Crashtestvideoer med kattetransportkasser

Jeg leder efter en tråd, hvor der var links til crashtestvideoer med kattetransportkasser - er der nogle, der kan hjælpe med det?

Tyskernes “FDM” ADAC havde en for nogle år siden på sin hjemmeside. Det er det nærmeste jeg umiddelbart kan komme det udfra hukommelsen (udover de skræmmende billeder!)
VH
Susanne

Der er i hvert fald en tråd fra 2009: Fordele / Ulemper ved fast transport kasse vs. “Sturdi-bag” el. lign. tasker

Og ADAC-videoen ligger her på YouTube: RENT A KENNEL®. Crash test with pets. ADAC

Nøjagtigt den, FF! Skræmmende!
VH
Susanne

Tusind tak for hjælpen.
Selvom det er en frygtelig video…

Nu har jeg læst en del i tråden, som desværre er noget af en pærevælling for mig…

Så jeg håber det er i orden jeg li spør: Hvad er det man helst skal gøre?

Placer transportkassen på gulvet bag ved sædet :slight_smile:

Ok :slight_smile:

Så ved jeg det til når vi engang får bil :slight_smile:

Hvad så når transportkassen er for stor - eller bilen for lille? Min transportkasse kan, hvor gerne jeg end ville, umuligt være bag sædet (hvis “bag sædet” skal forstås som på gulvet mellem for- og bagsæde)

For den sags skyld kan den heller ikke være bag bagsædet i mit mikrolille bagagerum L

Eller man har mere end 2 kasser med :wink:

Når mine 4 har været med ude og køre allesammen så har jeg haft 3 på bagsædet, spændt fast med sikkerhedsseler og en på gulvet ved mine ben foran… (Ole har kørt)

Man bruger vel bagsædet :slight_smile: Det gør jeg skam også selv :slight_smile: Men det ændrer ikke på det faktum at bag sædet på gulvet er det sikreste sted :slight_smile:

Det jeg tror jeg egentlig prøvede at spørge om (ret klodset L) var vel hvad det “næst-sikreste” var :slight_smile:

Nu er det jo mest aktuelt når jeg kører på udstilling, så åer bagsæderne i min lillebitte bil lagt ned for at få plads til katte + tilbehør. Så der står det hele egentlig ret godt “pakket” - men om det ligefrem er crashtest-sikkert… det tror jeg ikke :frowning: