[QUOTE=•~ Rikke ~•;576453]Forstår simpelthen ikke at en politiker indenfor dyrevelfærd, kan sidde og sige at en lov ikke vil ændre på noget, og derfor har han ikke stemt for en lov imod dyremishandling 
Øv øv han burde ikke arbejde indenfor dyrevelfærd, når han har denne holdning :([/QUOTE]
Jeg har ikke set udsendelsen - endnu, har optaget den. Hvilken politiker var det?
[QUOTE=lenschow;576744]Jeg synes det er lidt letkøbt at påstå, at det er tabu og det er derfor man vil filme det. Formålet er snarere at tjene penge og få seere
Alt du ser i TV er lavet for at tjene penge og få seere. Jeg personligt synes det er godt, at der også vises noget fra ‘bagsiden af medaljen’.
Dokumentaren (med retssagen) om ham der slog sin ven ihjel med et samurai-sværd synes jeg også var interessant, men bestemt også noget jeg tager skarp afstand fra.
Men vi må da håbe, at det også påvirker den anden vej, så det forbandede svineri kan blive forbudt og man rent faktisk kan straffe folk, der udnytter dyr på lige fod med folk, der udnytter børn.
100% enig.
Jeg så et tv program for nogle år siden med en orangutang, der var blevet barberet skaldet og spændt til en seng i en årrække, før en dyreværnsorganisation fik den fri. Den var helt autistisk! Alle mulige mænd kom der - også nogle med koner derhjemme - og børn… Nigle påstod, at de ikke havde vist, at det var en abe…
Orangutangen er en af verdens klogeste abearter. Man mener at dens intelligen svarer til et 12-15 årigt barn.
Jeg græd som pisket, da jeg så det program
Uh ja, det program så jeg også, med samme resultat 
Hvis min mand dyrkede den slags, så havde jeg smidt ham ud - efter jeg havde sørget for, at han aldrig mere kunne skade nogle med sin …
Og det ville jeg tage straffen for uden at blinke et sekund. Det indrømmer jeg gerne.
Og død og pine hvis en forgreb sig på et af mine egne dyr… Så ville jeg komme rigtig mange år i spjældet.
Ikke at jeg bifalder hævn og selvjustits, men jeg kender mig selv godt nok til at vide, at det desværre ville gå sådan. Jeg kunne ikke som min veninde med hesten og hende i TV med geden leve med visheden om at vedkommende ingen straf fik eller en lille bøde. Det ved jeg desværre med mig selv
MVH[/QUOTE]
Har lige spist morgenmad med mine kollegaer og omtalte lige kort udsendelsen, spurgte om nogen havde set den, det havde 2. Alle om bordet var dybt forargede og kunne slet ikke forstå, at det ikke allerede er forbudt.
Flere sammenlignede det med pædofili, hvor det også undskyldes med at barnet vil selv.