg løb tilbage, og jublede og jodlede. Gik imod hende, men det blev hurtigt klart hun var blændet af lyset, og tog nogle skridt væk fra mig også, trods min glade stemme. Frygtede hun ville smutte…så vekslede mellem “STÅ”, “Bliv stående” og “dygtiigggggggggggg” og jodle og hånden i lommen og “SE hvad mor har”.

Hun var beskidt og haltede på bagbenene, hvilket jeg også havde fået at vide i tlf. og MEGET mistænksom.

Jeg nærmede mig langsomt og talte godt for min syge moster. 1 meter fra, hun strakte hovedet mon min udstrakte hånd, men stadig me flugttendenser og HAPS; så var hun fanget. Ganske upædagogisk, men ville ikke risikere hun smuttede igen.

Bar hende hele vejen til bilen, og kunne mærke hendes hale logre mod armen. Jeg tudbrølede…har virkeig søgt at holde fanen højt, men hold kæft, hvor har jeg været bange !!!

Ind i bilen, og jeg mærkede nærmest en hel tjørnebusk var filtret ind i undervognen. Udover at være vældidg beskidt, så hun ok ud.

Andreas og jeg tudbrølede om kap hele vejen hjem, og hjemme ventede en nu stort set færdig middag, og det er den bedste i mit liv!!!

Andrea har stort set sovet siden…hun er helt færdig, men hun nnåede lige at få et herremåltid inden.

Inderst inde havde jeg nok troet jeg ikke så hende igen…det virkede helt håbløst i dag, hvor ingen kunne komme tæt på, men for dælen hvor er jeg glad!!

Bedste julegave ever!!

Tusinde tak for hjælpen. I er fantastiske! Jeg er dybt rørt over den hjælp jeg har fået!! Mange, mange tak!!

Åhhhh hvor dejligt for jer (sidder her med tårer i øjnene) håber ikke hun er kommet alvorligt tilskade ! Juleknus til jer !

det var lige til at få blanke øjne af

fantastisk slutning

:kram:

Det var skøn læsning, at hun kom hjem igen. Jeg tror, at vi var mange, der sad med en stor knude i maven over, hvad der alt kunne være sket med hende. Jeg gjorde i hvert fald.

Hvor er det skønt med happy endings!!! :wehu:

Åh, så fik jeg også tårer i øjnene. Hvor var det da bare godt at hun kom hjem! Hørte i radioen juleaftensdag at hun blev efterlyst på Nova FM! Man kunne ringe ind med juleønsker, og en kvinde ringede ind og spurgte om hun ikke måtte efterlyse Andrea i stedet!

Åh, så fik jeg også tårer i øjnene. Hvor var det da bare godt at hun kom hjem! Hørte i radioen juleaftensdag at hun blev efterlyst på Nova FM! Man kunne ringe ind med juleønsker, og en kvinde ringede ind og spurgte om hun ikke måtte efterlyse Andrea i stedet!