DAMN jeg blev forskrækket i dag

[quote=Rimmen;165764]Hold da op Annette! Sådan nogle idioter! Jeg er glad for at der ikke skete dig noget!
Du fik en del af nummerpladen, men hvad med bilen? Du har typen, hvad med farve mv? I så fald tror jeg godt at du kan anmelde det! Jeg ved ikke om politiet kan finde dem, men du kan ikke være den første der kun har fået en del af en nummerplade

Jeg ville godt nok være gal i skralden hvis det var mig.

Fatter ikke at nogle folk ikke tænker over hvilke konsekvenser det kan have at gøre sådan noget![/quote]

Jeg fik bogstaverne og de sidste tre tal i nummerpladen.
Bilen var en Opel (det KUNNE være en WV) metalsort på gule nummerplader og tonede bagruder.
Men jeg ved ikke om det hjælper en dyt at melde dem til politiet. :?

Vi holdte for rødt lys. Bag os sidder der en fyr og dytter helt vildt. Finn stiger ud af bilen og går hen og spørger om der er noget galt og manden brokker sig helt vildt. Finn spørger ham om han er syg. Imens skifter lyset til grønt og flere andre stiger ud af deres biler for at se hvad der sker.

Finn forklare dem at manden er syg og derfor åbenbart har behov for hjælp. Manden bliver mere og mere arrig mens alle der står og kigger faktisk syntes at det hele er ret sjovt. -høhø

Det ligger år tilbage men jeg husker det så tydeligt. Jeg er sikker på at det ikke skulle gentages idag hvor roadrage kan være rigtig farligt :frowning:

[quote=Nevadaisy;165761]Jeg håber da virkelig at de af jer, som giver udtryk for voldelige tendenser når I kører på jeres motorcykler ikke kunne drømme om at føre det ud i livet, for hvis det er sådan danmarks motorcyklister tænker, ja så slipper jeg da aldrig af med min angst for dem/jer.

Som skrevet føler jeg med dig og det må bestemt være ubehageligt…vold/hærværk er så bare aldrig løsningen mener jeg ikke[/quote]

hmmm, jeg har nu absolut ikke voldelige tendenser når jeg bevæger mig rundt i trafikken, dertil er mit kørepap squ for dyrt.
men de tre gange hvor jeg har været oppe i det røde felt og har reageret har jeg altså været tæt på at blive kørt i sænk af en bilist og som 2 hjulet trafikant er man noget mere udsat end de 4 hjulede

her kommer de 3 episoder der har gjort jeg reagerede

1, er på vej af en 2 sporet landevej med ca 85 km/t, ligger i inderbanen og bliver så “overhalet” af en dame i bil, da hun er ca oppe på siden af mig trækker hun ind i min bane, jeg har så øjenkontakt med hende og hun sidder bare og griner, mens hun ka se jeg er ved at kører ud i rabatten/grøften, der valgte jeg istedet for at acc væk at knalde hånden på hendes sidespejl, at det så røg af helvedes til er så en anden snak, men pludselig ku hun godt finde ud af at hun havde gjort noget dumt.

2, var på mc-tur i tyskland og havde stor oppakning og sidetasker på mcen, holdte for rødt lys ved et lyskryds, ca midt i min vejbane, da der bliver grønt trækker fjolset i banen ved siden af mig ind mod min bane og snitter sidetasken i venstre side med sin forskærm, hvorpå han giver mig fingeren, havde jeg ikke været en stor mand var jeg med garanti væltet, min sidetaske blev noget medtaget af sammenstødet, jeg gassede derefter op og fulgte efter manden meget meget længe og han var squ synderlig nervøs ku jeg se, især efter jeg lossede til hans bagskærm på hans møg mercedes.

3 , jeg var ude at trille en tut med en flok mc-venner, på et tidspunkt blev vi overhalet af en flok unge knejter som kastede nogle flasker efter os, en flaske ramte mig på skulderen. vi fulgte efter dem og på et tidspunkt var jeg oppe på siden af dem og lossede min fod ind i ventre fordør.

dette er bare nogle af de episoder jeg har været udsat for i mine 14 år som mcist.

desværre findes der idioter ude i trafikken, både dem der kører 2 hjulet og så sandeligt osse dem der kører 4 hjulet.
vi skal være der allesammen og ha respekt for hinanden i trafikken og hjælpe hinanden med at få det hele til at fungere i trafikken

desværre er det ikke kun unge motorcyklister der kører råddent i trafikken:sorry:

[quote=birtheras;165769]Nej, min udtalelse var ment som en joke. Faktisk syntes jeg at motorcykler er en pestilens i trafikken. De snor sig ind og ud og man aner aldrig hvor de er. :thumbdown:

Dermed så ikke sagt at der er fri jagt på dem for det syntes jeg bestemt heller ikke der skal være.

Gensidig respekt i trafikken er hvad jeg mangler :)[/quote]

ikke alle kører sådan, men de findes

[quote=Johnny;165792]1, er på vej af en 2 sporet landevej med ca 85 km/t, ligger i inderbanen og bliver så “overhalet” af en dame i bil, da hun er ca oppe på siden af mig trækker hun ind i min bane, jeg har så øjenkontakt med hende og hun sidder bare og griner, mens hun ka se jeg er ved at kører ud i rabatten/grøften, der valgte jeg istedet for at acc væk at knalde hånden på hendes sidespejl, at det så røg af helvedes til er så en anden snak, men pludselig ku hun godt finde ud af at hun havde gjort noget dumt.

2, var på mc-tur i tyskland og havde stor oppakning og sidetasker på mcen, holdte for rødt lys ved et lyskryds, ca midt i min vejbane, da der bliver grønt trækker fjolset i banen ved siden af mig ind mod min bane og snitter sidetasken i venstre side med sin forskærm, hvorpå han giver mig fingeren, havde jeg ikke været en stor mand var jeg med garanti væltet, min sidetaske blev noget medtaget af sammenstødet, jeg gassede derefter op og fulgte efter manden meget meget længe og han var squ synderlig nervøs ku jeg se, især efter jeg lossede til hans bagskærm på hans møg mercedes.

3 , jeg var ude at trille en tut med en flok mc-venner, på et tidspunkt blev vi overhalet af en flok unge knejter som kastede nogle flasker efter os, en flaske ramte mig på skulderen. vi fulgte efter dem og på et tidspunkt var jeg oppe på siden af dem og lossede min fod ind i ventre fordør.[/quote]

Johnny - Det synes jeg faktisk var godt gjort! :slight_smile: Især det med sidespejlet, der kunne jeg altså ikke lade være med at grine, da du beskriver det så malende. :tihi: :sorry: :sorry:

Annette - Fy for pokker, hvor skulle de skamme sig! :mad: :mad: Snothvalpe …

[quote=Annette O;165783]Jeg fik bogstaverne og de sidste tre tal i nummerpladen.
Bilen var en Opel (det KUNNE være en WV) metalsort på gule nummerplader og tonede bagruder.
Men jeg ved ikke om det hjælper en dyt at melde dem til politiet. :?[/quote]

Det burde de kunne identificerer den udfra, men jeg kender ikke til deres metoder som sådan… Jeg ville melde det, det værste der kan ske er at de ikke finder dem, men de kan jo slet ikke finde dem, hvis det ikke bliver anmeldt… og en eller anden gang, går deres lille leg sandsynligvis galt, og folk kommer til skade…
Øv, jeg hader trafik-idioter af alle slags! :thumbdown:

Sådan nogle bib… de burde meldes - en dag går det galt!

Jeg mangler ord! :uha:

Sådan nogle møgunger!!! jeg HADER folk der ikke fatter at overholde reglerne i trafikken, de er der for en grund!!!

Har selv en lillebror på 20 år der ikke kører som jeg mener er forsvarligt! Han kører 100 km/t på landevej fordi: “det er den fart jeg føler mig sikker ved!” Hvad tænker han! Jeg forstår det ikke!

Nej hvor uhyggeligt Annette :blegne:
De skulle bare have tæv skulle de! :mad:
Hader sådan nogle idioter! De skulle selv opleve det skulle de! :doh:

[quote=Rimmen;165764]Hold da op Annette! Sådan nogle idioter! Jeg er glad for at der ikke skete dig noget!
Du fik en del af nummerpladen, men hvad med bilen? Du har typen, hvad med farve mv? I så fald tror jeg godt at du kan anmelde det! Jeg ved ikke om politiet kan finde dem, men du kan ikke være den første der kun har fået en del af en nummerplade[/quote]

Anmeld dem! Jo før, jo hellere! Det er farligt for andre, det, de gør! Desværre er drenge/mænd i flok gode til at få hinanden til at genere eller skade andre “for sjov” - jeg hader det - det er ren mobning!
Du har en del af nummeret, farve og størrelse på bilen, og kan måske ligefrem huske deres ansigter/udseende. Meld dem dog!
Jeg har oplevet episoder, hvor jeg først lang tid efter har fattet, at det kunne anmeldes, fordi personen ville være farlig for andre også. Desværre fik jeg det ikke meldt, men det kan du - hep hep :ok:

[quote=birtheras;165785]Vi holdte for rødt lys. Bag os sidder der en fyr og dytter helt vildt. Finn stiger ud af bilen og går hen og spørger om der er noget galt og manden brokker sig helt vildt. Finn spørger ham om han er syg. Imens skifter lyset til grønt og flere andre stiger ud af deres biler for at se hvad der sker.

Finn forklare dem at manden er syg og derfor åbenbart har behov for hjælp. Manden bliver mere og mere arrig mens alle der står og kigger faktisk syntes at det hele er ret sjovt. -høhø

Det ligger år tilbage men jeg husker det så tydeligt. Jeg er sikker på at det ikke skulle gentages idag hvor roadrage kan være rigtig farligt :([/quote]

Enig i det sidste: Der er rigtig mange i dag, der giver los for raseriet og begår vold/overgreb, især, hvis de kan finde et “nemt” offer (læs: En, der er mindre end dem selv, og som måske ikke vil kunne finde ud af / turde at melde det). Fornylig blev jeg nærmest hevet af cyklen af en rasende mand, selvom jeg kører pænt og rækker armen ud etc. Det er desværre ikke første gang - trafikken er godtnok blevet mere farlig!