Computer/hjemmeside hjælp!

Er der nogle der ved, hvordan jeg får min hjemmeside til at tilpasse sig div. computer?

Altså, den passer jo fint i størrelsen på min egen computer, men på mine forældres, hvor skærmen har andre mål passer den ikke, så bliver den kun vist i det en “hjørne”.

jeg ved ikke om jeg har forstået din problemstilling rigtig… men

normalt laver man hjemmesider der er optimeret til en bestemt skærmopløsning… omkring 98% af alle brugere kører 1024*768 eller større oplsøning på deres skærme…

dvs at hvis du laver en side der er optimeret til 1024*768 - så passer den perfekt på alle de skærme der kører den opløsning…

på de sider der kører højere opløsning, der vil der være luft i siderne eller i nogen tilfælde i den ene side og i bunden… det er dog mest pga fejl…

og de 2 % der kører mindre end 1042*768 - de vil skulle bruge scroll baren for at se hele siden

Derfor - hvis din side er optimeret til 1024*768 - så rammer du ca 70% af de samlede brugere… præcist, 28 % synes det er super og de sidste 2 - deres computer er alligevel ret gammel.,.,

så det lyder da til at du har gjort det fint nok…

Låner lige din tråd…

Hvordan får jeg min til at du til FF ?

Btw Stine, havde samme problem som dig, indtil jeg fandt ud af at centerer siden, så uanset hvilken opløsning folk kører med, så burde siden stå i midten.

Hvordan kan jeg se om den er optimeret til 1024*768?

Og Poly hvordan har du centreret din side?

Fandt en centrerings HTMl kode på nettet, da jeg googlede.

den nemmeste måde er at tjekke den opløsning du selv kører og så se om den passer til din skærm…

alternativt så tag et screenshot og sæt det ind i powerpoint og tjek dimensionerne på det billede du har sat ind… så kan du se hvad den er optimeret til

-uha okey Ploy [smilie=hate-smile.gif]

Den passer til min skærm.

Hvordan er det lige jeg tager en screenshot?

Kan man lave den sådan, så den selv tilpasse sig opløsningen?

maksimer din browser og tryk alt+PrtSc

men det er nemmere at gå ud på skrivebordet… højreklkikke, find egenskaber og tryk på sidste faneblad og se opløsningen…

ja det KAN du godt… på 2 måder…

1 - du smider alt ind i tabeller og beder tabellen være 100% af skærmen
2. du får et lille javascript til at tjekke for bredde og tilrette din template til det scriptet finder… MEN

det er ikke nogen god ide

fordi

det indhold du gerne vil vise - det ved du aldrig om reelt kan vises… og du vil ikke kunne formattere dit indhold så det ser godt ud…

det er ubetinget besværligt og kan slet ikke betale sig,.

med 1024*768 rammer du 98 - de sidste 2 % er ikke besværet værd…

Ja - hvis du centrerer.
Mine sider starter alle med <div align=“center”>

Miss T

-storrespekt

Hvordan får jeg min til at kunne ses i Fire Fox

Jeg er altså ikke så kvik til det med computere -shhhh

Min computer står til den rigtiger optimering, men hvordan ved jeg min hjemmeside er det?
Har taget et screenshot og lagt i powerpoint, men hvad gør jeg så?

Og alle sider er jo ikke lige store?!!

Poly har ikke en dyt forstand på koder -what
Hele min hjemmeside er lave i FrontPage, men ikke i koderne [smilie=hate-smile.gif]

jamen hvis din hjemmeside fylder hele din skærm og den fx er 1024768 - så ved du at dit website er optimeret til 1024768 og så er det dit udgangspunkt…

alle sider skal helst være lige store… bare en god regel…

hvis du har brug for hjælp til det - så send mig ivt en mail på [email protected] - så kigger jeg lige på det og ser om jeg kan gøre noget… husk at lave en præcis beskrivelse af hvad du gerne vil have jeg ser på - ellers så ved jeg ikke hvor jeg skal begynde

Knuser

Du en en skat -forelsket

Det jeg mente med at de ikke var lige store siderne, er i “længden” [smilie=hate-smile.gif]
Efter som jeg ikke har lavet det ved hjælp af koder, så har jeg bare sat en “boks” ind og trykket den ud til hver side af min skærm også lavet hjemmeside der -rulleøjne

Jeg skal lige have kigget på kærstens com, for det er ham, der brokker sig over at vores hjemmeside er for “små” på hans computer. Så skal lige se hvileken optimering den er sat til.

Så vender jeg tilbage igen -mai

Så har jeg tjekket hans computer og rigtig nok…
Han køre med den højeste optimering man kan, så nu passer det og ikke mere brok fra ham [smilie=hate-boid.gif]

1000 mange gange tak for hjælpen [bigkiss]