D r lige straks jul

…og i denne uge har rema tahiti vanilje til en 20’er

  • tahiti vanilje har et lavere indhold af vanilin end den normale bourbon vanilje, til gengæld har den et højere indhold af heliotropin der giver en frugtagtig smag -----de kan IKKE anbefales i vaniljekranse, men er fortrinlige i fx konfekt, jeg er ikke så imponeret af størrelse vs. pris, men de er da ok

  • både netto og rema har “billige” mandler, de er til gengæld ikke friske - med mindst holdbar til hhv 4 og 5 md. 15 :thumbdown:

  • netto har også fundet val- og paranødderne frem… så ikke efter mindst holdbar til på dem

  • aldi har fine pekannødder, prisen er derefter…34 penge for 200 gram

:savle: :savle:

Paranødder… det er bare de bedste.

Tak for info om jul og nødder :høhø: :rock:

Måske jeg skulle prikke lidt til nisserne snart - de sover så tungt - og de skulle da nødigt sove for længe …

:nissedans:nissedans:nissedans:nissedans:nissedans:nissedans:nissedans:nissedans:nissedans:nissedans

har også luret nogen er gået i gang med at lave julepynt… jeg er kun kommet til at der er blevet samlet kogler

Jeg er ingen steder nået i forhold til jul, og går aldrig igang med det før efter min mor og lillebrors fødselsdag i midten af november :slight_smile:

Jeg begynder først at tænke jul, sådan cirka midt i december. :høhø:

Jeg glæder mig allerede til at få julekradseslæden frem :høhø:

Har allerede fået købt de første mange julegaver:)
Og overvejer, hvornår julebagningen kan passes ind i kalenderen henomkring november/december:savle: