Dansk vandrelaug

Jeg har lige meldt mig ind i Dansk vandrelaug i Horsens afdelingen.
Er der andre her der i DVL, ikke kun i Horsens, men over hele landet.
Det kunne være hyggeligt at snakke om turene her syntes jeg.

1 Synes om

Så har jeg i aften været på min første tur i Dansk vandrelaug, en fantastisk tur på 8,18 kilometer. Fra Bygholm sø til Bygholm enge, under motervejen og forbi golfbanen og til Bygholm sø igen.

Billeder fra turen.

12 Synes om

Fantastisk smukke billeder, ud fra dem ser det ud til at have været en fantastisk tur :grin:

Men jeg kan ikke finde tyren :tihi:

1 Synes om

HA HA, nej, han var der heller ikke ( har rettet det) :wink:

Undskyld kunne bare ikke dy mig, jeg er selv lidt hurtig på taterne, men mine stavebøffer er som regel ren volapyk :surrender:

1 Synes om

Det er helt i orden med mig, tasternerne kan så nemt drille en :slight_smile:

1 Synes om

Så har vi været på byvandring i Vejle, endnu en skøn tur og på 10 kilometer.

Billeder fra turen.


Bøgetræ

Det samme træ inde under det.

8 Synes om

Har slet ikke tænkt på, at man jo altså også kan “vandre” i byer… :thinking: :wink:

Det lyder til, at være en aktiv organisation - er der daglige ture, eller er det tilfældigt, at der ligger 2 lige efter hinanden?

2 Synes om

Dansk vandrelaug har afdelinger i hele landet, i Horsens, hvor jeg er med, er der ture hver tirsdag aften, onsdag formiddag og søndag fra morgenstunden, det er er frivilligt hvor meget man vil være med.

3 Synes om

Så var jeg afsted igen, 7,5 kilometer i by og park gik vi. Jeg fik kun taget et billede fra vores startsted, resten af turen glemte jeg at tage billeder.

2 Synes om

Nogle gange er det måske en meget god idé bare at opleve omgivelserne uden at gøre det gennem en kameralinse :slight_smile:

1 Synes om

Ja da, men vi plejer at holde små pauser hvor turguiden fortæller om noget af det vi, der plejer jeg at tage lidt billeder, og nyder det vi ser aligevel :slight_smile:

3 Synes om

I aften gik vi rundt om Bygholm sø, 8 kilometer blev det til.

7 Synes om

I aften gik vi noget i skoven, i byen, i parken og ved fængslet i Horsens. Vi gik 7,91 kilometer.

7 Synes om

I dag har vi været i Skanderborg Dyrhave og det var en dejlig tur på 8,52 kilometer :slight_smile:

6 Synes om

I dag har vi gået fra Træden til den Den Genfundne Bro og til Vestbirk Vandkraftværk, og tilbage til Træden, turen blev på 11,57 kilometer.

7 Synes om

Så har vi vøret på byvandring, det bliver det frem til April hver tirsdag.
I aften var turen på 7,69 kilometer fra banegården til et vandrehjem og tilbage igen.

4 Synes om

Hvor kommer I langt omkring.
Tak for at dele de fine billeder og ideerne til gåture i lokalområdet.

3 Synes om

Det er da så lidt :slight_smile:

1 Synes om

I aften har vi i DVL gået 7 kilometer i Horsens by, vi var næsten forbi Hotel Opus og fængslet, Tobaksgåren og Smedetorvet og se Stokværket, en dejlig tur, men ingen billeder denne gang.

3 Synes om