Danmark ifølge Bubber, i morgen om dyresex

Nej det ved jeg heller ikke, men som journalist oplever jeg hver dag, hvad der får os til at vælge en historie frem for en anden, og det er sjælden andet end penge og seertal eller klik… beklager. Der findes få der arbejder anderledes, men de fleste piskes af sted af chefer med dette mål - penge på bundlinjen.

Men måske er dette program anderledes ikke-kynisk

[QUOTE=•~ Rikke ~•;576453]Forstår simpelthen ikke at en politiker indenfor dyrevelfærd, kan sidde og sige at en lov ikke vil ændre på noget, og derfor har han ikke stemt for en lov imod dyremishandling :frowning:
Øv øv han burde ikke arbejde indenfor dyrevelfærd, når han har denne holdning :([/QUOTE]

Jeg har ikke set udsendelsen - endnu, har optaget den. Hvilken politiker var det?

[QUOTE=lenschow;576744]Jeg synes det er lidt letkøbt at påstå, at det er tabu og det er derfor man vil filme det. Formålet er snarere at tjene penge og få seere

Alt du ser i TV er lavet for at tjene penge og få seere. Jeg personligt synes det er godt, at der også vises noget fra ‘bagsiden af medaljen’.
Dokumentaren (med retssagen) om ham der slog sin ven ihjel med et samurai-sværd synes jeg også var interessant, men bestemt også noget jeg tager skarp afstand fra.

Men vi må da håbe, at det også påvirker den anden vej, så det forbandede svineri kan blive forbudt og man rent faktisk kan straffe folk, der udnytter dyr på lige fod med folk, der udnytter børn.

100% enig.

Jeg så et tv program for nogle år siden med en orangutang, der var blevet barberet skaldet og spændt til en seng i en årrække, før en dyreværnsorganisation fik den fri. Den var helt autistisk! Alle mulige mænd kom der - også nogle med koner derhjemme - og børn… Nigle påstod, at de ikke havde vist, at det var en abe…

Orangutangen er en af verdens klogeste abearter. Man mener at dens intelligen svarer til et 12-15 årigt barn.

Jeg græd som pisket, da jeg så det program

Uh ja, det program så jeg også, med samme resultat :ked:

Hvis min mand dyrkede den slags, så havde jeg smidt ham ud - efter jeg havde sørget for, at han aldrig mere kunne skade nogle med sin …
Og det ville jeg tage straffen for uden at blinke et sekund. Det indrømmer jeg gerne.

Og død og pine hvis en forgreb sig på et af mine egne dyr… Så ville jeg komme rigtig mange år i spjældet.

Ikke at jeg bifalder hævn og selvjustits, men jeg kender mig selv godt nok til at vide, at det desværre ville gå sådan. Jeg kunne ikke som min veninde med hesten og hende i TV med geden leve med visheden om at vedkommende ingen straf fik eller en lille bøde. Det ved jeg desværre med mig selv

MVH[/QUOTE]

Har lige spist morgenmad med mine kollegaer og omtalte lige kort udsendelsen, spurgte om nogen havde set den, det havde 2. Alle om bordet var dybt forargede og kunne slet ikke forstå, at det ikke allerede er forbudt.

Flere sammenlignede det med pædofili, hvor det også undskyldes med at barnet vil selv.

:slight_smile:

Jeg er sikker på, at denne udsendelse tjener sit oprindelige formål :

Debat og handling :kryds:

(og så må jeg indrømme, at jeg har set det der var langt-langt værre - f.eks. hvordan vores søer ligger spærret inde i et lille-bitte indelukke, kun med patterne udenfor så de små kan patte, burhøns, minkfarme, kostalde - og jo !! det er værre - for de står/ligger sådan i månedsvis) :muhaha:

[QUOTE=Helene;576521]Synes det er fint folk ikke vil se det, og synes det er fint folk allerede har en mening omkring det og mener det skal forbydes…

Men hvad gør i konkret for at få det stoppet??

Skriver i til politikere, dyreværnsorganisationer eller andre??

Eller føler i det er nok bare at sige til hinanden, at det burde forbydes…??

Ord er fine, men handling er jo som bekendt langt mere effektivt…dette er blot et par tanker, da jeg ikke ét sted har læst hvordan folk vi handle på det:?
[/QUOTE]

:klap::klap::klap:

Lige mine ord - og jeg melder mig gerne som den første til at gøre noget.

Lad os skrive et godt og velformuleret brev og alle skrive under og sende det til Etisk Råd og alle andre, der måske vil være påvirkelige ??

Ja hvis folk kan stå sammen og vælte hele regeringsstyrer, så kan man vel også få ulovliggjort sex med dyr…

:slight_smile:

Sidste nye om emnet :

Og så lige et suk :

Hvor blev alle tilbagemeldinger om at gøre noget af ??

Det er åbenbart nemmere at sidde i sofaen med kaffe og kage og bare forarges - kom dog op af stolene og lad os gøre noget ved det ! :cool:

Tante T: Dyr holdes skam også som sexslaver i årevis. I øvrigt synes jeg ikke du ukritisk kan sammenligne sex med dyr med landbrugets mangelfulde dyrevelfærd. Jeg har arbejdet meget med dyrs rettigheder gennem årene og erfaret, at det er afgørende at adskille ting, hvis man vil noget med sine argumenter.

Ang at gøre noget: Jeg har arbejdet mod dette i mindst 6 år. Lad venligst være med at skære alle over en kam. Vi er mange herinde, der er mere end ord og rigtig meget handling… Jeg tror bare ikke et brev nytter… Der er sendt mange allerede, men jeg skriver gerne under på et

MVH

jeg så programmet præcist som jeg plejer, for jeg syntes bubber tager nogle ret spændende ting op nu og da, ikke alt bryder jeg mig om at se, men det er alligevel spændende at se hvordan andre vælger at leve deres liv, især dem som lever lidt anderledes end de fleste andre.
jeg syntes så at dyresex er noget af det mest modbydelige man kan forestille sig og det er ud over min fatteevne hvad det er der driver folk til den slags.
som sådan var programmet ikke værre end så meget andet, selvom det dog var meget grænse-overskridende for mig og jeg væmmedes over det.
og der skal helt klart laves lovgivning og forbud vedr dyresex og det helst igår.

en ting jeg så ikke fatter er hvad folk har imod at det bliver sendt i primetime, de fleste har flere kanaler at vælge imellem og er det frodi deres børn ikke må se det, må forældrene jo bare sørge for at deres børn ikke ser det, længere er den ikke for mig og at gi stakkels bubber skylden for de programmer er da vist at være lidt for naiv, for laver bubber ikke programmerne er det bare en anden der laver dem, for tv2 vil helt klart sende sådan noget, da det trækker folk til skærmene.
nåja og så ved jeg så ikke helt om det er godt el skidt at det er i “primetime” at der sendes sådan noget, men hvad med tv-avisen o.lign, der er rigeligt med vold,mord,brand og katastrofer nok til at gi de fleste børn og voksne mareridt.

[QUOTE=lenschow;576874]Tante T: Dyr holdes skam også som sexslaver i årevis. I øvrigt synes jeg ikke du ukritisk kan sammenligne sex med dyr med landbrugets mangelfulde dyrevelfærd. Jeg har arbejdet meget med dyrs rettigheder gennem årene og erfaret, at det er afgørende at adskille ting, hvis man vil noget med sine argumenter.

Ang at gøre noget: Jeg har arbejdet mod dette i mindst 6 år. Lad venligst være med at skære alle over en kam. Vi er mange herinde, der er mere end ord og rigtig meget handling… Jeg tror bare ikke et brev nytter… Der er sendt mange allerede, men jeg skriver gerne under på et

MVH[/QUOTE]

:):slight_smile:

Ja, hver ting til sin tid… :ok:

Vores landbrugsdyr får desværre bare ikke bedre forhold, så længe mange forbrugere VIL købe det billige skod-kød, der kommer fra dyr under elendige forhold ! :muhaha:

Så længe, vi forbrugere ikke stiller større krav til det vi putter i munden - lige så længe skal dyrene lide :S

Nej, det er aldrig fair at skære alle over en kam, Elle - deri har du ret - men når jeg tager bare denne ene tråd - så mener jeg, at det skuffer mig at se - at de fleste af de harmdirrende kommentarer om dyresex stoppede efter udsendelsen - og det var jo netop der, vi burde reagere og gøre noget ?? :gruble:

[QUOTE=Tante Tut;576898]:):slight_smile:

Ja, hver ting til sin tid… :ok:

Vores landbrugsdyr får desværre bare ikke bedre forhold, så længe mange forbrugere VIL købe det billige skod-kød, der kommer fra dyr under elendige forhold ! :muhaha:

Ja, desværre har du nok ret i, at det er det de fleste og så længe det er sådan falder priserne på økologisk ikke. Og når det bliver ved med at være (for) dyrt er der mange der ikke har råd.

Så længe, vi forbrugere ikke stiller større krav til det vi putter i munden - lige så længe skal dyrene lide :S

Nej, det er aldrig fair at skære alle over en kam, Elle - deri har du ret - men når jeg tager bare denne ene tråd - så mener jeg, at det skuffer mig at se - at de fleste af de harmdirrende kommentarer om dyresex stoppede efter udsendelsen - og det var jo netop der, vi burde reagere og gøre noget ?? :gruble:[/QUOTE]

TT, det kan være folk lige skal sunde sig og tænke sig om, inden der tages aktion. Du aner jo heller ikke om der allerede er nogen der har gjort noget.

Man skal jo ikke bare skrive en omgang ‘sludder’ i et brev til politikerne, det får man intet ud af.

Jeg har fx slet ikke set udsendelsen endnu; jeg tilbragte aftenen med noget mere ‘munter’ underholdning i Zoo, hvor chef-dyrlægen fortalte om narkose af havens dyr.

[QUOTE=danpia;576939]TT, det kan være folk lige skal sunde sig og tænke sig om, inden der tages aktion. Du aner jo heller ikke om der allerede er nogen der har gjort noget.

Man skal jo ikke bare skrive en omgang ‘sludder’ i et brev til politikerne, det får man intet ud af.

Jeg har fx slet ikke set udsendelsen endnu; jeg tilbragte aftenen med noget mere ‘munter’ underholdning i Zoo, hvor chef-dyrlægen fortalte om narkose af havens dyr.[/QUOTE]

:):slight_smile:

Du har nok ret… men før udsendelsen, var der masser der havde tid til at tage stilling og kommentere emnet :cool::cool:

[QUOTE=Tante Tut;576958]:):slight_smile:

Du har nok ret… men før udsendelsen, var der masser der havde tid til at tage stilling og kommentere emnet :cool::cool:[/QUOTE]

mon ikke det skyldes at programmet faktisk var meget mere “sobert” end folk troede, hvis altså man overhovedte kan kalde et sådan emne for sobert
jeg syntes bubber og hans team belyste emnet på en rigtig god måde

[QUOTE=Johnny;576962]mon ikke det skyldes at programmet faktisk var meget mere “sobert” end folk troede, hvis altså man overhovedte kan kalde et sådan emne for sobert
jeg syntes bubber og hans team belyste emnet på en rigtig god måde[/QUOTE]

:ok::ok:

Måske… men derfor skal vi jo ikke lade krænkerne hvile i fred… :muhaha:

Personligt har jeg i dag skrevet et hav af breve til høj som lav, der har med dyrevelfærd at gøre - men det har jeg jo gjort før, men som regel er det som at løbe panden mod en mur. Men det giver mig så en fornemmelse af at have gjort noget.

• vidste i at portoen er steget…jeg måtte sgu af med 88 kr for 11 breve.

[QUOTE=Helene;576968]Personligt har jeg i dag skrevet et hav af breve til høj som lav, der har med dyrevelfærd at gøre - men det har jeg jo gjort før, men som regel er det som at løbe panden mod en mur. Men det giver mig så en fornemmelse af at have gjort noget.

• vidste i at portoen er steget…jeg måtte sgu af med 88 kr for 11 breve.[/QUOTE]

:hjerte: :klap: :hjerte:

Dejlige dig - tak.

Jeg tror også, at jeg selv gør det - så vil jeg have det bedre.

Vidste ikke, at portoen er steget igen-igen ?? :uha:

Hun sagde 8 kr ekspres og 5,50 som B post hvor det er flere dage under vejs…

[QUOTE=Tante Tut;576898
Nej, det er aldrig fair at skære alle over en kam, Elle - deri har du ret - men når jeg tager bare denne ene tråd - så mener jeg, at det skuffer mig at se - at de fleste af de harmdirrende kommentarer om dyresex stoppede efter udsendelsen - og det var jo netop der, vi burde reagere og gøre noget ?? :gruble:[/QUOTE]

Lige så lidt som jeg ved om du gør andet og mere end at skrive i tråden her, ja så ved du ikke hvad andre går og gør eller ikke går og gør. Nogle af os har det fint med ikke at fortælle om det, men måske handle istedet.

:ok::ok::ok:

Fuldstændig enig med dig - men jeg synes da ikke, at det er det mindste flovt at skrive her i tråden at man har gjort noget for måske at ændre forholdene - synes du ?? :?

Fuldstændig enig med dig - men jeg synes da ikke, at det er det mindste flovt at skrive her i tråden at man har gjort noget for måske at ændre forholdene - synes du ?? :?[/QUOTE]

Hvordan i himlens navn skulle det være flovt? Hvor kom det fra? Bare fordi man ikke har behov for at fortælle om det, så har man ikke gjort noget eller er flov over det… det er da godt nok en konklussion der vil noget.

:cool::cool::cool:

What-ever… du vil vist bare være på tværs…