Dagens NÅ (?) -oplevelse

Altså jeg sidder her og tænker på om det er mig der ikke er hysterisk nok med den influenza.

Jeg har lige ringet til min optiker for at få tid til linsetjek (styrketjek) som jeg altid får hvert halve år, medarbejderen i den anden ende spurgte så om det var fordi der var noget galt (et spørgsmål jeg normalt ikke får, men det var fint nok at hun spurgte) og jeg svarer så nej og SÅ fortæller hun mig at de har drøftet influenza-situationen og derfor kun laver tjek på de mennesker, der mener der er noget galt :uha: -surrender

Jeg må ærligt indrømme, at jeg var ved at falde ned af min stol. Hvad folk laver eller ikke laver i deres fritid pga. influenzaen det må de helt selv om, men der er jo tale om en forretning her. Mit eneste svar på det med influenzaen var “nå”, for det havde jeg altså slet ikke regnet med.

Jeg fik nu alligevel mit linsetjek da jeg kender ejeren og han mente jeg skulle ind til tjek…men sidder godt nok og undrer mig

Har I andre oplevet forretninger der helst ikke tager imod kunder lige nu?

-what-what-what-what

Nej, nu stiger kunsten !

Helt ærligt, man kan da også blive FOR hysterisk - deres forretning går da nedenom og hjem, hvis de skal have den holdning de næste 3-4 måneder.

-surrender-surrender

Kan de mon ikke købe de der lægemasker af papir på apoteket - og så noget af det der inficerende gele-halløj ??

:?

[quote=Nevadaisy;290512]Jeg har lige ringet til min optiker for at få tid til linsetjek (styrketjek) som jeg altid får hvert halve år, medarbejderen i den anden ende spurgte så om det var fordi der var noget galt (et spørgsmål jeg normalt ikke får, men det var fint nok at hun spurgte) og jeg svarer så nej og SÅ fortæller hun mig at de har drøftet influenza-situationen og derfor kun laver tjek på de mennesker, der mener der er noget galt :uha: -surrender
[/quote]

Så burde jeg da lukke min biks som zoneterapeut: i modsætning til optikeren skal jeg jo direkte røre ved folk.
Det lyder som om de ikke har læst op på emnet; hvis de er så bange, kan de jo bare håndspritte mellem hver kunde.

NP

Sikke noget pjat.

Så kan vi jo slet ikke leve - indtil sidst i december :S

Jeg skal til fødselsdag sammen med en masse mennesker i aften.
Det tager jeg nu ganske afslappet.

Det var da godt nok noget underligt noget :frowning:

[quote=Niels Peter;290518]Så burde jeg da lukke min biks som zoneterapeut: i modsætning til optikeren skal jeg jo direkte røre ved folk.
Det lyder som om de ikke har læst op på emnet; hvis de er så bange, kan de jo bare håndspritte mellem hver kunde.

NP[/quote]
Ved et kontaktlinsetjek sidder man i mindst 5 min med ansigtet meget tæt på hinanden og kan mærke hinandens ånde. Så jeg kan sgi godt forstå dem.

Hvis det var her i Kbh. i hvert fald.

Men optikeren burde da hellere sende sin stab til vaccinationer.

[quote=Sheer;290533]Ved et kontaktlinsetjek sidder man i mindst 5 min med ansigtet meget tæt på hinanden og kan mærke hinandens ånde. Så jeg kan sgi godt forstå dem.

Hvis det var her i Kbh. i hvert fald.

Men optikeren burde da hellere sende sin stab til vaccinationer.[/quote]

Jeg kan godt forstå deres bevæggrunde - altså at man sidder tæt på hinanden i 5 min, men jeg havde altså bare ikke regnet med det da jeg på ingen måde tænker over influenzaen i min dagligdag og så kom jeg bare til at tænke på om der er andre der har oplevet at forretninger kører på lavt blus lige nu.

Det er da egentlig komisk, at de tror, at de kan undgå smitte ved at sige nej til rutine-check mm. Mon de så låser døren og kun lukker folk ind, der har en aftale :?

Ja, det er også virkelig smart at tage folk som har problemer med linserne, for det har man altid, når man er syg. :slight_smile:

Det ved jeg ikke - men jeg kan lige se det for mig :tihi:

-LOL med en afvisninng på fynsk.

(åh mit hovede og av min hals, hvor er min næsespray)

Nej. Det har jeg godt nok ikke hørt om før!

Hvor jeg arbejder har vi spritlommetørklæder stående ved hver kasse og vi (hovedsageligt jeg, tror jeg) rører ikke ved kunder, som er usoignerede og/eller ser syge ud. Så bliver pengene lagt på disken… Men at vi så ikke kan undgå det alligevel, fordi folk konsekvent har sedlerne i munden :knotten: eller hoster (sådan rigtigt igennem) og giver os pengene med den hånd de lige har hostet ned i… :argh:

Jeg var ved en spaciallæge for 2½ måned siden. Her hang der skilte om at de ikke længere gav hånd på grund at influenzaen. Synes også, det virkede ret overdrevet. Men ok, lægen sagde så også, at de overvejede at droppe det, og han gav da hånd, da jeg gik.

[quote=Sheer;290533]Ved et kontaktlinsetjek sidder man i mindst 5 min med ansigtet meget tæt på hinanden og kan mærke hinandens ånde. Så jeg kan sgi godt forstå dem.
[/quote]

De skal nærmest nyse på hinanden for at smitte.
Resten af smitten foregår via hænder …

NP

[quote=Niels Peter;290553]De skal nærmest nyse på hinanden for at smitte.
Resten af smitten foregår via hænder …

NP[/quote]
Ok…

:klapper:Helt ærligt :uha:Magen til massehysteri. Nej undskyld, jeg synes det er ved at kører total af sporet. Hvad mon bliver det næste :øhmm:

Ja den synes jeg så også er langt ude, selv om jeg peb i den anden tråd, hvor Lise skrev, at det var hysteri. Men nu har jeg det også bedre lige pludselig, også falder min sympati med ofrene jo markant!

:slight_smile:

Nej jeg har ikke set disse ting her ved Hobro - men I kan jo tjekke næste weekend:-)

KH

-LOL ja for folk med aftalt tid kan nemlig ikke smitte…

Nogle mennesker er så “hysteriske” at man skulle tro at det var pest, det er kun influenza og ovenikøbet en mild influenza

For 1-2 år siden bragte bladet Helse en artikel om smittespredning.
Konklusionerne var, at:

  • Man kan kysse uden at smitte
  • Smitte sker primært via hånd-til-hånd og efterfølgende hånd-til-næse/øjenkontakt.

Dvs, hvis man vasker hænder, før man rører næse eller øjne efter at have haft kontakt med smitte (det kan sågar være via at holde fast i noget i bussen), så har man passet ret godt på.

Som det vist fornyligt er nævnt, beskytter div. alkohol-baserede typer håndrens kun mod bakterier, ikke mod virus :?

jeg sidder og tænker på om nogle af de ansatte mon har taget bussen på arbejde -LOL

for når de er SÅ hysteriske med situationer der nok ikke engang udgør en smitterisiko der er værd at nævne - hvordan mon de så har det med myldretiden ?