Danmarks befrielse

Danmarks befrielse - håber du stiller lys i dine vinduer til minde om fortiden, og særlig dem som kæmpede for et frit Danmark.

Heidi

Selvfølgelig.

Det har jeg haft altid. Det skal man have på denne dag.
Både da jeg boede hjemme og siden jeg flyttede hjemmefra.

Selvfølgelig har vi det!!
:lys:

Det har vi altid her i huset på denne dag . :slight_smile:

Nej, det har jeg ikke for jeg har ingen vindueskarme at stille dem i :slight_smile:

Jeg troede, det først var i morgen…

Også altid lys i vinduerne her…

Jeg tænder lys, men det bliver - af hensyn til drengene - ikke i vinduet… :slight_smile:

nej 4 maj om aften er Danmarks Befrielse

jeg er opfostret med krigens væsen.
Min farfar og familie fra flygtninge fra Polen fra 1. Verdenskrig pga tyskerne - men han var bla så storsindet, at han under 2. Verdenskrig skjulte tyske soldater, som ikke ønskede at være i krig… derfor betyder historien meget for mig, og har altid syntes det er så spændende…altså hvad der skete i DK.

God frihedsaften

Heidi

:inlove::inlove:

Jeg har også altid gjort det - der er mange grunde til at holde den gamle tradition i live :hjerte:

Var tilfældigvis ude at gå med min mor, da sirenerne gik i gang i dag - og hun kunne tydeligt huske rædslerne fra 2. verdenskrig - selvom hun kun var 10 år gammel :brist:

Har lys alle andre vegne end i vinduerne pga misserne …

Selvfølgelig skal der lys i vinduet 4. maj. Jeg har også lys i mine lanterner udenfor i aften.

hvor det glæder mig, at der er så mange mennesker, som sætte lys op til minde om krigens afslutninge den 4. maj

Mine forældre er pt i Rumænien med et kuld rejselystne feriefolk. Og der har krigens afslutningen helt andre dimentioner…

Heidi

Ingen lys i vinduerne her - til gengæld var jeg i Mindelunden hele aftenen med kæresten og lave “feltarbejde” og dér var masser af både mennesker og lys med mere. :slight_smile:

sikke en dejlig ting - Mindelunden, er det i KBH?

Heidi

[QUOTE=Con Meo;617020]sikke en dejlig ting - Mindelunden, er det i KBH?

Heidi[/QUOTE]

Ja, http://www.mindelundenryvangen.dk/