Danmark ifølge Bubber, i morgen om dyresex

Synes det er et uheldigt signal at sende, at sålænge dyret ikke lider overlast, så er det okay…

Gælder det så også for pædofili? Der tager børn også engang i mellem selv tiltag til at dyrke sex med krænkeren! Oralsex skader jo heller ikke, det skader heller ikke at dyrke gensidig onani osv osv.
Handler det ikke også om moral, hvad der er rigtigt og forkert?

Eller er det fordi det er dyr vi taler om, så er det ‘lige meget’ fordi de ikke er noget værd og ikke tæller i regnskabet…altså jeg forstår ikke at i synes det er okay.

Og hvor går grænsen? Så længe dyret ikke er skadet, så er det fint? Og hvem vurderer så om dyret tager skade??

Pædofile mener jo heller ikke børn tager skade af sex og bruger ALTID den der med, at de vil jo selv. Hvilket også passer i få tilfælde, men vi er sgu da voksne mennesker…det er da os der skal tage vare på både børn og dyr og sikre at de har det godt. Fordi nogle syge mennesker har lært deres hund at kneppe dem, så er det da ikke ensbetydende med at det er en ‘okay’ handling…:ked:

Synd hun ikke havde en sløv kniv ved hånden - så var han færdig med at voldtage dyr. :S

Jeg trækker mig fra debatten, for nu starter parallellen til pædofili osv. og nej, jeg er ikke fortaler for hverken pædofili eller dyresex, omend jeg ikke mener det kan sammenlignes. Pædofili er i mine øjne meget værre og mere krænkende og ødelæggende. Så natnat, jeg smutter igen…

Og Sodomi er IKKE værre end fx alm dyrehold, og er ikke krænkende og ødelæggende for dyret???

Go’nat så, måske du liiiige bør sove oven på de udtalelser der:cool2:

Pædofiliens grundtanker er ens med sodomiens!
Den lystne kan IKKE sætte sig i dyrets og/eller barnets sted. De mener begge, at det er uskadeligt, at det ligefrem er godt for dyret/barnet, og at det bliver endnu mere legalt når barnet/dyret selv opfordre til sex.

Pædofili er også lovligt i mange lande.

Nej det er rystende :frowning: og netop derfor er et forbud vigtigt, for folk overholder ikke den lov der i forvejen er, så må der strammes op.

[QUOTE=Helene;576661]Og Sodomi er IKKE værre end fx alm dyrehold, og er ikke krænkende og ødelæggende for dyret???

Go’nat så, måske du liiiige bør sove oven på de udtalelser der:cool2:

[/QUOTE]

Jeg er ikke enig med dig, kan du evt. bare acceptere det og lade være med at ligge holdninger over på mig, som jeg ikke på nogen måde har givet udtryk for!? :mad: :mad: Jeg bliver sgu sur, når jeg skal tillægges alverdens sære holdninger, fordi jeg ikke stemmer i og råber “det er klamt, det skal forbydes” - jeg har skrevet min mening længere oppe. Forhold dig venligst til det og ikke en masse andet som du tror jeg mener!

Hvad vil I have? Vil I have det stoppet? Eller vil I have nogle flere paragraffer?

Hvis folk ikke overholder den lov, der i forvejen er, så er løsningen netop ikke flere paragraffer. Dem overholder folk jo heller ikke.

Løsningen er mere effektiv retshåndhævelse. Men det har Lene og Brian ikke leveret. De har bare set bistre ud og lavet flere paragraffer. For det er det, de fleste beder om.

I stedet for flere paragraffer skal vi kræve, at anmeldelser af overtrædelser af dyreværnsloven efterforskes effektivt.

vh

Andreas

[QUOTE=Andreas;576694]Hvad vil I have? Vil I have det stoppet?

…snip, klippe,hakke…

I stedet for flere paragraffer skal vi kræve, at anmeldelser af overtrædelser af dyreværnsloven efterforskes effektivt.
[/QUOTE]

Jo, dyreværnsloven burde være alt rigeligt, til at man kan straffe folk, der dyrker sex med dyr…
MEN - når Etisk Råd ikke vil udtale at dyrene rent faktisk lider overlast ved det seksuelle misbrug, så er der ikke nogen hjemmel i loven for at straffe :frowning:
Derfor bør der være et reelt forbud mod sodomi…

Hvis man nu tager et eks som med manden der forgriber sig på geden. Han blev jo pågrebet senere - ville en straf for voldtægt af geden ikke havde været fair (og så kommer der ulovlig indtrængen af både ged OG den private ejendomsret)…

• hvad dælen ligner det at springe ind over folks hegn og bolle deres dyr??? Det er jo nærmest - og ironisk nok - fuldstændig dyrisk.
    Og lige præcis i dette tilfælde, synes jeg det hele er endnu mere kriminelt og uacceptabelt.
    Og gudved hvilke tanker sådan en mand har ''orv hvor er jeg liderlig, nu skal jeg bare ud og have fat i en… ged??
    Burde man ikke netop hjælpe de mennesker…tænker med psykolog og evt medicin, for det er jo helt klart afvigende i uhyggelig grad.
    Og MÅSKE ved folk godt de er afvigere, MÅSKE vil nogen gerne hjælpes ud af misbruget.

Det bliver enormt svært at ‘knalde’ de folk der begår disse overgreb mod dyr (og jeg aner heller ikke hvem der skal håndholde loven), men det ville da være skønt om de kunne få en straf for forbrydelsen når de så endelig bliver busted. Og måske få lidt psykologhjælp. Om ikke andet, så kan det da stå 5 år på straffeattesten, og så ved bondemanden om det er en gut han vil have med i stalden eller ej…

[QUOTE=Ann K;576696]…
MEN - når Etisk Råd ikke vil udtale at dyrene rent faktisk lider overlast ved det seksuelle misbrug, så er der ikke nogen hjemmel i loven for at straffe :frowning:
…[/QUOTE]

Overlast skal ikke afgøres på et etisk grundlag, men på et veterinærmedicinsk. Udsendelsen viste en dyrlæge, der ikke var i tvivl.

vh

Andreas

P.S. Det var Dyreetisk Råd, der startede hele balladen om kattebekendtgørelsen:

Det Dyreetiske Råd er usikker på, hvilke forhold kattene på katterier i dag rent faktisk holdes under, men har ud fra en principiel stillingtagen vurderet, at der er behov for at udarbejde regler vedr. erhvervsmæssigt hold af katte.

Her kan man tale om, at uvidenhed går i selvsving.

[QUOTE=Andreas;576701]Overlast skal ikke afgøres på et etisk grundlag, men på et veterinærmedicinsk. Udsendelsen viste en dyrlæge, der ikke var i tvivl.
[/QUOTE]

Ja… Men når nu det er Etisk råd, som lovgiverne støtter sig op af, så tror jeg bestemt ikke at man kommer så særligt langt med at få noget vurderet veterinærmedicins… For overlast behøver jo ikke kun at være fysisk overlast - det kan jo også sagtens være psykisk…

[QUOTE=Ann K;576696]Jo, dyreværnsloven burde være alt rigeligt, til at man kan straffe folk, der dyrker sex med dyr…
Derfor bør der være et reelt forbud mod sodomi…[/QUOTE]

Her bør det måske nævnes at det IKKE var et enigt Råd, Peter Mollerup, ønsker et forbud

Jeg synes så, at det var godt at han lavede et program om dette. Han sagde også deri, at det var et “tabu-emne”, og derfor lukkede folk tit øjnene for hvad der skete.
Jeg sad og så programmet, og fik noget så ondt af dyrene. Især den stakkels ged man så blev forulempet (for at sige det på den pæne måde). Det er simpelthen ikke acceptabel! Det bliver gættet til at hver 7. dansk mand har haft sex med dyr. Helt ærlig, det er dyr. De kan ikke sige fra, tænk dog over det! Argh. (sorry for mit sure opstød).
Men som sagt, så synes jeg det var godt han tog emnet op, for at åbne øjnene for hvad der sker. Jeg har også hørt nogle rygter om, at netop fordi dette program blev sendt, så vil politikerne have gjort dyresex ulovligt! Krydser fingre

[QUOTE=baremig;576544]Nå, så er jeg som den eneste åbenbart, heller ikke interesseret i at udstede et forbud.

Nej da - du har sikkert en hel del sodomister bag dig, bare rolig, du står slet ikke alene… Blandt de mere normaltænkende, står du nok ret alene. Intet normalt tænkende menneske anser en anden art for noget seksuelt. Det er en normalitet, fordi det er den tendens flest dyr i dyreriget følger - fx dyrker hunde og heste ikke sex og ej heller katte og mennesker. Normen er det flest individer i en gruppe eller på tværs af grupper gør på et givent tidspunkt - ergo er dyresex unormalt.

Dels synes jeg man skal bruge krudtet på at kontrolere og sørge for at folk overholder den allerede gældende danske dyreværnslov, istedet for at bruge en masse krudt på at lave en lov der faktisk er unødvendig…

Bare rolig - det gør vi også. Jeg har så sent som i morges “hjulpet” nogle katteejere til at forstå, at en fritløber, der er ramt af en bil, som ikke er mærket, men fodret af dem, er deres kat - og de derfor NU skal gøre noget for at stoppe det dyrs lidelser. Fordi det står i loven, at dyr ikke må lide unødigt.

Hvis man overholder den gældende danske dyreværnslov, det meste dyresex alligevel være forbudt, og hvis ikke det skader dyret, så er jeg ærlig talt fløjtende kold i rumpetten over det.
Hvor ved du fra, at det ikke skader dyret? Dette er netop det springende punkt. Jeg har erfaret - se mit tidligere indlæg - at det kan skade. Hvorfra har du dine erfaringer? Hvad bygger du det postulat på? Har du evnen til at samtale med dyr?

Det er lidt som om man tror dyresex kun er vamle mænd der stikker tissetrolden ind i alle mulige og umulige dyr, og det er jo ikke helt korrekt.
Sandt - og det ser du heller ikke mig påstå. Den mand, der voldtog hesten, var chef i en større virksomhed i DK, og disse sygelige tendenser er meget mere udbredte end mange tror. Desuden problematiseres det yderligere af, at folk, der er sodomister også ofte tænder på andre seksuelle afvigelser, herunder sex med børn.
Ekstra Bladet oprettede i sin tid en annonce og søgte mænd, der ville have sex med en 13 årig tror jeg hun var (falsk profil). Det væltede ind med henvendelser fra alle mulige mænd, og de der mødte op blev fotograferet i døren. I husker nok artiklerne. Jeg har skrevet om sodomi i forbindelse med, alle de overgreb på heste, der fandt sted i mit udgivelsesområde. Det chokerede mig, hvor syge disse mennesker er, og når du går på deres hjemmesider og taler med dem, så dukker der ofte også noget med børn op… Den ene afvigelse har det med at tage den anden. Det ved vi fra andre områder også. Har man sagt a er der ikke langt til at sige b… Men det gælder naturligvis ikke alle.

Der findes kvinder der smører alskens ting og sager i skrævet på sig selv, og så får hunden lige lov at “gøre rent”, og det er da pisse ulækkert, men hunden synes med statsgaranti at det er fedt at den får leverpostej…
Vil du virkelig give en garanti på det? Det er helt hen i vejret, for du kan jo ikke se, hvad en hund tænker. Det er det mest usaglige argument jeg har set. Hertil kommer den moralske del - er det i orden at udnytte hundens tillid på denne måde? Rent etisk er der også grænser for hvad vi seksuelt kan tillade os. Dette svarer til at påstå, at det spædbarn, der endnu ikke har et sprog og kan forklare sig, med garanti synes det var dejligt at sutte på (censur) fordi farman havde smurt noget sødt derpå først. Ganske som du ikke kan spørge hunden, kan du heller ikke spørge barnet. Det sidste vil du uden tvivl - håber jeg - påstå er et overgreb. I min verden er det første eksempel med hunden akkurat det samme overgreb.
Jeg definerer her overgreb som udnyttelse af et umælende ikke seksuelt opstemt individ, som handler uden vilje og viden i situationen. Det er for mig at skade andre seksuelt, når det sker.

Og hvis landmand Hansen går ud og stikker miniHansen i sibn yndlingsko, uden at den skal bindes mere end den er i forvejen, så er koen nok rigtig ligeglad, og oftest glæder den sig nærmest til han kommer med skamlen, får så får den en håndfuld lækkerier i krybben, så den kan stå stille imens…
Samme tomhjernede argument som ovenover. Se desuden mit indlæg om min venindes hest. Naboen havde næppe - næppe for jeg har ikke kigget efter - en penis større end en hingst, men overgrebet nedbrød hesten psykisk. Den er død i dag.

Jeg synes vi skal sætte ind og gøre alt hvad vi kan for at stoppe den slags dyresægs, hvor dyret lider overlast, men det er altså også forbudt i forvejen…Det behøver vi ikke en ny lov til, for vi kan bare bruge den vi allerede har.
Ja det skal stoppes - hvordan er vi ikke færdige med at summe over. Jeg ved det personligt endnu ikke, selvom jeg har summet over det i egfterhånden rigtig mange år og endda anmeldt folk for den slags svineri mod både dyr og børn.

Og nej, jeg skal ikke se programmet, for datteren skal se noget andet.[/QUOTE]

Og det lyder ganske fornuftigt ikke at lade din datter se det svineri.

MVH

Tjah, jeg har en enkelt gang forsøgt mig med akkupressur for at stoppe en løbetid, men jeg ved ikke rigtig, om det lykkedes. Det regner jeg nu på ingen måde for seksuel omgang med min kat, i og med at der jo ikke var skyggen af sex i det for mig. :?

Jeg synes det er lidt letkøbt at påstå, at det er tabu og det er derfor man vil filme det. Formålet er snarere at tjene penge og få seere

Men vi må da håbe, at det også påvirker den anden vej, så det forbandede svineri kan blive forbudt og man rent faktisk kan straffe folk, der udnytter dyr på lige fod med folk, der udnytter børn.

Jeg så et tv program for nogle år siden med en orangutang, der var blevet barberet skaldet og spændt til en seng i en årrække, før en dyreværnsorganisation fik den fri. Den var helt autistisk! Alle mulige mænd kom der - også nogle med koner derhjemme - og børn… Nigle påstod, at de ikke havde vist, at det var en abe…

Orangutangen er en af verdens klogeste abearter. Man mener at dens intelligen svarer til et 12-15 årigt barn.

Jeg græd som pisket, da jeg så det program

Hvis min mand dyrkede den slags, så havde jeg smidt ham ud - efter jeg havde sørget for, at han aldrig mere kunne skade nogle med sin …
Og det ville jeg tage straffen for uden at blinke et sekund. Det indrømmer jeg gerne.

Og død og pine hvis en forgreb sig på et af mine egne dyr… Så ville jeg komme rigtig mange år i spjældet.

Ikke at jeg bifalder hævn og selvjustits, men jeg kender mig selv godt nok til at vide, at det desværre ville gå sådan. Jeg kunne ikke som min veninde med hesten og hende i TV med geden leve med visheden om at vedkommende ingen straf fik eller en lille bøde. Det ved jeg desværre med mig selv

MVH

Før en handling er seksuel skal der ligge et seksuelt motiv bag. Længere er den ikke.

Jeg ved ikke om det var Bubbers mission at få en debat igang, men det er da lykkedes :thumbup:

Håber så at debatten vil føre til et forbud.

Og hvad gør alle dem der ikke mener det skal forbydes?

Hvis der en dag kommer en og voldtager deres dyr, siger de så bare til deres børn at det er okay, for dyret lider ikke - og bidrager med en masse historier om, hvor man retfærdiggøre overgreb på dyr ved at bondemanden bare giver dem lækkerier i truget mens de forgriber sig, så fx koen står stille osv osv…

Og hvad gør de når lille Otto en dag sidder og stikker en blyant op i rumpen på katten - siger de det er i orden, man at de bare skal være forsigtige, og at deres barns seksualitet er normal, men at man blot skal sørge for at dyret ikke får ondt…?

Regner ikke med den der er imod forbud vil svare, men derfor kan man jo godt undre sig over hvordan deres tanker fungerer i praksis.

Jeg har intet behov haft for at se programmet, for jeg har en holdning til emnet og den kan et program ikke lave om på. Dog er jeg glad for at der kommer igen fokus på emnet så flere kan tage stilling til emnet.

Hvad angår at få lavet et forbud, så tænker jeg at der er i gennem mange år blevet lavet underskrift indsamlinger. Og ja Bubbers udsendelse er ikke det første tv-program om emnet der har været flere udsendelser om det.

Det som jeg ønsker er at der kommer ordentlig lovgivning på dyrevelfærdsområdet, vi kan nok lave åh så mange forbud men hvad nytter det når lovgiverne og dem som sidder og administrerer vores love for os ofte blot uddeler bøder og et bette klap på hovedet på lovovertræder i stedet for at udnytte lovgivningen fuldt ud og give maximum straf således at det ikke blot mærkes hos lovovertræderen men også ses/høres ude i samfundet at lovovertrædelser ikke kan betale sig og at ordlyden “do the crime, pay the time” rammer hårdt.
Vores retssamfund i dag er efter min mening noget forvaklet, nogle overtrædelser får hårde straffe og andre blot en løftet pegefinger og der er slet ikke balance i det. Så hvis det skal have effekt så tror jeg at der skal en oprydning til hvad angår holdninger inde for retssystemet således at konsekvens passer til handlingen dvs. overtrædelsen.