Fjummer har fået skør ide. Creme fraise smager godt (det er surt og eeew ):?
En sjælden gang får hun så lov at slikke en skrabet tallerken ren (under en tsk fuld) efter at spist det hele med øjnene og ligger og rullet og gjort sig dejlig.
Nu er jeg så nysgerrig:
Er der laktose i det (hun får IKKE dårlig mave af den bette smule)
Foruden det er fedende hvad er så fy ved det
Kan jeres lide det fatter ikke den sure smag kan være tiltalende for en kat -surrender
[quote=tzari;334196]Fjummer har fået skør ide. Creme fraise smager godt (det er surt og eeew ):?
En sjælden gang får hun så lov at slikke en skrabet tallerken ren (under en tsk fuld) efter at spist det hele med øjnene og ligger og rullet og gjort sig dejlig.
Nu er jeg så nysgerrig:
Er der laktose i det (hun får IKKE dårlig mave af den bette smule)
Foruden det er fedende hvad er så fy ved det
Kan jeres lide det fatter ikke den sure smag kan være tiltalende for en kat -surrender[/quote]
Du kan rolig give hende lidt mine er også vilde med det . Mine for også cultura. Har spurgt min dyrlæge og han siger surmælks produkter er godt for kattens mave.
Tit når jeg laver mad så for mine en lille klat og man kan hører de spinder højt.
silke elsker creme fraiche, men det skal være 38% og også fed ost (port salute). hun får vel en spiseske fraiche 2 gange om ugen, og ost får hun det hun gider håndfoders med 4-5 gange om ugen.
og jeg har aldrig haft problemer med hendes mave.
men der er laktose i alle mælkeprodukter, men jeg ved fra mig selv at er mennesker laktoseintollerante tåler de oftest de fede produkte i små mængder.
så jeg synes da du skulle fortsætte med at forkæle missen lidt, hvis resten af foderet er sundt skulle der da ikke være nogle problemer
økologisk er bedst for det er ikke for arbejdet som alm produkter …
jeg har selv mælke allgergi og jeg har fundet af at økologiske produkter tåler jeg bedre end alm .
jeg fik af vide fra en diatist det er fordi de ikke er behandlet på samme måde som alm produkter.
[quote=skeem;334200]økologisk er bedst for det er ikke for arbejdet som alm produkter …
jeg har selv mælke allgergi og jeg har fundet af at økologiske produkter tåler jeg bedre end alm .
jeg fik af vide fra en diatist det er fordi de ikke er behandlet på samme måde som alm produkter.[/quote]
Ja, det er også de økologiske man anbefaler hvis man f.eks. bruger det til at rette op på tarmfloraen
Her hjemme er creme fraiche også et hit,vi holder den dog på 18 % pga kalorierne…
Det er især godt til killinger som skal startes op på “fast” føde og til katte som skal tage på og det kan med fordel blandes med bl.a torskerogn,mumse mumse !
Creme fraiche har ligesom andre surmælksprodukter betydeligt mindre laktose end mælk, så det kan du sagtens give lidt af.
Kaffefløde er derimod ikke ret meget bedre end mælk.
[quote=Hanne N;334241]Her hjemme er creme fraiche også et hit,vi holder den dog på 18 % pga kalorierne…
Det er især godt til killinger som skal startes op på “fast” føde og til katte som skal tage på og det kan med fordel blandes med bl.a torskerogn,mumse mumse ![/quote]
Hov - det må være noget for min tynde Spætte - hvis han må spise den slags. Han er på k/d pga dårlige nyrer.
Pia - Tjaeh, der er jo hverken særligt meget protein eller salt, eller andet i, så mon ikke
Jeg tror da i hvert fald godt jeg ville give det til min nyrekat
[quote=Eva K;334484]Pia - Tjaeh, der er jo hverken særligt meget protein eller salt, eller andet i, så mon ikke
Jeg tror da i hvert fald godt jeg ville give det til min nyrekat[/quote]
Jeg tror jeg vil prøve at give ham lidt - han er så kræsen, at han sikkert takker nej.
Men hvis han vil spise det, så skal han have det - han er snart som en cykel at røre ved.
Pia - øv øv øv.
Min nyrekat er selvfølgelig også min allermest kræsne af mine katte :S
Hun får primært tørkost, vådfoder og råt som tilbud, men spiser sjældent ret meget af det. Og så får hun ekstra vand, 20-100 mL pr. dag (sprøjte i munden), da jeg har fundet ud af at det hjælper rigtig meget på hende.
Surmælksprodukter er da super til katte. Jeg starter da killinger op til fast føde ved hjælp af cultura eller creme fraise ( torskerogn med creme fraise er guf når man kun er 4 - 5 uger :-))
Iøvrigt sjov nok med laktose og katte …Alle mine katte tåler fint laktose, de står næsten i kø for at stjæle min mælk fra glasset …Forleden skulle vi kræse lidt til vores aftenskaffe, og havde købt en rigtig vammel fastelavnsbolle med fløde og creme. Jeg blev ikke fed af kagen, for netop da jeg skulle til at spise den ringede telefonen, og da jeg kom tilbage var der kun vandbakkelsen tilbage - Rundt om min tallerken sad 5 stribede tøzer og slikkede creme og fløde af skægget
Alice - Mine får også altid lov at slikke resterne når jeg har tømt en bøtte creme fraiche eller lign. Og jeg oplever heller aldrig problemer med maven hvis de har drukket mælk eller slikket flødeskum eller is eller noget helt 5. i sig