Nu nærmer vi os termin, så plejer i herinde gerne at gætte på antallet.
Det skal i naturligvis også have lov til denne gang. Det er både første gang for Daisy og mig at “vi” får killinger.
Ifølge Daisys opdrætter plejer linjen at få 3 stk.
Daisy er en lille kat på 2,9 kg.
Hun har taget 1,2kg på og der er en uge tilbage.
Så hvad siger i?
Krydser for at de virker. Sidder og uploader fra mobilen.
Personligt hælder jeg til 3-4 stk. Nogen dage ser hun mere lige ud end andre. Der er mere end een, for jeg når holder om maven bliver jeg sparket på begge hænder. G
Og jeg tror også at Line får ret i at det nok bliver på mig der skal fødes, det er nemlig alle andre katte end den drægtige der viser interesse for den fødekasse jeg har lavet til formålet. -LOL
[QUOTE=Barky;1312032]Personligt hælder jeg til 3-4 stk. Nogen dage ser hun mere lige ud end andre. Der er mere end een, for jeg når holder om maven bliver jeg sparket på begge hænder. G
Og jeg tror også at Line får ret i at det nok bliver på mig der skal fødes, det er nemlig alle andre katte end den drægtige der viser interesse for den fødekasse jeg har lavet til formålet. -LOL[/QUOTE]
Hun er jo selv født i en sofa, så hvorfor lave om på den tradition…
jeg tror faktisk kun at det er hendes bedstemor som eneste drægtige kat her i huset der har født i en fødekassen frivilligt… ellers har det været under dynen mellem vores ben, i tøjskabet (på den hylde hvor alt det man bruger oftest ligger) og flest gange midt på vores læder sofa at fødsler foregår…
og så havde vi en der fødte killinger mens hun gik rundt, ind til hun kravlede ind i min pude og fødte de sidste to ud af 6… der kom to killinger på 3 min… hun knap pressede for at få dem ud… men hende er daisy ikke i familie med (for det er ny (katten hedder ny og er nu 8 år ) som gjorde det nummer og hun larmede heller ikke i løbetid)
Synes stadigvæk hun er meget stor. Gætter stadigvæk på 6, om ikke andet så for at være flabet. Men vi kan da håbe at linjernes genetik tæller mere så det bliver ved de 3
[QUOTE=Barky;1312032]Personligt hælder jeg til 3-4 stk. Nogen dage ser hun mere lige ud end andre. Der er mere end een, for jeg når holder om maven bliver jeg sparket på begge hænder. G
Og jeg tror også at Line får ret i at det nok bliver på mig der skal fødes, det er nemlig alle andre katte end den drægtige der viser interesse for den fødekasse jeg har lavet til formålet. -LOL[/QUOTE]
Her var Fanni også den, som var allermest interesseret i fødekassen. Men Mimi endte med at føde i den. Hun er en ret laidback mor, der stoler fuldt og fast på, at jeg ved hvad som er bedst.
Mimi’s morlinjen har givet 2-3 killinger, men Mimi spyttede 5 ud, selvom hun ret symmetrisk at se på.
Jaeh, de fleste hunkatte vil deres menneske så meget til fødsel, at jeg synes de kommer i fødekassen hvis man bare selv lægger sig foran den og har det som stedet man vil nusse dem imens, hehe
Interessant observation Her føder vi i sengen PUNKTUM! Fødekassen kan godt bruges såfremt den står i sengen og den kan først flyttes på gulvet efter et stykke tid
Sjovt, og jeg har ikke oplevet en fødsel, hvor hunkatten ikke kunne overbevises om det, så længe mennesket bare lagde sig roligt ned foran den og insisterede på at her var vi Følger man efter hunkatten eller andet kan man godt glemme det :høhø: Jeg kom også ned som støtte/hjælper til en fødsel, hvor hunkatten netop hønsede rundt alle mulige steder, under og i sengen, skabe etc., så jeg satte hendes “mor” på en pude foran fødekassen og hun fik at vide at hun ikke måtte flytte sig uanset hvad, og at manden skulle finde sig et andet sted i stedet for at stå og kigge, og så gik der da heller ikke lang tid før hunkatten pænt lå i fødekassen, hehe