Jeg fik skæld ud af Anne fordi jeg ikke havde styr på titlerne i KAT IV, jeg sad i DSO’s stand og hang lidt i bremsen fra en tur i Fårup dagen før. ![]()
Jeg ved der var fine og overraskende resultater i de andre kategorier, så er der nogle der vil dele ![]()
Jamen så starter jeg for en gangs skyld.
Pelka min bicolour peterbald, er blevet kastreret og var derfor med for første gang i flere år.
Sidste hun var afsted gik der et eller andet galt for hende og dream og søde milde Pelka var et uhyre hele weekenden.
Denne gang havde hun Muffin med og skulle bare sidde og kigge lørdag og se fra ham at det hele var cool.
Og det var det. Allerede på hotellet fredag var hun i hopla og har taget det hele i stiv pote. Længe leve Muffin !
Og søreme om ikke hun blev nomineret søndag !!! Det var temmelig uventet. Vi tabte med bravur på scenen og det er bare helt fint, for vi er slet ikke oppe i den liga. Hun hyggede sig med stewarden og havde en fin weekend. Så jeg er glad.
Og træt !!! Det gik fint, men når pludselig der skal tages hensyn / samarbejdes på tværs af klubber, så ryger det vi bare plejer at gøre på rutinen og som nærmest kører af sig selv og så skal der knokles.
Glæder mig meget til min eftermiddagslur !
Først og fremmest stort tillykke til alle med de flotte resultater, og tak for en rigtig hyggelig weekend ![]()
Lørdag var Mingus og Fanta hos Marie Westerlund, hvor de begge fik en rigtig god oplevelse. Mingus fik endnu et CAPS på vej mod Supreme, og da han var den eneste hankastrat, blev han med glæde nomineret. Marie besluttede sig også for, at han var dagens bedste somali, så han vandt sørme Best In Breed
På scenen var han oppe mod en rigtig flot SIA, men da stemmerne blev talt op, stod der 2-1 til Mingus, så min lille dreng fik endnu et flot resultat til samlingen
Dommerne valgte, at en dejlig blå abypige var bedre end ham, og det var helt fint ![]()
Fanta havde en fest hos Marie. Ih, hvor skulle der leges!
Fanta er først lige blevet 1 år, og det kan man godt se i hendes udvikling. Marie synes dog, at hun er kommet en del længere og er mere sammenhængende, end sidst hun så hende i foråret. Så Fanta fik sit første CACIB og blev desuden nomineret
Så stolt! På scenen var hun oppe mod nogle rigtig flotte hunkatte, og hun fik ingen stemmer. Hovedsagen var, at steward Esben fortalte, at hun havde haft en rigtig god oplevelse og havde leget sig igennem ![]()
Søndag var vi hos Thea Friskovec, som godt kunne lide begge mine somali. Mingus fik sit sidste CAPS og blev dermed Supreme Premier
Han var eneste hankastrat og blev nomineret til sceneshow. Fanta fik endnu et CACIB, og jeg var meget enig med dommeren i, at hun godt kunne bruge større ører og længere hale
Thea havde dommerelev på, og hun fik ham til at placere alle somali (6) i rækkefølge. Så ville hun bagefter fortælle ham, om hun var enig. Stor var min glæde, da de begge placerede Mingus først. Fanta blev nr. 4 på grund af føromtalte mangelpunkter
Til nom var Fanta oppe mod en meget smuk orientaler og siameser, hvor orientaleren fuldt fortjent blev nomineret.
På scenen var Mingus oppe imod en smuk sort OSH, hvor stillingen igen blev 2-1 til Mingus
Hvem der blev bedste hunkat mm, vil jeg overlade til en anden at fortælle
Mingus blev fejret på scenen med en flot Felis Danica-kokarde i anledningen af hans fine Supreme-titel. Stor var glæden over min dejlige dreng, som bare tager alt så godt
Tak til alle, som delte min dag og ønskede tillykke ![]()
En ekstra stor tak til Lykke, Rune, Pia, Eva, Charlotte og Ane, som i anledningen af Mingus’ titel skillingede sammen og gav mig et gavekort på billede af Mingus hos fotografen. Jeg er umådelig rørt og taknemmelig
Der er noget om, at tak kun er et fattigt ord, og i dette tilfælde slet ikke nok til at kunne udtrykke, hvad jeg følte over denne omtanke.
Og se så lige, hvad der kom ud af et kvarter hos fotografen ![]()

Jeg håber, at der kommer mange i Herning og hjælper med at fejre hans flotte titel - jeg glæder mig ![]()
Super hyggeligt weekend, hvor vi fik nye bekendskaber med kurilean og tidligere købere kom og hilste på os ![]()
Jeg havde denne gang kun KBS med, min egen Agathe, samt Knerks Miss Marple og Finn, Alle tre elsker show, så det er en fornøjelse. Alle fik stor ros og for både type og ikke mindst temperament. Vi fik stor ros for vores avls arbejde både lørdag og søndag
Især Veikko var helt imponerende, for hans tidligere oplevelser med racen, er det stik modsatte ![]()
Finn og Miss Marple var hos samme dommer, de fik begge ros, desværre oplevede jeg ikke selv NOM, da jeg var oppe med Agatha, men Miss Marple slog farmand i NOM til bedst in Breed ![]()
Lørdag var Agatha, var oppe til NOM, som hun efter lange overvejelser tabte. Hun blev dog NOM til bedst in Breed.
De to søstre måtte så op mod hinanden på scenen, hvor der stod 2-2, skildommeren måtte bruge lidt tid indne hun valgte Agathe som den bedste
Er super stolt af min smukke pige. ![]()
Søndag:
Agathe tabte igen NOM, efter lange overvejlser hos dommeren. Finn blev også slået i NOM, mens Miss Marple fik NOM og vandt BIS med 3-1
Kirsten jeg var sammen med havde KorZhik´s Camilla Frapin med, Mille fik begge dage stor ros. tabte lørdag NOM men fik NOM søndag, men ingen stemmer på scenen.
tre Kastrat dreng fra vores opdræt var også afsted, den ene ejer er herinde, så hun må selfv fortælle, men de to andre fik
IP. DK JeaTri´s Futé fik begge dag CAGPIB, samt NOM søndag
DK JeaTri´s Harlekin fik begge dag CAP og er nu Premie, lørdag blev han NOM og til Best in breed

Først og fremmest tak til Felis Danica, klubberne og alle de frivillige for en flot og velorganiseret udstilling - som dog burde have været større, end den endte med at være. ![]()
Caithlin var hos Thea Friskovec, som endnu en gang gav hende stor ros for farve og type. Det femte CAPS var hjemme - og ligeledes nominering, da hun var den eneste hunkastrat.
I Thea’s rangordning af alle seks vildtfarvede havde hun Caithlin som nummer to. ![]()
Til kat.IV veteran havde hun konkurrence af en dejlig aby-dame, men Thea valgte altså Caithlin denne gang. ![]()
Ved sceneshowet vandt hun BIS med alle tre dommerstemmer - og det var endda over et par meget smukke damer. ![]()
![]()
Derefter vandt hun BOX’en 2-1 over hankastraten - Pernilles dejlige Mingus. ![]()
Heldigvis opførte grandhertuginden sig rigtigt pænt på scenen denne gang. Hun ventede med at flegne ud, indtil jeg bar hende ned fra scenen… ![]()
vi havde osse en super god weekend og kaz fik hans cert (CAGPIB) både lørdag og søndag og han fik stor ros og skulle op til biv lørdag hvor han så tabte på et efter min mening latterligt grundlag, han var lidt urolig ved dommerbordet og sagde små klynke/jamre lyde, men ingen hvæs el skrig, plus han så var lidt besværlig at holde til BIV og til BIV fik vi så at vide at kaz absolut var den bedste, men at han ikke kunne få BIV pga dommeren var blevet bange for de lyde han gav fra sig.
har så siden fået at vide at lige præcis den dommer faktisk er utryg ved store katte, ja så er han dælme ikke de rette til at bedømme MCO
[QUOTE=FinnFrode;1286566]Først og fremmest tak til Felis Danica, klubberne og alle de frivillige for en flot og velorganiseret udstilling - som dog burde have været større, end den endte med at være. ![]()
Caithlin var hos Thea Friskovec, som endnu en gang gav hende stor ros for farve og type. Det femte CAPS var hjemme - og ligeledes nominering, da hun var den eneste hunkastrat.
I Thea’s rangordning af alle seks vildtfarvede havde hun Caithlin som nummer to. ![]()
Til kat.IV veteran havde hun konkurrence af en dejlig aby-dame, men Thea valgte altså Caithlin denne gang. ![]()
Ved sceneshowet vandt hun BIS med alle tre dommerstemmer - og det var endda over et par meget smukke damer. ![]()
![]()
Derefter vandt hun BOX’en 2-1 over hankastraten - Pernilles dejlige Mingus. ![]()
Heldigvis opførte grandhertuginden sig rigtigt pænt på scenen denne gang. Hun ventede med at flegne ud, indtil jeg bar hende ned fra scenen…
[/QUOTE]
havde jeg vidst du var der osse, var jeg da kommet fordi for at sige hej og davs
og så har jeg forresten en sjov historie.
om lørdagen fejrede vi at kaz var blevet I.P i koscian og det var med kransekage,noget lagkage og boblevand. brian fra jyrak kom fordi og så tilbød vi ham et stk og på forunderlig vis forsvandt skålen med kransekage lige pludselig for så at dukke op, oppe på scenen hos Bette Lind og Susanne wehnert og de 2 guffede løs, sidenhen så vi ikke skålen med kransekage som så om søndagen dukkede frem på dommerbordet ved sceneshowet og der gik dommerne til fadet:tihi:
.
kan det forresten kaldes bestikkelse:p
Jeg kan godt sige den, den faldt på et tørt sted
Den kom som sendt fra himmelen - de smagte pragtfuldt, og vi trængte til det selv om vi har lidt at tære på ![]()
vh
Susanne
Jeg havde min lille kælekat med til udstilling. Både hans og min den første. Som mange herinde ved går jeg med en lille opdrætter drøm og spørger alt og alle om alt - så først et SuperKæmpeStortTak til alle som har stillet ører til rådighed og for de mange fine råd og holdninger jeg har fået retur. Ingen nævnt ingen glemt! ![]()
Så glad for den super modtagelse jeg har fået som udstiller!
Kælekatten aka DK Lovelycoons Theodor klarede det superfint. Han var især i hopla lørdag og alt var bare så sjovt og dejligt. Der var ikke nok som kunne få lov til at røre, nusse, rose og hvad ved jeg
Søndag var batterierne gået temmelig meget tomme
og stort set hele dagen gik med at snorkboble i buret. For nogle uger siden var jeg ude hos Tine http://www.ushoosinu.dk/ for at se og lære hvordan en showvask skulle klares. Det var en superoplæring jeg fik der, for begge dommere roste ham for hans fine show stil. Det må jeg så se om jeg kan gøre efter til næste udstilling.
Men til resultaterne…
Lørdag fik han EX1 og blev nr. 2 af 5 til BIV. Tabte BIV til en stor flot creme MCO bamse fra Sivkærs opdræt. Blev nomineret og vandt sørme BIS (for MCO ungdyr). ![]()
Søndag fik han også EX1, men tabte NOM til en flot blå NFO og tabte igen BIV til Sivkærs creme MCO. Mit lille bisse har jo ikke en chance mod en 2 årig kæmpe som ham, så fint at tabe til en værdig modstander!
Flotte kommentarer fra dommere, helt sikkert en fin oplevelse og en ny lille udstiller blev født her i weekenden ![]()
Et par billeder af den lille ny udstillingsdeltager.
I afslappet stil, inden al weekend virakken, med hans katteven Chap

Det fine resultat måtte fejres med en tur til omkring Poul G

Søndag morgen kl 7 skulle vi op og igang - men den lille syvsover var ikke klar til at stå op.
Han måtte vækkes og det var ikke sådan lige at få ladet batterierne op igen… ![]()

Hvor er det bare dejligt at læse din beretning fra den første udstilling. Der er mange ting, man kan være usikker på som ny udstiller, men du har været velforberedt - og så er det altså ikke så farligt igen. Det er vist ret usædvanligt, at to debutanter - både udstiller og kat - opnår et BIS, så det lover godt for fremtiden. Det vil ikke lykkes hver gang, men nu ved du i hvert fald, at din Theodor har kvaliteterne til at være med blandt de bedste. Stort tillykke fra en anden kælekatteudstiller. ![]()
Vi var afsted med Louis og Rhys. Begge drenge fik deres certer (Louis var dog bare med som selskab søndag) og godt med ros, men de er jo stadig ret unge, så de tabte NOM til nogle flotte veludviklede herrer ![]()
Begge drenge var forbi PoulG, og vi er noget imponerede over hans arbejde. Louis nægter pure at stå op på billeder eller at kigge på kameraet (medmindre han har tungen i næsen
), og Rhys er bare fanget i al sin opmærksomme nusselighed ![]()

Catwalking like a pro ![]()

Seee, hvor nuttet han kan være ![]()

Min lille radiobil ![]()
[QUOTE=Lykke;1286588]Vi var afsted med Louis og Rhys. Begge drenge fik deres certer (Louis var dog bare med som selskab søndag) og godt med ros, men de er jo stadig ret unge, så de tabte NOM til nogle flotte veludviklede herrer ![]()
Seee, hvor nuttet han kan være ![]()

Min lille radiobil
[/QUOTE]
Lækker lille radiobil! ![]()
Tak Finn - ja jeg havde forberedt mig godt og ja derfor var det også overskuelige dage; dog med megamange indtryk.
Allerede søndag kom jeg ned på jorden igen
og ja BIS til MCO når der også er NFO med er ikke så nemt igen. Men pyt jeg er primært med for at lære og skabe kontakter, at Theodor så hyggede sig var jo bare superfint. ![]()
Jeg var afsted begge dage med Bob.
Lørdag blev han nr. 3 ud af 3 og lørdag blev han nr. 2 ud af 2 ![]()
Vi var oppe mod 2 af de gamle garvede huskatte og Bob havde ikke en chance. Han er stadig ikke færdig udviklet og hans pels er nærmest ikke eksisterende i øjeblikket.
Men det var nogle virkelig gode dage for ham og jeg. Han tog alting super fint og fik en god oplevelse. Så vi fik præcist hvad vi kom efter.
Faktisk smile jeg så meget og var så stolt at flere sagde Tillykke da vi gik tilbage til buret, de troede vi havde vundet det hele ![]()
Det havde vi faktisk også i mine øjne.
Jeg var afsted begge dage med Bob.
Lørdag blev han nr. 3 ud af 3 og lørdag blev han nr. 2 ud af 2 ![]()
Vi var oppe mod 2 af de gamle garvede huskatte og Bob havde ikke en chance. Han er stadig ikke færdig udviklet og hans pels er nærmest ikke eksisterende i øjeblikket.
Men det var nogle virkelig gode dage for ham og jeg. Han tog alting super fint og fik en god oplevelse. Så vi fik præcist hvad vi kom efter.
Faktisk smile jeg så meget og var så stolt at flere sagde Tillykke da vi gik tilbage til buret, de troede vi havde vundet det hele ![]()
Det havde vi faktisk også i mine øjne.
Jeg er i øvrigt bagud :høhø: Nu har det jo lige været Herning, men jeg har også nogle resultater herfra jeg ikke har fået delt endnu.
Jeg var afsted bare med Mikki begge dage, og vi havde et par rigtig fine dage. Jeg havde ikke regnet sådan med det helt store, selvom Mikki da heldigvis har fået skiftet sin pels færdig nu og ikke længere ligner noget der er dryppet i klorin :høhø: Mem han var med fordi han er en god og sød repræsentant for racen, der gerne vil hilse på alle og enhver.
Lørdag var vi oppe hos Anne Veland, som vældigt godt kunne lide ham. Så han fik sit CAGCIB og blev kaldt tilbage til NOM, som han vandt over de andre. Og til min overraskelse vandt han sørme over en meget fin hunkastrat som Anne’s nominering til Bedst i Racen. Så jeg var rigtig glad ![]()
På scenen regnede jeg ikke med noget som helst, og blev derfor mere end befippet da Mikki ikke bare vandt, men vandt enstemmigt! Jeg havde godt bemærket at flere af dommerne virkede til at kigge ekstra på Mikki, men alligevel - enstemmigt?
Jeg var rigtig glad og gik vist noget rundt om mig selv - og var lige ved at lave den klassiske med at løbe op og hente ham inden han nåede at blive holdt op mod hunkatten ![]()
Jeg regnede så egentlig med at nu var det det, da Mikki til Bedst i Racen skulle op med en rigtig flot fuldt udviklet hunkastrat (Nr. 1 hunkastrat i 2014 og 2015 på Européklubbens topkatte liste). Men sørme om han ikke også vandt den!
De to hunkastrater som han slog var de to, som jeg havde forventet det ville stå imellem, så jeg er meget glad og noget forbløffet ![]()
Søndag var vi oppe hos Martti Peltonen, som også rigtig godt kunne lide ham. Han fik CAGCIB og vandt NOM, så rigtig dejligt
Bortset fra Mikki var det dog nogle andre hankatte der var oppe på scenen, og det blev en finsk ocicat, der vandt ![]()
Européklubben havde som præmie til Bedste Europé et billede af Fotograf Poul G. Så Mikki var en tur forbi ham, hvor jeg også bestemte mig for at købe et billede selv. Det blev til et prale billede og et almindeligt pænt billede (beklager størrelsen) ![]()