Da jeg kørte hjem fra arbejde her i eftermiddags.
Jeg var på vej til Nørresundby, og holder for rødt lys på “bakken”.
Lige ved siden af, holder en stationcar med unge mænd på omkring 20 år.
De unge mænd sidder og hujer og larmer, og egentligt tog jeg mig ikke af det. Det må de sq selv om. Men pludselig ruller den ene vinduet ned, og kaster en bakke kinamad ud skråt foran motorcyklen. Heldigvis er han verdens dårligste kaster, så det lander ikke lige foran mig.
Lyset bliver grønt, og jeg sætter i gang. De unge mænd kører langsomt - lige ved siden af mig og da vi er drejet ind på broen, svinger føren bilen indad mod mig, hvorefter passageren åbner bildøren lige ud efter mig.
De skriger højt af grin, og kaster en bunke servietter efter mig.
Damn jeg blev forskrækket. Hvad ligner det lige…
Ih jeg havde sq lyst til at hamre foden ind i bildøren.
du er for sød af dig… jeg havde næppe været så flink at nøjes med at hamre foden ind i bildøren… trods alt har man som biker motorkraften til at komme væk når det er “overstået”
[quote=Annette O;165662]
Ih jeg havde sq lyst til at hamre foden ind i bildøren.[/quote]
Sikke da en oplevelse, det er aldrig rart at blive forskrækket.
Jeg kan så fortælle at en motrorcyklist har sparket til min bil og det er grunden til jeg bliver meget nervøs når jeg skal ind i en rundkørsel + når jeg kører et andet sted og der ligger en motorcykel tæt på.
En dag da jeg var på vej hjem fra arbejde blev min bil nemlig sparket til uden grund - min kæreste kørte lige bagved og kunne absolut heller ikke se hvad jeg havde gjort galt. Jeg kørte lige så stille rundt i en rundkørsel og pludselig kommer en motorcyklist op (på indersiden) og laver et kæmpe skoaftryk i min bildør.
Nå det jeg ville sige er bare at der godt nok findes nogle idioter ude på de danske veje og jeg føler med dig. Personligt er det blevet bedre for mig nu (det er ca. 3 år siden nu), men jeg er stadig nervøs i de situationer, jeg håber ikke du er blevet lige så chokeret/påvirket.
Jeg er jo stadig HELT ny mc’ist, så jeg koncentrerede mig mere om at holde mig på vejen.
Tro mig - jeg havde i den grad lyst til at sætte benet foran - lige ud foran sidespejlet, men Yammi vejer altså 236 kg. og HVIS jeg skulle falde, så er hun altså lige et nummer for tung for mig.
Nej jeg er ikke bange eller noget.
Ja jeg blev forskrækket, men endnu mere gal i skralden. Og det irriterer mig vanvittigt meget, at jeg kun fik en del af nummerpladen.
[QUOTE=Annette O;165680]Nej jeg er ikke bange eller noget.
Ja jeg blev forskrækket, men endnu mere gal i skralden. Og det irriterer mig vanvittigt meget, at jeg kun fik en del af nummerpladen.[/QUOTE]
du ville intet kunne bevise uanset hvad…:mad::mad:
næste gang så hav dine nøgler i lommen i et ordentligt bundt i en holdbar nøglekæde…
når det koster en forrude, så lærer de det for alvor
De er syge i hovedet, sådan nogle idioter De kunne jo have gjort sig skyldig i et færdselsuheld… og så havde du måske fået de 236 kg over dig - jeg bliver så vred over sådan en skødesløs adfærd :fuck:
fy for den lede hvor en oplevelse, sådan et par knejter skulle trækkes ud af bilen og prygles med noget hårdt og tungt meget meget længe
håber du er kommet dig over chokket.
jeg har selv været ude for en del oplevelser af den art, men det har så osse kostet fjolserne der lavede dumme stunts knækkede sidespejle, samt buler i døre og skærme
Puha, sikken en oplevelse, de tænker slet ikke hvad der kan ske ved deres opførsel. Jeg plejer altid hvis jeg er i en uoverskuelig situation simpelthen at give gas og køre væk fra situationen så hurtigt som muligt.
Men ja, man skal passe på billister når man kører på motorcykel, mange ved ikke hvor farligt det er at chikanere et 2-hjulet køretøj.:mad:
Jeg håber da virkelig at de af jer, som giver udtryk for voldelige tendenser når I kører på jeres motorcykler ikke kunne drømme om at føre det ud i livet, for hvis det er sådan danmarks motorcyklister tænker, ja så slipper jeg da aldrig af med min angst for dem/jer.
Som skrevet føler jeg med dig og det må bestemt være ubehageligt…vold/hærværk er så bare aldrig løsningen mener jeg ikke
Hold da op Annette! Sådan nogle idioter! Jeg er glad for at der ikke skete dig noget!
Du fik en del af nummerpladen, men hvad med bilen? Du har typen, hvad med farve mv? I så fald tror jeg godt at du kan anmelde det! Jeg ved ikke om politiet kan finde dem, men du kan ikke være den første der kun har fået en del af en nummerplade
Jeg ville godt nok være gal i skralden hvis det var mig.
Fatter ikke at nogle folk ikke tænker over hvilke konsekvenser det kan have at gøre sådan noget!
[quote=Nevadaisy;165761]Jeg håber da virkelig at de af jer, som giver udtryk for voldelige tendenser når I kører på jeres motorcykler ikke kunne drømme om at føre det ud i livet, for hvis det er sådan danmarks motorcyklister tænker, ja så slipper jeg da aldrig af med min angst for dem/jer.
Som skrevet føler jeg med dig og det må bestemt være ubehageligt…vold/hærværk er så bare aldrig løsningen mener jeg ikke[/quote]
Nej, min udtalelse var ment som en joke. Faktisk syntes jeg at motorcykler er en pestilens i trafikken. De snor sig ind og ud og man aner aldrig hvor de er.
Dermed så ikke sagt at der er fri jagt på dem for det syntes jeg bestemt heller ikke der skal være.
[quote=Nevadaisy;165761]Jeg håber da virkelig at de af jer, som giver udtryk for voldelige tendenser når I kører på jeres motorcykler ikke kunne drømme om at føre det ud i livet, for hvis det er sådan danmarks motorcyklister tænker, ja så slipper jeg da aldrig af med min angst for dem/jer.
Som skrevet føler jeg med dig og det må bestemt være ubehageligt…vold/hærværk er så bare aldrig løsningen mener jeg ikke[/quote]
Hanne - først må jeg sige, at jeg på ingen måde lagde op til “ballade”. Jeg kører stille og roligt og følger trafikken. Jeg kunne ikke drømme om at gøre det anderledes, MEN - for selvfølgelig er der et men… Tanken om at losse benet ind i siden på de unge knejter var meget tæt på.
Det de gjorde var ren chikane, og kan på ingen måde sammenlignes med en (måske usikker) billist (som Karsten og jeg kom ud for forleden. Hun kørte overfor rødt, og var MEGET MEGET tæt på at ramme Karsten. Han kunne se at hun var max 19 år og sikkert meget urutineret, så han kørte lige så stille ved siden af hende, fik øjenkontakt med hende indtil hun stoppede op.)
Når unge mennesker (drengerøve) kører chikanekørsel, ved at lade som om de vil køre ind i en, kaster ting ud foran en og åbner en bildør, så er det for at provokere. Det er jo ikke det du gør vel
Desværre er der mange motorcyklister, der kører fuldstændigt åndsvagt og giver os andre en rigtigt dårligt ry. Det er min opfattelse at det er unge mennesker der skal vise sig og een eller anden dag går det galt for dem.
[quote=Annette O;165773]Hanne - først må jeg sige, at jeg på ingen måde lagde op til “ballade”. Jeg kører stille og roligt og følger trafikken. Jeg kunne ikke drømme om at gøre det anderledes, MEN - for selvfølgelig er der et men… Tanken om at losse benet ind i siden på de unge knejter var meget tæt på.
Det de gjorde var ren chikane, og kan på ingen måde sammenlignes med en (måske usikker) billist (som Karsten og jeg kom ud for forleden. Hun kørte overfor rødt, og var MEGET MEGET tæt på at ramme Karsten. Han kunne se at hun var max 19 år og sikkert meget urutineret, så han kørte lige så stille ved siden af hende, fik øjenkontakt med hende indtil hun stoppede op.)
Når unge mennesker (drengerøve) kører chikanekørsel, ved at lade som om de vil køre ind i en, kaster ting ud foran en og åbner en bildør, så er det for at provokere. Det er jo ikke det du gør vel :)[/quote]
Nej selvfølgelig ikke…jeg gjorde faktisk ingenting, motorcyklisten var bøllen der kørte for stærkt og åbenbart havde indestængte aggressioner.
Jeg er helt klar over at de provokerede dig og det var slet slet ikke i orden og meget farligt, jeg mener bare stadig ikke vold er løsningen ligemeget hvad andre mennesker gør ved en. Derimod må man anmelde det til politiet og sætte sin lid til at der sker noget den vej
Det er heller ikke det samme at tænke man vil udøve vold (den tanke kan jeg skam også få når jeg møder idioter i trafikken) som rent faktisk at gøre det